Direktorka Lutrije Srbije optužena za utaju poreza u Severnoj Makedoniji

0
776
Simonida Kažić / Foto: printscreen

Bivša novinarka Pinka Simonida Kažić, trenutno direktorka Državne Lutrije Srbije, optužena je za utaju poreza dok je bila na čelu firme koja je bila vlasnik makedonske Alfa televizije

Finansijska policija Severne Makedonije podnela je krivičnu prijavu za utaju poreza protiv Simonide Kažić, v.d. direktora Državne Lutrije Srbije, kao deo šire istrage o kupovini medija, otkriva BIRN.

Inspektorat finansijske policije u odgovoru BIRN-u navodi da Kažić tokom 2013. i 2014. godine, dok je bila direktorka ALFA SKOP DOO Skopje, nije prijavila prihod od naplaćenih potraživanja vrednih 61.8 miliona denara, odnosno oko milion evra, i time “nije obračunala i platila porez na profit od 10 odsto od celokupnog iznosa”.

ALFA SKOP DOO je vlasnik Alfa TV, jedne od šest televizija sa nacionalnom frekvencijom u Severnoj Makedoniji.

Kažić ističe da do poziva novinara BIRN-a nije znala da se protiv nje vodi bilo kakav postupak, ističući da je sigurna da nije bilo nikakvih neregularnosti dok je bila na čelu firme.

“Prvi put čujem od vas za to. Niko me nije o tome informisao. Ne verujem da je bilo ikakvih zloupotreba, sve provere su rađene dok sam vodila firmu, ali u ovom trenutku je teško bilo šta komentarisati s obzirom da nemam sve informacije”, kaže ona za BIRN.

Kažić je 2017. imenovana za v.d direktorku Državne Lutrije Srbije, a pre toga je godinama radila kao novinarka. Široj javnosti je postala poznata tokom 12-godišnjeg rada na televiziji Pink.

Podsećamo, BIRN je otkrio da je u junu 2012. kompanija CHS Invest Group, koju je osnovala srpska firma Komtrejd u vlasništvu Veselina Jevrosimovića, kupila većinu akcija u firmi ALFA SKOP DOO. Kažić je tada imenovana za direktorku.

Da Vas podsetimo:  TIJANIĆ: Čeda, uhvaćen u flertu sa snajperom

Prema dokumentima do kojih je došao BIRN, CHS Invest Group je platio 150.000 evra za većinski paket akcija, iako je Alfa prethodno procenjena na 2.5 miliona evra.

Mađarski državljanin Peter Šac je kupio Alfu u julu 2017, kao deo šire akcije preuzimanja medija u Severnoj Makedoniji, širenja mađarskog uticaja i podrške bivšem premijeru Severne Makedonije Nikoli Gruevskom. Gruevski je izgubio izbore 2016. godine, a dve godine kasnije, izbegavajući zatvorsku kaznu, pobegao upravo u Mađarsku gde je dobio politički azil.

Istraživanje BIRN-a je pokazalo da se i Peter Šac suočava sa optužbama za utaju poreza u Severnoj Makedoniji.

Jevrosimovićeva IT i medijska poslovna imperija

Veselin Jevrosimović je vlasnik Komtrejd grupacije, jedne od vodećih IT kompanija u Srbiji. Komtrejd grupa posluje u 15 zemalja sveta, a u svom sistemu ima preko 30 firmi.

Iako je Komtrejd godinama unazad poslovao sa državom Srbijom, od dolaska Srpske napredne stranke na vlast broj tendera na kojima ova firma pobeđuje se drastično povećava. U 2012. godini Komtrejd je sa državnim institucijama ugovorio poslove vredne 600.000 evra, dok je 2016. godina ta saradnja porasla na 33 miliona evra, pokazalo je istraživanje Insajdera.

U septembru ove godine Komisija za zaštitu konkurencije je pokrenula postupak ispitivanja povrede konkurencije po službenoj dužnosti u nekoliko firmi koje se bave prodajom potrošačke elektronike u Srbiji, a među kojima je i Comtrade Distribution d.o.o. Prema sumnjama Komisije, Jevrosimovićeva firma je zajedno sa firmama u krajnjem vlasništvu Nenada Kovača, poznatijeg kao Neša Roming – Roaming Electronics d.o.o. i Tehnomanija d.o.o – dogovarala cene elektronskih proizvoda koje su za 13 odsto bile više od prosečnih cena u EU.

Jevrosimovićevi poslovi u Makedoniji datiraju još od 2007. godine. Njegova firma CT Computers dobila je posao vredan 15 miliona evra od Ministarstva informatike i administracije.

Da Vas podsetimo:  Sada znamo zašto je osnovano Ministarstvo za porodicu

Sem kupovine ALFA televizije, Jevrosimović je bio vlasnik Media Print Makedonije, MPM, kompanije koja je izdavala tri najvažnije dnevne novine u Skoplju – Utrinski vesnik, Dnevnik i Vest, kao i nekoliko nedeljnika koji su prethodno bili deo nemačke medijske grupe WAZ. Dnevnik, Vest i Utrinski vesnik su kasnije ugašeni.

Prema pisanju medija, Jevrosimović je pravi vlasnik i srpskog portala Telegraf.rs.

Saša Dragojlo ,
Zoran Jovanoski ,
Nataša Stojanovska
Izvor: BIRN

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime