Kad javne ustanove rade u korist multinacionalnih kompanija

0
76

Organizacije za zaštitu životne sredine pozivaju na bojkot Rosa proizvoda zbog ugrožavanja „Rajkove pećine“, staništa najveće kolonije strogo zaštićene vrste slepih miševa u Srbiji.

Print screen promotivnog materijala Rosa Homolje na RTV Homolje Žagubica

Organizacije Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije i Mini eko zona su na svojim društvenim mrežama proteklih dana objavile informaciju da je kompanija Koka kola organizovala promociju svog novog brenda Rosa Homolje u samoj „Rajkovoj pećini“ i u njenoj okolini, čime je ugrožena najveća kolonija strogo zaštićene vrste slepih miševa.

„Mi smo potpuno šokirani i zgroženi onim što je ROSA uradila u zaštićenom području spomenika prirode ’Rajkova pećina’ kod Majdanpeka. Ovaj speleološki objekat je značajno stanište slepih miševa, strogo zaštićenih i ugroženih vrsta. Slepi miševi su izuzetno osetljivi organizmi koji se upravo sada razmožavaju. Osvetljenje i buka im škode i dovode do velikog uginuća mladunaca,“ objavilo je Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije na svojoj fejsbuk stranici.

Tom prilikom ova organizacija je upozorila da će zahtevati istragu i odgovornost „za ovo nezapamćeno nepočinstvo“ ukoliko je tačna informacija da je ovakve aktivnosti odobrio i podržao Zavod za zaštitu prirode Srbije, javna ustanova koja obavlja delatnost zaštite i unapređenja prirodne baštine Srbije.

Iz Mini eko zone su, pak, skrenuli pažnju javnosti da je kompanija Rosa koja je u vlasništvu Koka Kole „rešila da promoviše svoj novi proizvod na jedan potpuno neprimeren i skaradan način, napravivši ’multimedijalnu vizuelnu’ postavku unutar spomenika prirode ’Rajkova pećina’ u kojoj se nalazi najveća kolonija strogo zaštićene vrste slepih miševa“.

„Tako su zvanice umesto ponornice koja je vajala pećinu hiljadama godina, mogli da vide hologramski vodopad, umesto žubora su slušali muziku, a umesto iskričavog belog nakita veštačko osvetljenje u svim bojama“, istakli su iz pomenute organizacije i pozvali na odgovornost nadležne državne institucije.

Da Vas podsetimo:  Cena jogurta najbolji pokazatelj kako se marketi u Srbiji sprdaju sa kupcima

Kao i Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije i Mini eko zona ističe da je ovaj „promo-ivent“ odobrio Zavod za zaštitu prirode Srbije koji, kako navode, je imao i svoj štand na događaju.

Oni objašnjavaju da su se posetioci događaja „zabavljali uz ’glamurozno’ kampovanje, plastične flaše, muziku i logorsku vatru dok je nekoliko kilometara dalje narod Majdanpeka protestvovao zbog miniranja planine Starice i širenja rudnika koji je u vlasništvu kineske kompanije Zijin“.

Dodali su da, kada su putem instagrama izvršili pritisak, kompanija Rosa je izbrisala sve postove u vezi sa događajem.

Zaista, na objavljenom promo video materijalu emitovanom na RTV Homolje Žagubica, pomenuti događaj koji je za cilj imao promovisanje novog brenda Rosa Homolje je najavljen kao „jedinstvena multimedijalna postavka u pećini“, kao „noćenje u luksuznim šatorima“, te kao „spektakularan događaj ’Homolje te zove’“. Kako su najavili, ovaj program je organizovan za poslovne partnere, prijatelje, poznate ličnosti i predstavnike medija, u čijem je fokusu bila „multimedijalna vizuelna postavka“ pod nazivom „Duboka šuma“ koja je po prvi put „organizovana u jednoj od najlepših pećina u Srbiji“.

RTV Homolje Žagubica, 08.06.2022.

Prilikom javnog reagovanja na ugrožavanje strogo zaštićenog prirodnog dobra „Rajkove pećine“ iz Mini eko zone pozivaju javnost na bojkot Rosa proizvoda:

„Pozivamo naše članove, saradnike i pratioce stranice da bojkotuju kupovinu Rosa proizvoda. Nepojmljivo je da pod plaštom zelenih brendova neka kompanija sebi dozvoli da se reklamira na ovakav način koji je civilizacijski neprihvatljiv, a pritom i zakonski kažnjiv“.

Iz pomenute organizacije su opomenuli na činjenicu da je ovo primer situacije kada državne institucije rade u korist multikompanija, „a na štetu svog naroda i prirode“.

V.K.

https://www.masina.rs/

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime