Brisel uvodi praćenje automobila u Uniji

0
1769

EU-video-nadyor-1

EU se priprema da stavi pod kontrolu praćenje automobila svih građana unije. Otprilike 2016. godine u svim serijskim automobilima 28 zemalja Velike Evrope ugrađivaće se specijalni teledirigovani elektronski blokatori.

Uz pomoć njih policija može sa centralne kontrolne table da zaustavlja bilo koji auto čiji putnici joj se učine sumnjivim. O tajnim razradama saopštila je evropska pravobranilačka organizacija Statewatch.

Kada se ovi tajni planovi ne bi pročuli u kontekstu skandala oko dosijea Snoudena i ANB SAD, nikakvog posebnog negodovanja povodom njih možda ne bi bilo. Evropska komisija je uverila građane da je to samo mera koja može da pomogne u hapšenju kradljivaca, mogućih kriminalaca ili čak vozača koji premašuju brzinu. SAD su se opravdavale otprilike u istom ključu: svo praćenje se vrši isključivo protiv osumnjičenih za terorizam i samo zbog dobrobiti građana. Ali ispostavilo se da ANB fiskira oko 5 milijardi podataka o lociranju mobilnih telefona u toku dana. Mnogo za „osumnjičenih za terorizam“.

Kako Brisel ne bi zastranio u istu stranu u koju je zastranila Amerika, evropljani sada traže od rukovodstva EU da objasni šta upravo i za koga ona priprema i koje zakonodavne barijere protiv samovolje specijalnih službi treba da budu donete.

U principu takve kill-switch tehnologije poznate su još od 80-ih godina. Pošto je u većini automobila sada dovod goriva, paljenje, hidraulika, stanje motora i ostalo regulisano pomoću kompjutera, ova elektronika može da se „ubije“ bez po muke. To može da se učini elektromagnetnim impulsom sa malog rastojanja, a može i sa centralne kontrolne table. DŽeneral motors, između ostalog, od 2008. godine u svoje automobile ugrađuju sistem OnStarStolenVehicleSlowdownService ili sistem usporavanja ukradenog vozila.

Ukradeni auto policija može odmah da nađe i da ostavi bez pogona. Ali ovaj gadžet ide kao opcija po želji vlasnika. Čak u Americi za sada nije dozvoljeno da se takvim uređajima opremaju serijska vozila.

Da Vas podsetimo:  Духовна хајдучија: Сачувати и пренети Добро које нам је остављено у аманет

Ideja uvođenja novotarije rođena je unutar Stalnog komiteta za saradnju u oblasti operativne kontrole unutrašnje bezbednosti ili skraćeno COSI. To je evropski koordinator operativnog rada specijalnih službi i policije. On je bio osnovan 2010. godine i skoro odmah je rzradio program Evropska mreža tehnologija podrške delatnosti organa reda ili EuropeanNetworkofLawEnforcementTechnologies – ENLETS. Za razradu, probe i uvođenje novih uređaja bilo je izdvojeno šest godina. Tako da otprilike 2016. one mogu da krenu u opticaj. 2012. ENLETS je dobila za program više od pola milijarde evra.

Evropski parlamentarci zatražili su da se sada objave svi aspekti tajnog programa. I da se o njemu izvesti Strazbur.

Najveći problem sa poslednjom policijskom novinom u EU je u tome što su njene mogućnosti mnogo šire od prijavljenih. Uređaji mogu ne samo da zaustavljaju vozila. Oni mogu da određuju njihovu lokaciju, podatke vlasnika, adresu, pravac kretanja, količinu benzina, da prisluškuju razgovore i znaju ko, odakle, sa kim putuje.

Iskušenje dodatne špijunaže sa specijalne službe je preveliko.

Autor: Andrej Fedjašin

Izvor: Glas Rusije, Magacin

like-button.net here

wordpress-themes.org here

 

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime