Borba radio-dinastija za petu nacionalnu frekvenciju: Krdžići se izjednačili sa Anđelkovićima, preuzeli Radio Cherry

1
94

Zajednička firma Saše Blagojevića, vlasnika Studija B i tabloida Alo, i bračnog para Krdžić, uz već jedan nacionalni radio i ergelu regionalnih radio-stanica, od 31. marta vlasnik je firme Kolorton print koja je prošle godine dobila nacionalnu frekvenciju za emitovanje programa Radija Cherry. Nakon ove akvizicije samo jedan od pet nacionalnih radija nije u vlasništvu ili porodice Krdžić ili porodice Anđelković

Snimak ekrana, Jutjub

Tiho, valjda da se javnost ne bi previše opteretila, borba za petu nacionalnu radijsku frekvenciju dobila je u produžecima (ne)očekivani epilog, a radijsko tržište novi raspored vlasničkih snaga.

Najpre je Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) jednoglasno 24. februara doneo odluku da planiranom promenom vlasničke strukture u firmi Kolorton print, sa sedištem na beogradskoj adresi Alekse Nenadovića 19-21 – gde bi sadašnji vlasnik Vladimir Joksimović preneo svoj (100%) udeo na Preduzeće za komunikacije i medije Maxim media plus, smeštenu, gle, takođe u Alekse Nenadovića 19-21 – „ne bi nastalo stanje kojim se narušava medijski pluralizam“.

Poslednjeg dana marta Agencija za privredne registre (APR) ozvaničila je promenu vlasništva u Kolorton printu: prvi pokušaj odbijen je, inače, 21. marta, jer, zanimljivo, prijava nije bila potpisana.

Krajnji ishod, istina, nikad nije dovođen u pitanje: još je u decembru prošle godine, naime, APR aminovao preseljenje Kolorton printa na adresu gde se nalazi Maxim media plus i gomila njegovih „ćerki firmi“, koje su važne za priču koja sledi.

Za ovu priču je, međutim, najvažnija činjenica da je Kolorton print do 2030. nosilac dozvole za Radio Cherry, radio-stanice čiji će se program, jednom kada krene njegovo emitovanje, čuti na teritoriji čitave Srbije.

Ta firma, čija je osnovna delatnost, kako je navedeno u APR, proizvodnja sredstava za pripremanje boja i pigmenata, prošle godine je u borbi za petu nacionalnu radio-frekvenciju, kao klasičan autsajder, na opšte iznenađenje pobedila takmace sve odreda iz medijskog biznisa.

A baš su predstavnici Kolortona delovali puni planova pred članovima Saveta REM-a kada su im, tamo još leta 2019, obrazlagali zašto upravo oni treba da dobiju novu nacionalnu frekvenciju… Nju će, ipak, nadalje baštiniti firma koja se nije ni prijavila na javni konkurs REM-a, ali je ovakvim zanimljivim razvojem događaja došla u posed svoje čak druge nacionalne radijske frekvencije.

Da Vas podsetimo:  Kontraproduktivno prećutkivanje činjenica

Uspon Krdžića u medijskom biznisu

Novi stopostotni vlasnik firme Kolorton print i izgledni nosilac dozvole za Radio Cherry (to rešenje još nije objavljeno na sajtu REM-a) postala je firma Maxim media plus: samo ime ne kazuje mnogo, za razliku od njenih vlasnika.

Većinski paket u toj firmi (51%) ima firma Global media technology iz Beograda – ista ona koja ima stopostotno vlasništvo u Radio-difuznom preduzeću Studio B, izdavaču RTV Studio B.

Jedini vlasnik Global media technology je Saša Blagojević, koji uz Studio B poseduje i tabloid Alo.

Do januara prošle godine stopostotni vlasnici u Maxim media plus bili su Ružica i Miloš Krdžić, inače bračni par, da bi se nakon toga njihovo učešće u vlasništvu smanjilo na 49 odsto.

Upravo je od Miloša Krdžića, u to vreme jedinog vlasnika Maxim media plus, Blagojević kupio većinski udeo u RTV Studio B 2018. godine. Nakon što je njegova, gotovo nepoznata firma 2015. kupila Studio B za, kako su preneli mediji, 530.000 evra, Miloš Krdžić došao je nedavno ponovo u žižu interesovanja kada je kupio vilu u Krunskoj ulici, u kojoj je godinama bilo sedište Demokratske stranke.

Preko suvlasništva u firmi Maxim media plus, a onda i preko brojnih „ćerki firmi“ (Radio Jat, Baltazar, Rimi media group, Radio Karolina, TDI radio-televizija, Radio Seven, Radio 5, Matrix D, Lite FM i Radio Hit FM) Blagojević i Krdžići vlasnici su radio-stanica Hit music FM, TDI radio 91,8, Radio TDI Seven, TDI radio 107,5, Radio Jat, Radio TDI Central, TDI Radio Istok, Karolina lagana i fina, Radio Karolina i Radio Karolina plus.

Ovi poslovni partneri se na javni konkurs za preostalu, petu nacionalnu frekvenciju (nekada pripadala Radiju Fokus), koju je Savet REM-a raspisao 2019. godine, nisu prijavili. Činilo se da time deo nacionalnog etra olako prepuštaju svojoj najvećoj konkurenciji – porodici Anđelković – koja se na konkurs prijavila u nastojanju da dobije i treću nacionalnu frekvenciju.

U trenutku raspisivanja konkursa, nacionalnim medijskim nebom gospodarile su dve porodice – Anđelković i Krdžić (uz podršku Blagojevića), te Srđan Kopernikus Milovanović, vlasnik TV Prva i TV B92.

Anđelkovići – Krdžići 2:2

Anđelkoviće karakteriše dinastičko upravljanje biznisom: iako se obično sve oko radijskog biznisa te porodice vezuje za poznatog političara i funkcionera SPS-a Zorana Bakija Anđelkovića, ipak je kao zvanični vlasnik u „krovnoj“ porodičnoj firmi S media team najpre bila upisana njegova majka Ljubinka, da bi od prošle godine vlasništvo bilo podjednako podeljeno Bakijevoj deci – Predragu i Ireni.

Da Vas podsetimo:  Stranačka strategija za medije

Anđelkovići preko S media team i „ćerki firmi“ (AS media, Radio S, Index. LCF, Pingvin i Spirit Sound MFM) upravljaju dvema nacionalnim radio-stanicama, Radio S i S2 (nekadašnji Radio Index), kao i Radiom S3 (nekadašnji Radio Pingvin) i S4 (nekadašnji Gradski radio).

Vlasnici su i firme Radio Njoy koja je na konkursu 2019. aplicirala s projektom Radio S media.

Krdžići–Blagojević donedavno su pak, preko već pomenute zajedničke firme, imali samo jedan nacionalni radio – Hit music FM. Srđan Milovanović vlasnik je preostale nacionalne frekvencije koja pripada Play radiju (nekadašnjem Radiju B92). Play radio je na konkursu 2019. nastupao s projektom Radio Balkan.

Za petu nacionalnu frekvenciju takmičili su se i RTV 101 d.o.o. – Radio 101, Medijski centar Radio Puls Grocka d.o.o. – Nacionalni Radio Puls, i pomenuti Kolorton print sa Radiom Cherry.

REM jednoglasno za autsajdera

Javni konkurs za izdavanje dozvole za pružanje medijske usluge radija putem analognog prenosa Savet REM-a raspisao je pre tri godine, u martu 2019. Lista kandidata utvrđena je 11. juna 2019. godine, a razgovori sa podnosiocima prijava obavljeni su 1. jula te godine. Ipak, odluka o pobedniku konkursa doneta je tek 13. jula prošle godine.

Tek su se tada, objasnila je ranije za Cenzolovku Olivera Zekić, predsednica Saveta REM-a, stekli uslovi za dodelu nacionalne frekvencije – duže vreme, naime, Savet nije radio u punom sastavu, a bila je tu i epidemijska situacija zbog koronavirusa.

Sama odluka za mnoge je bila iznenađenje – Kolorton print, za razliku od ostalih kandidata, jedini nije imao veze s medijima, što je ondašnji zastupnik te firme i priznao članovima Saveta REM-a.

„Znači, nismo iz tog posla“, rekao je Vladimir Gazivoda 1. jula 2019. godine. „Naša firma se nije bavila, da ponovim, tim oblastima, ali smo radili tehnologiju. Bavili smo se štampom, nekim telekomunikacionim tehnologijama – kako softverom tako i uređajem za daljinsko učitavanje podataka.“

Da Vas podsetimo:  Milan Jovanović, tri godine posle paljenja kuće: Mi čekamo još samo da li će i pravosudni sistem da puca na nas

Kao pretežna delatnost firme Kolorton print navedena je proizvodnja sredstava za pripremanje boja i pigmenata.

Osim da su spremni da obezbede i bankarsku garanciju u iznosu od 300.000 evra, kao dokaz sredstvima za poslovanje nacionalnog emitera, Gazivoda je naveo i „da su analizom podataka poslovanja ostala četiri nacionalna radio-emitera“, pa su on i njegove kolege došli do zaključka da „emiteri imaju finansijske probleme i tu su videli svoju šansu“. Rekao je da su obezbedili adekvatan prostor i da su sredstva za poslovanje našli iz sopstvenih izvora.

Gazivoda je ostao direktor firme i nakon što je u aprilu prošle godine Dejan Đorđević vlasništvo u firmi ustupio Vladimiru Joksimoviću. Pokušaji da na više mejl adresa kontaktiramo sa sada već bivšim vlasnikom Joksimovićem bili su neuspešni. Neuspešni su bili i pokušaji da dođemo do Miloša Krdžića.

Pa ipak, Savet REM-a je čak jednoglasno odlučio da upravo ovakvoj firmi dodeli nacionalno dobro.

Savet REM-a, rekla nam je onomad njena predsednica, bio je jednodušnog mišljenja da Kolorton print ima najveću konzistentnost između elaborata i prezentacije na javnom razgovoru.

„I ja i ostali članovi Saveta, s obzirom na to da smo odluku doneli jednoglasno, uvereni smo da će Radio Cherry svojim programskim sadržajima dopuniti postojeću ponudu i naći svoje mesto na tržištu medijskih usluga, a u korist svih građana Srbije“, rekla je Olivera Zekić za Cenzolovku.

Dozvola za emitovanje Radija Cherry zvanično važi od 17. januara ove godine do 17. januara 2030, piše na sajtu REM-a, a po zakonu program bi morao da krene „u roku od 90 dana od dana dostavljanja dozvole“ – dakle, do polovine aprila.

Kakav će biti program najmlađeg nacionalnog radija znaće se kad počne emitovanje. Zna se zato šta stoji u programskom elaboratu Radija Cherry koji je dostavljen Savetu REM-a: biće to radio-stanica sa „bogatim sadržajem iz svih oblasti, sa ciljem da uz obilje najbolje domaće i strane pop muzike pruža građanima slobodne, potpune i blagovremene informacije o svim važnim političkim, kulturnim, privrednim dešavanjima u gradu, zemlji i svetu“; ciljna grupa su „mladi duhom od 7 do 77 godina, oni kojima je bitna kvalitetna muzika, razonoda i korisna informacija iz cele Srbije“.

PIŠE :Denis Kolundžija

https://www.cenzolovka.rs/

1 KOMENTAR

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime