Bjelogrlić i Antonijević su slika razvaljenosti savremene srpske kulture

2
495

Dragan Bjelogrlić je izvikani šićardžija koji za sve ove decenije rada na i u filmovima nema iza sebe niti jedno istinski vredno, vrhunsko i neprolazno delo, bilo kao glumac bilo kao reditelj. Nejasno je kako iko može da ga smatra ”legendom”.

Predrag Antonijević i Dragan Bjelogrlić Foto: P. Milošević/ V. Danilov

Bjelogrlić je istovremeno i prepredeni koristoljubac koji je džepove napunio tako što je javnim parama pokretao svoje filmske i televizijske poduhvate, od kojih srpska kultura nije imala trunku koristi.

Svojevremeno je voleo da glumi ”patriotu”, iako to nije; savršeno ga briga za srpski narod i državu, što je pokazao nebrojeno puta, a najviše oko sarajevske premijere ”Montevidea”, kada se razdragano družio i slikao s Jovanom Divjakom.

Još više voli da glumi opasnog tipa, iako je to još manje. Opasni tipovi ne napadaju slabije od sebe, a pogotovo ne onako kvarno kako je on udario Antonijevića.

Foto: Printscreen

Predrag Antonijević je, kako pokazuju snimci, nesporno žrtva Bjelogrlićevog napada. Oni koji likuju zbog tog ispada, zaslužuju da i sami popiju batine. Doduše, zaslužuju to odavno, ali nikako da ih stigne pravedna kazna. Valjda su jednako hrabri kao i Bjelogrlić, pa vešto izbegavaju svaki sukob u kojem bi mogli da izvuku deblji kraj.

Veličanje Vučića

Antonijevićevo ponašanje posle napada je sramotno. Obišao je sve režimske televizije i, osim razumljivih osvrta na ispad i Bjelogrlića, nekako je stigao da celu priču okrene u veličanje Vučića. Jutros na Hepiju bio je posebno besraman, kada je zasluge za film ”Dara iz Jasenovca”, koji inače Antonijević potpisuje kao reditelj, pripisao ni manje ni više nego – Vučiću! Nije mu to prvi put da zahvalnost predsedniku SNS-a gura gde ne treba, ali mislim da nikada ranije nije bio ovako prizemno direktan.

Da Vas podsetimo:  Filmski div

”Dara iz Jasenovca” nije loš film. Svakako je bolji nego što su se, poučeni ovdašnjom filmskom proizvodnjom, mnogi od nas pribojavali. Ali isto tako nije ni blizu vrhunskog ostvarenja. Nije ostavila nikakav trag niti proizvela kakvo trajnije dejstvo u vezi sa bolnim pitanjem ustaških zločina nad Srbima. Rekao bih da čak nije ni otvorila put za neka buduća dela na istu temu. Očekivati da ”Dara” bude legitiman kandidat za neku uglednu nagradu, jednako je besmisleno kao i nazivati Bjelogrlića legendom.

Kao reditelj, Antonijević je svakako veštiji od Bjelogrlića. Ostavio je iza sebe ”Spasitelja”, film koji, uz neke ozbiljne nedostatke, ipak predstavlja najbolje ostvarenje na temu ratova devedesetih. Ali kao rodoljub, Antonijević nije ič bolji od Bjelogrlića. Ostaće upamćeno kako je zimus, uglas sa scenaristkinjom ”Dare”, želeo svu sreću srbomrzačkoj ”Aidi”.

Miodrag Zarković

Bjelogrlić zaslužuje i prezir i batine. Antonijević prezir bez batina.

Ubeđen sam da je svaka od prethodnih devet tvrdnji potpuno tačna, ili pak logički opravdana tamo gde je reč o ličnim utiscima i stavovima. Isto tako mislim da su sve nabrojane tvrdnje nezaobilazne u bilo kojoj ozbiljnijoj raspravi o Bjelogrliću i/ili Antonijeviću. Takođe, ne vidim da su bilo koje dve tvrdnje u međusobnom neskladu. A ipak, juče i danas primetno je da su sva glasila, kao i skoro sve javne ličnosti, izabrale da se stave na stranu jednog od dvojice učesnika niškog ispada, i to tako što su selektivno izabrali koje će činjenice i zaključke o njima dvojici staviti u prvi plan, a koje će zanemariti. U tome se ogleda sva razvaljenost savremene srpske kulture. Ako se pitate zbog čega više ne proizvodimo crnjanske, andriće, lubarde, mokranjce, dragoslave mihajloviće, nušiće… eto odgovor

Da Vas podsetimo:  Bog je “zadužen” za praštanje

autor:Miodrag Zarković

izvor:hronograf.net

2 KOMENTARA

  1. Тачно Миодраже, каква су ова двојица, поготово Бјелогрлић такви су нам и филмови и серије у задњих тридесетак година. Дно дна , а доказ су стотине реприза старих филмова и серија. Међутим, крива је и држава која их је изнедрила и усмеравала у ком правцу да снимају и обилато дрешила кесу на многе протуве које се код нас зову уметници.

  2. Uglavnom sve tačno. Nisam znao da je Antonijević dao podršku muslimanskoj filmskoj propagandi. Od svih navedenih filmova „Spasitelj“ je jedini gledljiv, ostalo je sve loše. „Dara“ je katastrofalno loša.
    Svi Bjelogrlićevi projekti su dosadne limunade. Šta nam se to desilo da smo postali filmski smarači.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime