Koje teme su medijski bile najznačajnije u januaru mesecu?

0
706


Januar – mesec novogodišnjih rezolucija i velikih odluka. U njega staje sve – prvi dan nove godine, Badnje veče, Božić i Pravoslavna Nova godina, nekoliko svetaca i najdepresivniji dan u godini. Januar je mesec koji, po osećaju mnogih, najduže traje. Načestitali smo se, naveselili, proslavili – pogledamo u kalendar, a do kraja meseca ima još desetak dana… I tako svake godine. Neko je na Tviteru duhovito primetio „Da li i vi imate osećaj da trideset jedan dan januara traje šest godina?“.

Kada je o medijima reč, puno je istih tema koje se obrađuju iz godine u godinu – tu su pomenuti praznici, Svetski ekonomski forum u Davosuzima i sneg.  U januaru se mnogo više praznuje, odsustvuje sa posla i boravi u kući, pa nas je interesovala analiza medija – u kom obimu novinari tada rade, da li objavljuju više vesti nego inače i kojim rubrikama i temama posvećuju najviše pažnje.

Uz pomoć start up kompanije Digital Element koja je prva na našim prostorima razvila softvere za čitanje i razumevanje srpskog jezika, izvršili smo analizu medija i komentara na vesti na društvenim mrežama u januaru mesecu. U analizu je uključeno više od 300 online medija u Srbiji. Svi oni zajedno su u prethodnom mesecu objavili nešto više od 113 hiljada tekstova. Iako je ovo impozantan broj, on je ipak nešto manji od broja vesti objavljenih u nekim drugim mesecima, pa je tako u aprilu 2018. godine objavljeno ukupno 142 hiljade tekstova, a u septembru mesecu iste godine 129 hiljada tekstova. U prethodnoj godini objavljeno je ukupno 1 675 413 tekstova, a ako njih podelimo sa brojem meseci, vidimo da se mesečno prosečno obajvljuje nešto više od 139 hiljada tekstova. Na osnovu ovoga možemo zaključiti da su i mediji u januaru manje aktivni nego inače.

Da Vas podsetimo:  Svi smo prolazni, služba ostaje: Kako je stavljena tačka na jedini slučaj ubistva novinara za koji je postojala opipljiva šansa da bude rešen?

Od ukupnog broja analiziranih vesti, najviše njih je objavljeno u rubrici Život. Ovo je vrlo logičan podatak s obzirom na velik broj praznika i društvenih dešavanja koji pripadaju ovoj ruvrici. U ovoj rubrici objavljeno je ukupno 48 289 vesti. Nakon nje, najviše je pisano u rubrici Politika i to 41 401 tekst. Nakon ove dve rubrike koje u mnogome prednjače po broju objavljenih vesti slede rubrike Sport, Hronika i Kultura. Zanimljivo je da kad se spoje svi objavljeni tekstovi u ove tri rubrike, da one imaju tek pola od broja tekstova objavljenih u rubrici Politika.

Čitaoci online medija su u januaru mesecu ostavili ukupno 324 hiljade komentara na vesti. Zanimljivo je da, iako su u medijima u najvećoj meri zastupljene vesti iz politike i društva, po broju komentara na prvom mestu su vesti iz rubrike Sport. Čitaoci su najviše izražavali svoje mišljenje na vesti koje govore o Novaku Đokoviću i njegovom osvajanju titule na Australijan Openu, zatim na vesti o košarkašima Crvene Zvezde i Partizana, kao i na tekstove o dostignućima naših košarkaša u NBA prvenstvu, prvenstveno na vesti o Nikoli Jokiću.

Iako su se u medijima najviše komentarisale vesti iz sporta, čitaoci su ipak na društvenim mrežama najradije delili vesti iz rubrike Društvo, odnosno Hronika. Tako je najveći broj deljenja na fejsbuku imala vest o smrti glumca Marka Nikolića, a odmah za njom vest o osamnaestogodišnjoj devojčici Jovani koja je prva u Zemunu na Bogojavljanje doplivala do časnog krsta.

Na osnovu ovog pokazatelja zaključujemo da na društvenim mrežama ipak najradije delimo one tekstove koji su u nama probudili jake emocije – tugu, divljenje ili ponos.

Izvor: BIZLife

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime