Humanost ili bezobrazluk

0
1520

omcafe

Kompanija „Omcafe“ poslala je pe neki dan informaciju da je sa Crvenim krstom Srbije pokrenula humanitarnu akcija pod nazivom „Omcafe i Crveni krst Srbije za oporavak dece“. Kao i mnogi drugi i portal www.koreni.rs je objavio vest da je ova kompanija povodom 13. novembra, Svetskog dana dobrote (The World Kindness Day) pokrenula program za oporavak socijalno najugroženije dece Srbije. Velikodušno su objavili da će 1 dinar (jedandinar) od svakog kupljenog pakovanja Omcafe RIO ili PREMIUM od po 100g, 200g i 500g ići u Program za pomoć deci, a direktor kompanije, Nenad Ćeha prilikom potpisivanja ugovora o donaciji je rekao:

„Kompanija Omcafe želi da motiviše potrošače da kupovinom kafe pomognu deci, svojim komšijama i sugrađanima koji žive na ivici egzistencije“.

Dakle kompanija Omcafe će motivisati potrošače tako što će po istoj ceni da kupe njihovu kafu, a jedan dinar od prodate kese će ići ugroženoj deci? Ko je ovde budala, ili ko je iz Crvenog krsta pristao da na ovaj način dozvoli reklamiranje proizvoda ove firme? Kupce bi mogli bolje da motivišu da su kupcima do januara meseca prodavali kafu za, recimo, 5 ili 10% jeftinije, a kompnija od prodatih pakovanja dala dinar? Ili da su dali odvojili 3,4, ili 5% od svake prodate kese za najugroženiju decu?

Ovakvu formu reklamiranja, gde zaradiš umesto da platiš, smislio je pametan ali nehuman i nemoralan mozak. Zašto bi firma plaćala medijski prostor na nekoj televiziji ili novinama, gde svoju kafu takođe reklamira i konkuretna firma, kada je Crveni krst Srbije velikodušno i neodgovorno dao svoje ime da medije pišu o potpisivanju ovog humanog dogovora. Mnogi kupci, koji pročitaju da od kupljenog proizvoda Omcafe deo novca ide siromašnoj deci, kupiće njihovu a ne Donkafe ili Gradndovu kafu, kakva god da je.

Da Vas podsetimo:  Krvava nedelja i za novinarstvo: Najmanje 12 ubijenih reportera i snimatelja u ratu Izrela i Hamasa

Kesa od 100g kafe košta oko 100 dinara. Ako svaki stoti potrošač kupio jednu kesicu od 100g (a 1 dinar, ne 2 ili 5, ide za pomoć najugroženijoj deci i od pakovanja od po 200 i 500 grama) kompanija je na dobitku. Po nekim računicama umesto davanja za pomoć deci, Omkafe će dobro zaraditi, jer će prodati mnogo više nego da što bi prodali bez ovakvog „humanitarnog programa“ sa Crvenim krstom Srbije.

Pa gospodo proizvođaći, kako vas nije bilo sramota da izgovorite „Jedan dinar od svake prodate kesice kafe“, a ne 10 ili 5, ako namera nije bila humanost, nego neukusno i beplatno promovisanje u medijima sa ciljem što veće zarade? Ali i to je postalo prihvatljivo u Srbiji, da bez medija nema ni humanitarnih akcija. Većina od onih koji doniraju nešto, bilo šta, kolikogod bilo, ili bilo kome, obavezno traže da to mediji proprate. A informisanje o jednom dinaru od jedne prodate kesice kafe, dobar je i nepogrešiv pokazatelj da je sistem vrednostu u Srbiji narušen, pa nije čudo ni da se sve češće otkrivaju razne malverzacije i u humanitarnim akcijama, prikupljanjima, fondovima, aktivnostima i humanitarnom radu.

I pored toga većinu humanitarnih akcija građani Srbije uglavnom podrže, međutim, mnogi od njih ne veruju da novac uvek dođe do onih kojima je namenjen.

Slobodanka Bogradović

Dostabre

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime