Kolaps u Nemačkoj, svi na nogama

0
1617

sine72013082014Jednonedeljni štrajk nemačkih mašinovođa, najduži u istoriji nemačke železnice, izazvao je danas saobraćajni kolaps širom zemlje.

Sevnula su i ozbiljna upozorenja i političara i privrednika da bi moguća šteta, prema prvim procenama, mogla biti oko 750 miliona evra.

To bi, kako je upozoreno, uticalo i na smanjenje rasta nemačkog bruto domaćeg proizvoda u drugom kvartalu ove godine za oko 0,1 odsto, prenose nemački mediji.

Ukupno gledano, štrajk mašinovođa, osmi po redu u poslednjih 10 meseci, neće promeniti pozitivna konjunkturna očekivanja, kažu ekonomisti, a političari od sindikata mašinovođa GDL, ali i od „Dojče bana“, zahtevaju razum i postizanje dogovora u konfliktu oko uslova rada i zarada.

Pre nego što se krene u štrajk, strane međusobno moraju razgovarati, kao odrasli ljudi, rekao je zamenik šefa poslaničkog kluba demohrišćana u Bundestagu Mihael Fuks i upozorio da sukob ima novu dimenziju – jedan bos sindikata igra mačke i miša sa stotinama hiljada putnika u železnici.

Generalni sekretar privrednog saveta Hrišćansko-demokratske unije Volfgang Štajger zahtevao je da aktuelni ministar rada Andrea Nales što brže omogući jedno prinudno poravnanje konflikta.

Ako jedan mali sindikat…… celu zemlju ucenjuje, onda bi prinudno poravnanje moralo da bude uvedeno u radno pravo, rekao je Štajger, prenose nemački mediji.

Nemačka železnica „Dojče ban“, koja dnevno preveze oko 5,5 miliona ljudi i ima 300.000 zaposlenih i sindikat mašinovođa GDL već mesecima se, naime, nalaze u svadji oko tarife, a i poslednja ponuda poslodavca nije prihvaćena.

Poslodavac je, naime, ponudio mašinovođama da se zarade od 1. jula u dva koraka povećaju za ukupno 4,7 procenata i pri tom da se još jednom isplati po 1.000 evra, ali sindikat traži povećanje zarada od pet odsto i jedan sat manje rada tokom sedmice i da se, pri tom, i mašinovođama na lokomotivama za manevrisanje da isti status, kao i ostalim mašinovođama.

Da Vas podsetimo:  Izborne čini

Tačan obim štrajka još nije moguguće procentiti, a putnici od noćas u dva sata do nedelje moraju računati sa kašnjenjima, gužvama, nervozom i duplo većim brojem ljudi u vozovima, prenose nemački mediji.

Političari na ovaj štrajk reaguju veoma ozbiljno.

Nemački ministar privrede i vicekancelar Zigmar Gabrijel ozbiljno je upozorio na posledice štrajka po nemačku privredu i zahtevao razumno ponašanje.

Gabrijel je za tabliod „Bild“ rekao da će ovaj štrajk teško pogoditi putnike, ali takođe i „Dojče ban“ i celokupnu nemačku privredu i zahtevao ozbiljne pregovore, umesto paralisanja Nemačke.

Savez nemačkih službenika, čiji je član sindikat mašinovoća, pozvao je na postizanje dogovora u pregovorima o tarifi, ali i uvodjenje arbitra, ukoliko ovaj štrajk ne bude vodio ka rezultatu u pregovorima.

Nemačke mašinovodje, zaposlene u državnoj železnici „Dojče ban“, počele su juče u 15 sati štrajk u teretnom, a danas u dva sata u putničkom saobraćaju koji će trajati do 10. maja.

Tanjug / Studio B

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime