„Godinu dana bezakonja i ponižavanja novinara i novinarstva na RTV-u“

0
566

Godinu dana posle „blickriga“, odnosno ekspresne postizborne političke čistke nepodobnih urednika i novinara na Javnom servisu Vojvodine, novinarska i medijska udruženja u današnjem saopštenju konstatuju da se stanje u ovoj medijskoj kući neprestano pogoršava, da u njoj vladaju bezakonje i voluntarizam i da se ponižavaju i novinari i novinarstvo, pa i zdrav razum.

rtv„Ovom kućom upravljaju partijski kadrovi više nego skromnih stručnih kapaciteta, koji i ne kriju da ne prave razliku između jednopartijskog državnog javnog informativnog preduzeća i javnog medijskog servisa, i od kojih su neki dugo već u v.d. stanju. Naime, još uvek, bez ikakvog obrazloženja – protivno zakonitosti postupka i ugrožavajući prava građana – nisu okončani konkursi za programskog direktora i glavnog i odgovornog urednika koji su raspisani pre godinu dana, i pored činjenice da su se na njega javile osobe koje ispunjavaju uslove za te pozicije“, kaže se u saopštenju novinskih i medijskih udruženja koje su potpisali NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i AOM.

Udruženja podsećaju da je „blickrigu“ prethodila protivzakonita smena dotadašnjeg programskog direktora RTV-a Slobodana Arežine i da se pred novosadskim sudom vodi spor po njegovoj tužbi protiv ovog javnog servisa.

U međuvremenu, kaže se u saopštenju, rukovodstvo RTV-a je nastavilo da otpušta, ponižava i marginalizuje najbolje novinare – one koji su doprineli da ova medijska kuća doživi snažan profesionalni uspon, u periodu od 2011. do maja 2016. godine – a na njihova mesta dovodi nestručne naprednjačke kadrove.

Logična posledica toga, smatraju udruženja, je drastičan pad kvaliteta programa i njegove gledanosti, kao i – dramatičnog gubitka poverenja građana, koja tvrde da menadžment ove kuće ozbiljno ugrožava i radna prava zaposlenih, između ostalog i odbijajući da im produžava ugovore, i zapošljavajući ih „na lizing“ preko raznoraznih agencija.

Novinarska i medijska udruženja smatraju da je, pored osione vlasti, za stanje na RTV-u najodgovorniji Savet REM-a koji je u Upravni odbor Javnog servisa Vojvodine izabrao ljude čiji se jedini „kvalitet“ ogleda u političkom poslušništvu, a ne treba zaboraviti da se neki od njih nalaze i u veoma ozbiljnom sukobu interesa. Događaji na RTV-u jedan su od argumenata u nizu koji svedoče da je neophodno da celokupan Savet REM-a podnese ostavke, odnosno da je pod hitno potrebno napraviti diskontinuitet u radu ove osramoćene institucije.

Da Vas podsetimo:  Vučićevi odgovori na pitanja N1 ostali skriveni iza predsednikovog sarkazma

„Jedino dobro što je proizašlo iz političkih smena na RTV-u jeste javni protest novinara i građana, odnosno njihova međusobna solidarnost i borba za medijske slobode, koja je oličena u Pokretu Podrži RTV. Novinarska i medijska udruženja pružaju punu podršku delovanju ovog Pokreta i njegovim potpuno legitimnim zahtevima“, kaže se u saopštenju Nezavisnog udruženja novinara Srbije, Nezavisnog društva novinara Vojvodine, Asocijacije nezavisnih elektronskih medija,  Asocijacije lokalnih nezavisnih medija Lokal pres i Asocijacije onlajn medija.

www.cenzolovka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime