Analiza predsednikovog leta

0
982

anticU poslednja dva dana se kao po običaju, pojavljuju mnoge izjave koje zvuče zastrašujuće, katastrofalno i u pojedinim slučajevima toliko neverovatno da otvaraju sumnje u istinitost.

Analizirao sam podatke sa flightradara kako bih video detalje o tom letu i lično video istinitost izjava. Došao sam do sledećih zaključaka koje bih podelio sa Vama.

Od poletanja pa do visine krstarenja od 34000 ft i brzine od 400 KT (brzine su GS) po flight radaru, let je proticao bez ikakvih problema. U 8:38 local time, avio je počeo da gubi visinu ali ne značajno. Gubitak visine je bio -1664 ft/m što nije ništa dramatično ili zastrašujuće. Avioni mogu bez problema da snižavaju ovim tempom. Ono što je bitno da ne smeju da prekorače VNE brzinu letelice. Ono što je takođe bitno kod neželjenog izvlačenja flapsova – što se predpostavlja da je ovde bio slučaj, je da je neophodno ODMAH smanjiti brzinu kako ne bi došlo od oštećenja tog sistema ili još gore, aerodinamičkih površina. Iz parametara leta se vidi da je pilot tačno to uradio. Odmah je smanjio brzinu tako da je u 08:39 brzina iznosila 320 KT. U 08:40, brzina ja smanjena na 290 KT a descend rate se popeo na -2816 ft/m. To jeste pomalo drastično snižavanje ali ni u kom slučaju se ne može nazvati „padanje kao kamen“. Evo primera: U soliteru Taipei 101 su montirani brzi liftovi koji mogu da vas prevezu iz prizemlja do vrha zgrade za samo 30 SEKUNDI! S obzirom da je zgrada 500 metara visine, to JESTE brzo. Ali nije kao kamen. Lift ide brzinom od 3313 ft/min. S obzirom da je avion snižavao maksimalnom brzinom (po flight radaru) od 2816 ft/min, gubio je brzinu SPORIJE od najbržeg LIFTA na svetu. Niko ko je koristio taj lift, po izlasku nije rekao da mu je to drugi rođendan, da je padao kao kamen, da su predmeti i ljudi leteli svuda po kabini. Takav lift se verovatno ne bi koristio.

Da Vas podsetimo:  KULTURA (BI TREBALO DA) POKRIVA SVE

Antić tvrdi da je nešto puklo, da su motori stali i da je nakon toga i jezive borbe pilota, nadljudskim naporima pilot uspeo da pokrene preostala dva motora. Iz informacija koje su danas objavljene, izgleda da do gubitka motora nije ni došlo. Verovatan sled događaja je sledeći:

Nakon postizanja krstareće visine, domaćica aviona donosi kafu posadi u kokpitu. Prosipa kafu po komandama i instrumentima i u metežu koji nastaje paničnim brisanjem vrele kafe sa instrumenata i komandi (a možda i pilota), neko slučajno pomera ručicu flapsa. Zvuk „pucanja“ verovatno potiče od udara vazdušne struje u flaps. Avion se u tom trenutku propinje zbog izvučenog flapsa. Pilot reaguje i obara nos kako bi kompenzovao neočekivano penjanje. Konstatuje da je izvučen flaps što na ovoj brzini može da uzrokuje oštećenja aerodinamičkih površina. Kako su brzine za izvlačenje SLATS/FLAPS konfiguracije sledeće:

Vfe – slats = 190 kias

Vfe – Slats & Flaps 20 = 190 kias

Vfe – Slats & Flaps 48 = 175 kias

avion je imao daleko veću brzinu od navedenih. Pilot naglo smanjuje brzinu kako bi što pre izgubio višak. Verovatno da je flaps bio i zaglavljen od velike brzine opstrujavanja pa nije bilo moguće uvući ga dok letelica dovoljno ne uspori. Pri tom, visina leta za smanjenu brzinu nije odgovarajuća te pilot nastavlja sa snižavanjem u gušće slojeve vazduha kako bi povratio stabilan let. Naglo oduzimanje gasa na svim motorima putnicima odaje utisak da su svi motori stali. Čak i da je jedan od motora eksplodirao kako navode stručnjaci/putnici, preostala dva bi normalno nastavila da rade. Naravno, to bi uticalo na bezbednost leta ali ni u kom slučaju ne bi uzrokovalo pad aviona. Avion bi nastavio da leti sa smanjenom brzinom. Čvrsto verujem da su čak mogli da nastave let do Rima bez jednog motora. Pošto motor nije bio uopšte problem, odluka da se vrati na Surčinski aerodrom je čisto na kapetanu i to uopšte neću da ispitujem. On je kapetan i to je bila njegova procena situacije. Nastavak leta je bio skoro normalan s obzirom na situaciju. Visina je smanjena na pogodnu za nastavak leta, flaps je verovatno bio uvučen, pilot je dodao snagu motorima kako bi održao parametre leta što je „stručnjacima“ zvučalo kao restart motora.

Da Vas podsetimo:  ZAPUŠTENO, PA ZABORAVLjENO

Ono što je strašno u celoj priči je sledeće:

Koji je razlog cele izmišljene priče? Skretanje pažnje sa bitnih stvari u ekonomiji? „Hleba i igara“ sindrom? Nikolić želi za sebe novi avion pa smišlja način kako da diskredituje ovaj? Gospodo, čak i da kupite novi avion, bez odgovarajućeg održavanja taj novi avion bi se isto kvario nakon potrošenih resursa. Avioni su posle dvadeset godina eksploatacije isto tako pouzdani kao i novi čak piloti imaju u njih više poverenja nego u nove! Održavajte Falcon-a i biće pouzdana i kvalitetna mašina baš kao i novi avion od 40 miliona EUR + nekih 10-ak miliona za VIP paket opreme!

Opasne reperkusije ovakve priče su:

Gašenje avio službe Vlade Srbije. Koliko ljudi će ostati bez posla?

Gubitak poverenja u Falcon na osnovu priče da je eksplozija jednog motora ugasila preostala dva ispravna. Glupost u koju niko neće poverovati ali…

Gubitak poverenja u Vladu Srbije zbog ovakvih neproverenih i bombastičnih izjava. Postoji li poverenje još uvek???

Neverica u nivo obrazovanja i sposobnost savetnika Predsednika republike.

Niko ko imalo poznaje vazduhoplovstvo, smatra smešnom izjave savetnika Antića:

– da ovaj avion ako padne u kovit, ne može da se izvuče jer nije lovački!!!

– da Predsednik ne može da se meša u posao pilota aviona dok Ministar može da se meša u posao pilota helikoptera!

– Kad eksplodira nešto u jednom motoru napravi ELEKTRO-ŠOK?!!?!!

– Kad dođe do elektro-šoka, poremeti se AERODINAMIKA aviona?!?!!?
Antic

Vazduhoplovni stručnjak za aerodinamiku elektrošokova

Poštovani savetnici, ovakve priče ne izazivaju ništa pozitivno. Bacaju sumnju na Vaše namere, Vašu iskrenost i sposobnost. Nije mi jasno zašto je u OVOM slučaju pilot šef i njegova se poštuje čak i od predsednika republike dok to nije bio slučaj sa Mehićem?

Da Vas podsetimo:  ZAKON ILI BANKOMAT, STALNA DILEMA...

U Mehićevom helikopteru nije sedeo niko od vas?

http://avijaticar.net

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime