GDE ZNA DETE, ŠTA JE SLUŽBENO LICE…

0
53

Bez obzira na starost kuknjave zbog „propasti morala“ (još od Katonovog „O vremena, o običaji!“), svaka generacija starijih traži pravo, da i ona kuka! Tako je i sada, uz jedinu novost što je kuknjava prvo intenzivirana zbog „vršnjačkog nasilja“, a malo kasnije zbog nasilja učenika nad nastavnicima. A najkonkretniji zahtev (srećom ima i toga), je traženje statusa „službenih lica“ za nastavnike. U uverenju da je isti opravdan, ali bez ostalih nedovoljan, predlažemo još jedan. Sam za sebe takođe nedovoljan, ali se može i braniti, a ne samo osporavati. Baš kao prethodni!

Image by Giovanna Cornelio from Pixabay

Taj zahtev je ukidanje verske nastave i građanskog vaspitanja, u državnim školama! (Normalno, ubedljiva su većina). Jedan razlog je uklanjanje mogućnosti, da se svi nastavnici samooslobode obaveze da praktikuju vaspitnu komponentu škole. Čine ono zbog čega je škola, „vaspitno-obrazovna ustanova“. Zaboga, za to postoje odgovarajući predmeti. (Verska nastava samo je imenom nešto drugo). Oslobođenja nema, za one koji ih predaju. (Predaju, ništa više! Odlazak na bogosluženje, svojevrsno je predavanje. A odlazak na sednicu Skupštine? Može, ali da deca vide šta nije građansko vaspitanje…). I na njih, isključivo na njih (može i prvenstveno, prevashodno), treba upreti prstom! I kad se svoja krivica tovari školi, jer je samo obrazovna ustanova. Ili naivno nada, da je obrazovan time i vaspitan…

Međutim, tu je (bar) još jedan razlog. Važniji i neprijatniji, i ne samo za većinu prosvetnih radnika, kao prvi. Ukidanjem ova dva predmeta, mlade glave, uvek radoznalije od glava starijih, gube mogućnost da i nesvesno i nenamerno, porede reči i dela! Nikako samo nastavnika tih predmeta (kod ubedljive većine „raskoraka“ i nema), ne ni ostalih, nego društva u celini.

Uključujući Crkvu koja stoji iza verske nastave, i politički život i medije, koji presudno utiču na javno mnjenje. (Za njega priprema građansko vaspitanje). Raskorak, demantovanje delima onog što je proklamovano rečima, štetniji je od proklamovanja bez podržavanja delima! Ne zaboravimo ni da vaspitavanje u obliku školskih predmeta, uopšte nije neophodno. Šta je, bio sadržaj vaspitne komponente škole, dok je zaista bila vaspitno-obrazovna ustanova? A nije imala ov(akv)e predmete? Šta su u to vreme radile i porodice, šta rade i sada? Ne bi bio greh nego slepilo i glupost, ne reći da ubedljivo najveći deo njih, i nema decu sklonu pomenutom nasilju!

Da Vas podsetimo:  "Svi smo mi, isti!". Tačno, a po čemu ili dokle?

Ali pomenusmo društvo u celini. Nekima u njemu sasvim je dobro, što je drugima loše! Ili im nije loše mada bi trebalo, jer mogu da upru prstom u nekog trećeg i okrive ga što je drugom loše. Ili bar što mogu samo da kukaju što im je loše, i p(r)ozivaju nekog četvrtog da uradi svoj, ali i njihov deo rešenja…

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime