Kraj avio-službe Vlade Srbije?

0
886

14-640x480Još jedan otkaz motora, još jedno potresno svedočenje putnika o “drami u vazduhu” i jedna, do sada nezabeležena, izjava nepoverenja u Avio-službu Vlade Srbije.

YU-BNA Avio-službe. „Od sada letimo avionima Er Srbije“. Foto: Avio-služba

Kako je jutros prvo preneo Tanjug a zatim i drugi mediji, Falcon 50 (YU-BNA) doživeo je manji incident iznad Crne Gore (ne Jadranskog mora kako je prvobitno javljeno) kada mu je jedan od tri motora otkazao u toku leta. Predsednik države i njegovi savetnici koristili su letelicu Avio-službe Vlade Srbije kao prevoz do Rima na sastanak sa Papom.

Uprkos tome da je letelica imala još dva ispravna motora, savetnica za medije predsednika republike dala je izjavu:

– Samo zahvaljujući velikom profesionalizmu i izuzetnom umeću našeg pilota izbegnuta je tragedija. Verujte da smo u jednom trenutku bukvalni padali kao kamen. Verujte da sam još u šoku i, što se nas iz Predsedništva tiče, mi više nećemo ulaziti u Vladine avione, koristićemo redovne linije. Slavićemo ovaj dan kao drugi rođendan – izjavila je Stanislava Pak Novostima.

Kako prenose Novosti, osim šefa države i Stanislave Pak, u Falkonu su bili i predsednikovi savetnici Ivan Mrkić, Oliver Antić i Jasmina Mitrović Marić:

– Preživeli smo pravu dramu u vazduhu i mogu da kažem da su predsednik Nikolić i njegovi saradnici nepovređeni sleteli u Beograd samo zahvaljujući neverovatnoj prisebnosti i veštini pilota i kopilota. Krenuli smo iz Beograda oko osam sati i iznenada je jedan motor, oko devet sati otkazao. Letelica je postala nestabilna, tresla se, mi smo bukvalno leteli po avionu. Tvrdim da smo ostali živi samo zahvaljujući pilotu! – Mrkić napominje da je avion kojim su leteli star 34 godine, i da je on lično, leteći njim, pet puta preživeo razne incidentne situacije, pišu Novosti.

Da Vas podsetimo:  SRPSKI GLUMAC U JOŠ JEDNOM HUMANOM PODVIGU: Mikica će zbog sina koji boluje od autizma pešačiti do Moskve!

Kraj avio-službe Vlade Srbije ili hitno nova letelica?

Nezabeležena izjava nepoverenja ljudi iz Predsedništva u državnog vazduhoplovnog provajdera sasvim sigurno će ostaviti ozbiljnije posledice na Avio-službu. Neverovatan je niz od sedam većih incidenata u poslednjih pet godina od kojih su barem tri bili otkazi motora.

Lear Jet 31A (YU-BRZ) proizveden 1991. godine imao je znatno manje otkaza i incidenata od tromotornog Falkona koji je sa prozivodne linije u Bordou sišao 1981. godine.

Avio-služba Vlade nema AOC budući da svi letovi koje obavljaju spadaju pod kategoriju “državnih letova” a kada se predsednik nalazi u letelici let se prijavljuje kao “HEAD”. Zbog činjenice da nisu kompanija i da ne posluju komercijalno za treća lica odustali su od obnavljanja svog AOC-a, negde u isto vreme trajanja FAA audita u Srbiji.

Petar Vojinović

http://tangosix.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime