Kruševački Mardok ponovo u središtu pažnje

0
637

Nije ključno što je Radoica Milosavljević dobio od opštine Dimitrovgrad 80 odsto novca planiranog za sufinansiranje medija, već što ne znamo za šta ga je tačno dobio, niti da li će to proizvesti.

Vlasnik osam lokalnih medija Radoica Milosavljević dobio je iz budžeta opštine Dimitrovgrad oko 110 hiljada evra za finansiranje medijskog sadržaja u svojoj RTV Caribrod, odnosno čak 80 odsto novca koji je podeljen na konkursu. Time je ovaj biznismen iz Kruševca ponovo pokrenuo pitanje zarade na konkursima za sufinansiranje medijskog sadržaja, budući da je spomenutu medijsku kuću kupio za 18.600 evra što je šest puta manje od sume koju je dobio od opštine Dimitrovgrad. Kuriozitet ove opštine na samoj granici sa Bugarskom je što je na vlasti od prošle godine SNS sa 12 odbornika, iako su osvojili samo dva odbornička mesta na izborima 2012. godine.

Predsednik opštine Dimitrovgrad Zoran Đurov rekao je za Kurir da je Milosavljevićeva televizija dobila novac kao jedina lokalna televizija koja ima program na bugarskom jeziku.
Kurir, 19. 02. 2016. godine

„Od tih 13,2 miliona dinara 10 miliona ide na redovno informisanje, a tri miliona na program na maternjem jeziku bugarske manjine. Nas ne interesuje ko je vlasnik te televizije, ali moramo da imamo informisanje na jeziku nacionalne manjine. Samo ta televizija ima kadrovski potencijal za program na bugarskom jeziku i dok sam predsednik opštine neću dozvoliti da bugarska manjina ostane bez programa. Niko nije njima dao 13 miliona na gomili, već se sredstva isplaćuju svakog meseca i moraju da se opravdaju za prethodni”, rekao je Đurov.
Međutim, ako se pogleda tekst konkursa, on kao da je pisan za RTV Caribrod, jer se većina novca odnosi na finansiranje programa na jeziku nacionalnih manjina. Podsećamo, na sličnom medjskom konkursu u Kruševcu, Milosavljević je samo nekoliko dana nakon kupovine RT Kruševac za 14.000 evra, na opštinskom konkursu dobio pojedinačno najviše – 17,5 hiljada evra (2,1 milion dinara) od mogućih 2,6 miliona dinara.

Da Vas podsetimo:  Dušeci i posteljina na ORL odeljenju kao iz horor filma

Medijski stručnjak i novinar sa višedecenijskim iskustvom Mitko Jakovlevski, ukazuje za Istinomer da je problem što javnost nema uvid u sadržaj projekata na osnovu kojeg može da se proceni da li to vredi tih miliona odnosno da li će RTV Caribrod zaista proizvesti sadržaj od javnog interesa. Budući da niko ne radi evaluaciju proizvedenog sadržaja, za koji se dobija novac na konkursu, ispada da se ovako finansira redovno poslovanje medija, a ne projekti!
“To znači da kao i pre privatizacije, celo godišnje redovno poslovanje finansiraju opet građani i opština preko projekata za sufinansiranje medija, samo su mediji sada privatni. Poenta je da ja kao građanin neću da plaćam tvoju sekretaricu, čistačicu, promociju gradonačelnika i stranke, već medijski sadržaj od javnog interesa”, ukazuje Jakovlevski.
Radoica Milosavljević koji do privatizacije lokalnih medija, nije imao nikakve veze sa medijskim biznisom, kupio je čak osam medija u Srbiji za 280.000 evra (Vidi mapu gore), a bio je zainteresovan za kupovinu i novinske agencije Tanjug. Milosavljević, među Kruševljanima poznat pod nadimkom Maša, nekadašnji je visoki funcioner Socijalističke partije Srbije i zamenik gradonačelnika Kruševca do 2012. godine.

Milosavljeviću se i inače prilično “gleda kroz prste” u procesu privatizacije. Tako je i prošlog meseca bio pod lupom javnosti jer nije u predviđenom roku dostavio Agenciji za privatizaciju sve bankarske garancije za medije koje je kupio. Kako je Istinomer već pisao, on je u roku od pet radnih dana od dana potpisivanja ugovora (15. oktobar 2015) bio dužan da preda te garancije, ali je tek u januaru zatražio rok od 90 dana da ispuni tu obavezu.

I tu nije kraj ozbiljnim problemima u medijima koje je kupio kruševački Rupert Mardok. U privatizovanom RTV Pančevo novi glavni i odgovorni urednik Miroslav Milakov, inače predsednik Saveta za informisanje Gradskog odbora SNS, tražio je od novinara da potpišu pristupnicu SNS-a kao uslov da ostanu na poslu. Kako saznaje Istinomer, u RT Kragujevac zaposleni su tek pre nekoliko dana primili zaradu za novembar prošle godine. Uz sve ovo, medijska udruženja i konkurencija na licitacijama za prodaju medija mesecima tvrde da on nije ni imao pravo da učestvuje budući da ima dosije u policiji, što ni sam Milosavljević ne demantuje.

Da Vas podsetimo:  Tomin sin najbogatiji gradonačelnik u Srbiji

Ivana Pavlović

istinomer.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime