Krenula kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“

0
253

Uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), pokrenuta je kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“, saopštila je Koalicija za dobročinstvo koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Cilj je da poveća svest građana o problemu bacanja hrane, kao i da se unapredi njena donacija ugroženim ljudima.

„Kampanjom ‘Spasimo hranu, spasimo humanost’ želimo da doprinesemo povećanju donacija hrane za najugroženije i smanjenju bacanja hrane koja je još uvek bezbedna za ljudsku upotrebu. Očekujemo veliku podršku građana, kompanija, organizacija civilnog sektora i medija i pozivamo sve da se uključe“ rekla je Ana Košel, direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.

Kampanja, koja će trajati do novembra ove godine, obuhvatiće niz akcija doniranja hrane pred „Nacionalni dan davanja“, kao i tokom samog dana koji se već tradicionalno održava 9. oktobra.

Navodi se da u Srbiji na granici apsolutnog siromaštva živi sedam odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi. U riziku od siromaštva je gotovo četvrtina populacije (23,2%). Mnogi od ovih građana Srbije zavise od donacija hrane koje su trenutno nedovoljne, dok se prema procenama u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane.

Količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane koja je dostupna u Srbiji. To se dešava uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama.

Rešenje ovog problema je u bližoj saradnji svih uključenih aktera, dodaje se u saopštenju.

Prema analizi koju su sproveli Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo, donacije hrane u Srbiji bi mogle da budu uvećane na godišnjem nivou za vrednost od blizu 160 miliona dinara (na ukupno 700 miliona dinara), ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane.

Da Vas podsetimo:  Oktobarski prevrat – „posle 90 godina”
Foto: „Spasimo hranu, spasimo humanost“

Podaci Agencije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija (UN) ukazuju da je uništavanje hrane jedan od najvećih zagađivača vazduha sa osam odsto učešća u ukupnoj emisiji gasova koji izazivaju efekat staklene bašte na globalnom nivou.

Kampanju su do sada, kako se dodaje, podržale advokatska kancelarija Živković-Samardžić, Hemofarm fondacija, Eurobanka, Erste banka, advokatska kancelarija Gecić Law, BlackRock, Elixir Group, Elixir fondacija, DM, Nestle, Delhaize, Američka privredna komora u Srbiji (AmCham), SOS Dečija sela Srbija, Federacija banaka hrane Srbije, Humano srce Šapca i Banka hrane Beograd, a u najavi je podrška još većeg broja kompanija i organizacija.

Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se realizuje u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID). Sprovodi je Koalicija za dobročinstvo, na čelu sa Fondacijom Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

izvor:novaekonomija.rs

 

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime