Iz Crne Gore traže sankcije za TV Hepi zbog Šešeljevog govora mržnje

1
69

Deo javnosti u Crnoj Gori zatražio je od Agencije za elektronske medije (AEM) da reaguje na uvredljive poruke koje je lider Srpske radikalne stranke (SRS) Vojislav Šešelj uputio na račun građana Cetinja i crnogorske nacije preko televizije Hepi (Happy).

Foto: skrinšot Jutjub TV Hepi Foto: skrinšot Jutjub TV Hepi

Uz ocenu da je reč o govoru mržnje, mizoginiji i „šovinističkom ispadu“, deo crnogorske javnosti predlaže bojkot te srpske televizije za koju se tvrdi da „u kontinuitetu promoviše netrpeljivost i da podstiče mrznju i diskriminaciju“ prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti. Najavljeno je i podnošenje tužbe protiv Šešelja i televizije Hepi.

Savet AEM je ranije najavio da će odluku o privremenom ukidanju pojedinih televizija iz Srbije, za koje je utvrđeno da su emitovale govor mržnje usmeren protiv Crne Gore, doneti kada ustanovi da li su ti emiteri u poslednje vreme nastavili sa prikazivanjem spornog sadržaja suprotno međunarodnim propisima.

U jutarnjem programu televizije Hepi, koja postoji u kablovskoj ponudi u Crnoj Gori, Šešelj je Cetinjane nazvao saradnicima okupatora.

„Veliki broj Cetinjana napravila je italijanska okupaciona sila za vreme Drugog svetskog rata. Bilo je poprilično Cetinjanki koje su se k****le sa italijanskim vojnicima, a i decu odgajale posle, nisam čuo da je neka ubijala“, rekao je Šešelj.

Na te mizogine uvrede nadovezao se voditelj Milomir Marić, koji je kazao da su „to onda italijanska deca“, da bi Šešelj dodao da su „pola italijanska, pola srpska deca“.

Član Saveta AEM Milan Radović zatražio je zakazivanje sednice tog tela i predložio da Regulatorno telo za elektronske medije (REM) Srbije reaguje zbog „iznetog govora mržnje“ prema građankama i građanima Cetinja.

„Govoru mržnje nema mesta na našem medijskom nebu i mediji moraju da poštuju standarde“, naveo je Radović na Tviteru.

Da Vas podsetimo:  Izmene Krivičnog zakonika predviđaju bolju zaštitu novinara, slobode govora i izražavanja

Osude i iz vlasti i iz opozicije

Cetinjski odbor Socijaldemokratske partije (SDP) Crne Gore podneće tužbu protiv Šešelja i televizije Hepi zbog uvreda na račun Cetinja i građana, rekao je njen potpredsednik Nikola Đurašković.

„Mizogine i besprizorne uvrede glasnogovornika poraženih velikosrpskih politika i kancelarijskog vojskovođe sa televizije, koju je davno trebalo zabraniti, samo su nastavak odnosa otpadnika srpskog hegemonizma prema Crnoj Gori“, naveo je Đurašković.

Vladajući Građanski pokret URA Dritana Abazovića pozvao je AEM na reakciju i da u skladu sa zakonom preispita sporne sadržaje televizije Hepi i da izrekne sankcije.

URA navodi da je u pitanju medij koji „preko opskurnih i marginalizovanih političkih ličnosti kontinuirano širi jezik mržnje i netrpeljivosti“.

„Takav diskurs u Crnoj Gori nikada neće biti društveno prihvaćen“, naveo je Građanski pokret URA.

Poslanica Pokreta za promjene (PzP) i potpredsednica Skupštine Crne Gore Branka Bošnjak pozvala je građane na bojkot televizije Hepi.

Generalni sekretar opozicione Demokratske partije socijalista (DPS) Aleksandar Bogdanović upitao je „da li će vlast konačno preduzeti nešto povodom fašizma koji konstantno dopire od rijaliti-nacionaliste u Crnu Goru, a putem njemu servilnih televizija“.

On je naveo da očekuje od vlasti da hitno zabrani programske sadržaje koji promovišu šovinizam i mržnju.

Božović: Šešeljeva izjava nije incident

Sociolog Ratko Božović izjavio je za portal Analitika da su uvrede na račun Cetinjanki koje je izneo Šešelj „paradigma odnosa srpskih desničara prema ljudima iz Crne Gore i samoj Crnoj Gori“.

Vođu srpskih radikala Božović je opisao kao „junaka na rečima“.

„Ne očekujemo valjda lepe reči i neki smisao od Šešelja? Nije to govor o Cetinjankama, to je govor o onima koji pričaju tu ispraznu priču“, kazao je Božović.

Naveo je da Šešeljeva izjava nije incident, već stanje srpskog društva koje je opisao kao „besramno opstajanje antilogike i antiljudskog ponašanja, gde imamo ne moral, nego stanje izvan morala“.

Da Vas podsetimo:  Vučić žrtva zavera i atentatora najmanje jednom mesečno u Informeru

Crnogorsko reagulatorno telo je ranije reagovalo na sadržaje pojedinih medija u Srbiji, uključujući televiziju Hepi, koji su ocenjeni kao govor mržnje i izražavanje netrpeljivosti prema Crnoj Gori.

Tromesečna zabrana

U februaru 2020. godine Savet AEM je zabranio reemitovanje pojedinih sadržaja koji se emituju u okviru programa televizija Hepi i Pink M iz Srbije. Zabrana je trajala tri meseca zbog promovisanja mržnje, netrpeljivosti i diskriminacije prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti.

Savet AEM je ranije zaključio da je na televizijama Hepi, Pink M, Pink plus i Pink od avgusta do septembra 2021. godine korišćeno „pogrdno, uvredljivo ili uznemirujuće izražavanje koje podstiče intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili želju za diskriminacijom, kao i omalovažavanje ili obezvređivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, negiranjem njihovog nacionalnog identiteta i posebnosti“.

U septembru prošle godine crnogorski regulator je tražio od srpskog da utvrdi odgovornost te četiri televizije zbog „kršenja standarda propisanih Konvencijom o prekograničnoj televiziji i Direktivom o AVM uslugama“ i da preduzme adekvatne mere.

Kulminacija je bila emisija „Ćirilica“ televizije Hepi, uoči protesta zbog ustoličenja mitropolita Srpske pravoslavne crkve Joanikija na Cetinju u septembru prošle godine, na temu „Da li će pasti krv u Crnoj Gori“.

AEM je tada zatražio od REM-a da utvrdi da li je u emisiji bilo govora mržnje upućenog crnogorskoj naciji. Rok za odgovor je „probijen“, a REM je zatražio dodatno vreme, što crnogorski regulator nije odobrio.

Očekuje se reakcija AEM koja je pre odluke o zamračivanju sadržaja iscrpela sve ostale mehanizme i povodom neprimerenih sadržaja tražila odluku REM-a.

http://uns.org.rs/

1 KOMENTAR

  1. Tipično ……. Naše…. Oni se polomiše da cenzuriraju Šešelja, a ne pada im na pamet da pronadju i kazne one koji su blokirali putave, da bi spriječili dolazak sveštenih lica na Cetinje !!! Isuviše toga je trulo u drzavi Danskoj .

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime