Fitnes instruktorka savetuje: Ne preterujte u đakonijama

0
783
Foto: Privatna arhiva

O ishrani tokom zime i o tome koliko je važna fizička aktivnost za portal Dnevno.rs govori Danijela Banović, personalni trener i fitnes instruktor.

Veoma je važno da pijete dosta tečnosti. Preferirajte vodu, a izbegavajte gazirana pića. Unos vode održava hidriranost organizma, brzinu metabolizma i reguliše izbacivanje toksina. Dolazak hladnih dana ne treba da utiče na fizičku aktivnost, stoga budite aktivni, vežbajte u teretani, posećujte grupne fitnes programe, klizajte, trčite… Imate toliko mogućnosti, pokrenite se – kaže Danijela i dodaje da nikako ne smemo preskakati obroke, jer je od velike važnosti hraniti se redovno.

Nemojte izostavljati obroke jer to usporava metabolizam, što dovodi do izgladnjivanja i prejedanja – jasna je ona.

REDOVNO SPAVAJTE

Neredovan san može biti razlog gojenja. Pri nedostatku odmora i sna luči se hormon stresa (kortizol), koji utiče na potražnju viška hrane.

Naša sagovornica posebno naglašava da je u ovom periodu neophodno u organizam unositi što više proteina. Takođe, važno je kombinovati namirnice, računati kalorije i biti umeren.

Potrudite se da unosite više proteina, ribe, mesa i dosta svežih salata. Na ovaj način hranite mišiće i manje su šanse stvaranja masnih naslaga. Bitna je i umernost jer umerenim pristupom nećemo premašiti dnevni unos kalorija, a uz to nećemo sebi uskratiti užitak tokom praznika. Dakle, umerenost! – ističe ova fitnes instruktorka.

Inače, Danijela je diplomirani visoki trener rekreacije i sertifikovani instruktor grupnih fitnes programa. Šest godina iskustva ima kao personalni trener i devet godina kao instruktor grupnih fitnes programa (pilates, aerobik, zumba, joga). Na njenom Instagram profilu možete videti kako vežba sa ćerkicom dok je u šetnji, ali i mnogo motivacionih i praktičnih ideja. Više o tome SAZNAJTE OVDE!

Da Vas podsetimo:  Ove namirnice obiluju vitaminom C i pod hitno ih uvrstite u ishranu

Kako se svi najviše gojimo u predelu stomaka i butina, naša sagovornica je istakla vežbe koje bi trebalo praktikovati za ove „kritične“ delove tela.

Jedna od najboljih vežbi za stomak, po mom mišljenju jeste „plank“ (izdržaj u uporu na laktovima). Kod ove vežbe aktiviramo mišiće celog kora. Sve spoljašnje i duboke mišiće kora koji nam čuvaju kičmeni stub i jačaju ceo abdomen. Najbolje vežbe za noge i zadnjicu su čučanj i iskoraci u raznim varijacijama – ističe Danijela.

A ako ste se zapitali šta je presudno za dobru liniju – ishrana ili fizička aktivnost? I na to imamo odgovor…

Kombinacija fizičke aktivnosti i ishrane je ključ dobrog zdravlja i dobre linije. Cilj je stvoriti dugoročne, kvalitetne navike i redovnu fizičku aktivnost – jasna je ova dama.

VEŽBE KOJE DOVODE DO NAJBOLJEG REZULTATA

„BUDITE SVESTRANI“

Prema rečima profesionalnog fitnes instruktora „pravilno planirano, pravilno izvođeno i dozirano vežbanje daje najbolje rezultate“.

Ne mogu odvojiti vežbe koje daju najbolje rezultate, jer je svaka vežba za određenu mišićnu grupu. Takođe, ne mogu odrediti ni tip treninga, jer svako ima različite ciljeve, želje i sposobnosti. Ali, svakako, mogu da kažem, predložim i sugerišem, da je pravilno izvođenje vežbi najvažnije! Da li je to trening u teretani, joga, pilates… bitno je vežbati pravilno i redovno. Najbolje je biti svestran, raditi na svim sposobnostima. Ako vežbamo u teretani, povremeno ćemo otići na plivanje, piltes, ples… Ako vežbamo jogu, nekada ćemo posetiti i teretanu. Budite svestrani, radite na svim svojim antropomotoričkim sposobnostima (snaga, brzina, fleksibilnost, izdržljivost, koordinacija, ravnoteža) – zaključuje Danijela Banović.

M.O.

dnevno.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime