BANKE pritiskaju GRAĐANE da odustanu od TUŽBI i šalju DOPISE

0
65

Građani Srbije koji su tužili banke zbog troškova obrade kredita našli su se na novim mukama. Pojedini se posle najnovijih dopisa koje su dobili od svojih utuženih banaka pitaju šta dalje. To pitanje muči veliki broj građana budući da je do sada u oko 30.000 slučajeva pravosnažno presuđeno da banke moraju da vrate naplaćene naknade, plus zatezne kamate, plus da plate troškove suđenja.

Image by Lukas from Pixabay

Međutim, posle dopune stava Vrhovnog kasacionog suda (VKS) u septembru prošle godine, pojedinim građanima su počeli, u poslednje vreme, da pristižu dopisi od banaka. Jedan od klijenata banke, koji je tužio one koji su mu odobrili zajam, dobio je pre neki dan od banke dopis gde ga pozivaju da se odrekne tužbenog zahteva, piše portal Direktno.rs.

– U tom slučaju će se banka odreći svojih prava na naplatu troškova i predložiti sudu da svaka strana snosi svoje troškove – navodi se u dopisu u koji je K1info.rs imao uvid.

– I šta sad da radim – žali se naš sugrađanin kome je preko glave problema koji su nastali posle uzimanja pomenutog kredita.

Šta kaže advokat?

Image by Credit Commerce from Pixabay

Pitali smo advokata koji se bavi tom problematikom šta savetuje građanima. U celoj priči bitno je da li je banka dala ponudu klijentu na odgovarajući način, odnosno da li je klijent banke imao vremena da pogleda papire i razmotri ponudu banke o zajmu.

– Ako je klijent dobio ponudu banke dva, tri dana pre potpisivanja papira i prateće dokumentacije o kreditu smatra se da je građanin imao dovoljno vremena da sagleda i razmotri ponudu. Često se desi da je klijent ujutru uzeo ponudu banke, a popodne je otišao da dogovori zajam. I u tom slučaju se smatra da je banka postupila pravilno – kaže za K1info advokat Dragan Jakovljević.

Da Vas podsetimo:  Antonije Đurić – najveći neprijatelji Srbije su oni sa srpskim imenima i prezimenima…

Kako on naglašava, svaku slučaj je priča za sebe. Dodajmo da advokati ne naplaćuju konsultacije.

– Najbolji savet koji možemo dati građanima je da odu kod nekoga ko se razume u tu problematiku da se posavetuju. Mora da se vidi dokumentacija za svakog građanina posebno, pa da se onda kaže i da procena da li se i šta isplati građanima koji su banku tužili – ističe Jakovljević.

On komentariše navedeni dopis banke koji je građanin dobio i kaže da je to „vid ucene banke“, jer bankarima je u interesu da se smanji broj tužbi građana, odnosno da što više ljudi povuče tužbu.

– O tome da li je banka ispoštovala proceduru kad vam je odobravala kredit najbolje može da kaže onaj koji je upućen u tu problematiku – rekao je advokat.

Zašto banka šalje dopis?

Dejan Gavrilović iz Udruženja Efektiva kaže da je pomenuti dopis banke „klasično mešetarenje“ i pita: Zašto banka šalje dopis da klijent odustane od tužbe ukoliko je ubeđena da ona dobija spor?

– Banke pojedinim klijentima šalju pisani predlog da odustanu od tužbe i po 3. ili po 4. put. Ako je banka ubeđena da će dobiti na sudu, zašto se obraća građanima? Zašto predlog ne pošalje advokatu onoga ko ih je tužio – ističe za K1info.rs Gavrilović.

Banka nudi u dopisu da svaka strana u sporu snosi svoje troškove ako od tužbe odustanete, i iz dopisa proizilazi da banka to sve čini zarad dobrobiti klijenta, rekao je predstavnik Efektive.

– Pa, banka neće da građanima otpiše 100 dinara duga, a ne da se odrekne nekoliko stotina evra koliki su joj recimo troškovi za adovokata kojeg mora da plati – kaže Gavrilović.

Da Vas podsetimo:  Vučić: Imena ministara iz SNS biće poznata u nedelju

On dodaje da je čak jedna banka koja posluje u Srbiji u dopisu građanima paušalno iznela koliki će troškovi biti onome koji je tužio banku ako izgubi spor. Banka nudi u dopisu da svaka strana u sporu snosi svoje troškove ako od tužbe odustanete, i iz dopisa proizilazi da banka to sve čini zarad dobrobiti klijenta, rekao je predstavnik Efektive.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime