Izveštaj REM-a o toku izborne kampanje

0
24

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) usvojilo je četvrti presek o toku izborne kampanje, o zastupljenosti učesnika izbora u period od 15. februara do 13. marta, do kada je bio rok za podnošenje lista, kao i o zastupljenosti kandidata za predsedničke izbore, od 2. do 13. marta

Kada je reč o javnim servisima, u izveštaju se navodi da je RTS1 do kraja četvrte nedelje izbornoj kampanji posvetio nešto manje od 15 sati programa.

Zabeleženo je pojavljivanje 16 izbornih lista proglašenih do 13. marta, a izbornim listama posvećeno je blizu 54 procenta, a ukupnom izbornom programu gotovo 60 odsto ukupnog analiziranog programa, dok je preostalih 40 procenata posvećeno aktivnostima državnih funkcionera.

Među temama i dalje je na prvom mestu „kriza u Ukrajini“, oko dve trećine priloga je neutralnog tonaliteta, a zatim slede pozitivan sa blizu 21 odsto i negativan tonalitet sa nešto manje od 14 procenata.

Na programu RTS 2 u četiri nedelje izborne kampanje zabeleženo je četiri minuta izbornog programa i uočeno pojavljivanje sedam izbornih lista kojima je posvećeno ukupno tri i po minuta.

Na programu RTV 1 zabeleženo je pojavljivanje 16 proglašenih izbornih lista, kojima je posvećeno 22,5 sata ili oko 62 procenta progama.

Ukupnom izbornom programu posvećeno je nešto više od 68 procenata, a aktivnostima državnih funkcionera nešto manje od 32 procenta programa.

Prvo mesto je zauzela tema “kriza u Ukrajini”, dominiraju prilozi neutralnog tonaliteta sa 77 procenata.

Kada je reč o komercijalnim televizijama, na Pinku je zabeleženo 13 izbornih lista, kojima je posvećeno nešto više od 12,5 sati ili jedna četvrtina ukupnog vremena.

Izbornom programu pripalo je nešto više od polovine, a aktivnostima državnih funkcionera nešto više od 49 procenata vremena.

Da Vas podsetimo:  Uprkos rokovima i obećanjima, država i u 2022. ušla kao vlasnik medija: Slučaj Nedeljnih novina

Dominira tema „kriza u Ukrajini“, dok je sa manje od pola procenta na drugom mestu tema „infrastruktura, energetika“, a 44 procenta priloga je neutralnog tonaliteta, više od 36 pozitivnog i oko 19 negativnog tonaliteta.

Na programu Hepi TV zabeleženo je pojavljivanje šest političkih stranaka i pokreta kojima je posvećeno oko pet procenata, i 15 izbornih lista kojima je posvećeno više od 47 procenata ukupnog vremena.

Ukupnom izbornom programu Hepi je posvetio nešto više od 31 sata ili 73 procenta vremena, dok je na izveštavanje o aktivnostima državnim funkcionera izdovjeno sedam procenata ukupnog vremena.

Teme „kritički prema opoziciji“ i „kriza u Ukrajini“ gotovo su izjednačene po zastupljenosti. Distribucija tonaliteta je približno ravnomerno raspoređena: neutralnog 35, pozitivnog 34, a negativnog 30 procenata.

Na programu TV B92 zabeležno je pojavljivanje jednog političkog pokreta i 15 izbornih lista, kojima je posvećeno 11 sati ili, približno, 20 procenata ukupnog vremena.

Ukupni izborni program zastupljen je sa nešto manje od 52 procenta, a aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je nešto manje od 49 procenata ukupnog vremena.

Dominira tema „kritički prema opoziciji“. Najviše priloga je neutralnog tonaliteta, oko 40 procenata, dok sa približno 30 procenata slede prilozi pozitivnog i negativnog tonaliteta.

Na programu TV Prva zabeleženo je pojavljivanje četiri politička pokreta kojim je posvećeno četiri procenta vremena, i 13 izbornih lista kojima je posvećeno nešto više od devet sati ili preko 50 procenata ukupnog programa.

Izbornom programu je posvetio nešto više od pedeset 58 procenata, a aktivnostima državnih funkcionera nešto manje od 42 procenta vremena.

Tema „kriza u Ukrajini“ dominira sa više od petine ukupnog vremena. Više od polovine priloga je neutralnog tonaliteta, blizu 29 odsto pozitivnog, a 17 procenata negativnog tonaliteta.

Da Vas podsetimo:  Finansiranje medija, vlasnici i politički uticaj

Po pitanju kablovskih emitera, TV N1 je izbornoj kampanji posvetila gotovo 60 sati programa ili približno 91 procenat ukupnog vremena.

Zabeleženo je pojavljivanje 11 stranaka i političkih pokreta kojima je posvećeno nešto više od pet procenata vremena, i 14 izbornih lista koje su bile zastupljene sa 22 sata ili preko 25 procenata vremena.

Aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je nešto više od osam procenata vremena.

Teme „kritika vlasti“ i „negativno o Aleksandru Vučiću“ zastupljene su sa više od 37 od ukupno 79 sati ukupnog izbornog vremena, odnosno, 43 procenta.

Dominiraju prilozi negativnog tonaliteta sa više od 67 procenata.

TV Nova S izbornoj kampanji posvetila je nešto više od 48 sati programa ili preko 96 procenata vremena, a više od polovine vremena pripalo je analitičarima i samom mediju.

Zabeleženo je pojavljivanje 11 stranaka i političkih pokreta, i 16 izbornih lista, kojima je posvećeno 18,5 sati ili 37 procenata ukupnog vremena.

Aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je nešto više od sat i po ili malo više od tri procenta vremena. Dominantna tema je „kritika vlasti“ kojoj je posvećeno gotovo 17 sati ili oko trećine ukupnog vremena.

Više od polovina svih priloga, preko 27 sati ili 55 procenata je negativnog tonaliteta.

Al Jazeera je posvetila izbornoj kampanji 10,5 sati ili gotovo 72 procenta programa. Zabeleženo je pojavljivanje šest lista kojima je posvećeno 35 procenata vremena.

Aktivnosti državnih funkcionera zastupljene su sa 28 procenata.

Dominantna tema je „kritika vlasti“ sa zastušljenošću od preko 37 procenata, a zabeležno je oko 61 procenat priloga negativnog tonaliteta.

Insajder TV je izbornoj kampanji posvetila gotovo 100 sati ili nešto manje od 97 procenata vremena.

Da Vas podsetimo:  Kome idu pančevački konkursni milioni: Prednost za kršenje Kodeksa...

Izbornim listama pripalo je gotovo 55 posto, a aktivnostima državnih funkcionera nešto više od tri odsto ukupnog vremena.

Najveći broj priloga u odnosu na ukupan analiziran program zabeležen je u negativnom tonalitetu, više od 71 procenat.

Kada je reč o predsedničkim izborima, u periodu od 11 dana, od 2. marta, kada su raspisani predsednički izbori, do 13. marta udeo predsedničkog nivoa kampanje u ukupnom izbornom vremenu je neujednačen i manjih vrednosti.

Na programima javnih medijskih servisa udeo predsedničkog nivoa izborne kampanje iznosi: RTS 1 – 4,73%; RTS 2 zanemarivih 13 sekundi; RTV 1 – 4,86%; i RTV 2 – 9,72%.

Komercijalni mediji su predsedničkom nivou izborne kampanje posvetili sledeće udele svojih ukupnih izbornih programskih sadržaja: RTV Pink – 7,86%; Hepi TV – 6,56%; TV B92 – 8,26%; i TV Prva – 13,02%. kablovski PMU: N 1 – 14,01%; Nova S – 4,06%; Insajder TV samo jednom predsedničkom kandidatu (Zdravku Ponošu) posvetila je 6 sati i 55 minuta ili 12,61% svog ukupnog izbornog vremena.

Na programu Al Jazeera nije zabeleženo vreme posvećeno predsedničkom nivou izbora.

http://uns.org.rs/

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime