Juronjuz u Srbiji dobio dozvolu za emitovanje programa

0
150
Foto: pixabay.com

Nakon Njuzmaks Adrije, koju je pokrenula Junajted medija, Srbija bi od ove jeseni trebalo da dobije još jedan kablovski info kanal, kao deo međunarodnog medijskog sistema, a iza kojeg stoji Telekom Srbija

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) je na sednici održanoj 15. septembra izdalo dozvolu za pružanje medijske usluge televiziji Juronjuz (Euronews), koja je tako uvrštena u Registar medija kao pružalac kablovske, satelitske i IPTV usluge, s periodom važenja do septembra 2028. godine.

REM je konstatovao da je firma Euronews d.o.o. iz Beograda, izdavač medija, dostavila ugovor na osnovu kojeg stiče pravo da bude servis u okviru međunarodnog informativnog kanala Juronjuz sa sedištem u Lionu.

U programskom elaboratu nove televizije piše da je program namenjen celokupnoj populaciji i da će se emitovati na srpskom jeziku. Radi se o čisto informativnom programu: 80 odsto sadržaja proizvodiće sami, a po 10 odsto biće udeo domaćih, odnosno stranih, evropskih nezavisnih produkcija.

Kao što je najavljeno, glavni i odgovorni urednik nove televizije, koja bi trebalo da se zove Juronjuz Srbija (Euronews Srbija), biće Bojan Brkić, dugogodišnji zamenik glavnog i odgovornog urednika Informativnog programa RTS-a. Po navodima iz medija, on je direktno odgovoran Fransoaz Šampi, glavnoj urednici programskih sadržaja Juronjuza.

Još jedna medijska filijala

To zapravo znači da bi domaća medijska scena u vrlo kratkom periodu mogla postati bogatija za čak dve televizije koje su deo međunarodnih medijskih sistema.

Podsećamo, i Junajted medija, kao deo Junajted grupe, pokrenula je produkciju informativnog programa Njuzmaks Adrija (Newsmax Adria), s idejom da preraste u poseban televizijski kanal s centrima u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj.

Direktor vesti i programa Njuzmaksa Slobodan Georgiev ranije je izneo stav da je tako nešto „potrebno ljudima u Srbiji koji su izloženi haosu i poplavi informacija koje emituju ‘PR stanice’“.

Da Vas podsetimo:  Pretučeni novinar Bete: Pres legitimacija samo naljutila policiju

Ipak, kada je u julu 2019. godine objavljena vest da će međunarodni informativni kanal Juronjuz u saradnji sa Telekomom Srbija pokrenuti servis u Srbiji, bilo je to poprilično iznenađenje za domaću medijsku scenu. Pojedine nedoumice još uvek nisu razjašnjene.

Stoprocentni vlasnik domaćeg Juronjuza je Arena Channels Group iz Beograda (do ove godine ta firma se zvala HD-Win), koja je, opet, u stoprocentnom vlasništvu Telekoma Srbije i upravlja kanalima Arena. Predlog ugovora dve kompanije označen je kao poslovna tajna.

„Promocija pouzdanih i nezavisnih medija“

Cenzolovka je pokušala da od Radeta Gojsovića, odgovornog za zastupanje firme Euronews d.o.o., sazna kakve su obaveze nove televizije prema Juronjuzu, s obzirom na to da televizija iz Liona nema vlasničkog udela u Arena Channels – međutim, odgovor još uvek nismo dobili.

Bez odgovora su ostala i pitanja kada će početi emitovanje programa (najavljeno je za jesen) i dokle se stiglo sa angažovanjem oko 100 ljudi, koliko je prošle godine najavljeno da će raditi na novoj televiziji. Trenutno ih je, kako se navodi u zapisniku sa sednice REM-a na kojoj je razmatran zahtev za izdavanje dozvole novom kablovskom info kanalu, zaposleno petoro.

Ono što je dostupno javnosti jeste uverenje Telekoma da „Juronjuz (Euronews) namerava da promoviše pouzdane i nezavisne medije u Srbiji, a potencijalno i na drugim teritorijama gde je srpski jezik u upotrebi“.

U njihovom saopštenju, po ozvaničenju saradnje, istaknuto je da „pokretanje Juronjuz Srbija (Euronews Srbija) predstavlja deo strateške ambicije Euronewsa da se pozicionira kao prva globalno-lokalna medijska kuća u svetu“. (U Registar medijskih usluga REM-a televizija je upisana pod imenom Euronews, ne Euronews Srbija, op. a.).

Novinar Vukašin Obradović tada je u komentaru za NIN napisao da „svako ko iole poznaje medijsku situaciju u Srbiji, ostaje zbunjen pred samom pomisli da upravo vlast koja kontroliše najveći broj medija u Srbiji dovodi Juronjuz“.

Da Vas podsetimo:  GM info: Funkcioneri nas vide kao političke protivnike kad im se postavi pitanje koje im se ne dopada

S druge strane, on je konstatovao i da je „teško pretpostaviti da će Juronjuz zarad bilo kakvih interesa dozvoliti da se, makar i kao franšiza, pod njegovim okriljem emituje program sa standardima koje preferira ovdašnja vlast“.

Kada je objavljeno ime glavnog i odgovornog urednika nove televizije, novinar Miša Brkić bio je mnogo oštriji. On je kazao da je, s ovakvim kadrovskim rešenjem, Juronjuz uspeo da mu „ogadi novinarski zanat, Evropsku uniju i evropske vrednosti“.

Danijel Apro
Izvor: Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime