Kurir više ne psuje

0
39

Šta li je Savet REM-a hteo da nam poruči kad je, poslednjeg dana predstavljanja kandidata za nacionalne frekvencije, poređao isključivo televizije čiji je politički, rođački i biznis bekgraund zanimljiviji od programa koji emituju? Za frekvencije su se danas „borili“ TV Prva, TV B92, Kopernikus, TV 2 i Kurir TV

Igor Žeželj (u sredini) i članovi tima Kurir TV u REM-u (foto: Perica Gunjić / Cenzolovka)

Poslednji dan predstavljanja elaborata konkurenata za četiri nacionalne televizijske frekvencije počeo je bez glavnih protagonista. Javnom sednicom tokom prvog dela nije predsedavala predsednica Saveta REM-a Olivera Zekić, ali se nije pojavio ni Srđan Milovanović, kontroverzni vlasnik čak dve televizije, koji je javnosti ostao dužan odgovore na brojna pitanja o tome kako je kupio TV Prvu i B92.

Nije se pojavio ni njegov brat Zvezdan Milovanović, član Predsedništva vladajuće Srpske napredne stranke i vlasnik Kopernikusa, još jednog današnjeg pretendenta na nacionalni resurs.

Prvi sat protekao je posvećen „porodičnim vrednostima“.

TV PRVA: Kultura skrivena u kolažnim emisijama

„Mi smo komercijalna, porodična televizija. Za nacionalnu frekvenciju nas kandiduje to što promovišemo porodične vrednosti, društveno koristan rad, objektivnost. Ciljna grupa je total. Lideri smo na tržištu. Do sada smo pokazali profesionalizam. Pomerali smo standarde tako da smo i našu konkurenciju pomerali u pozitivnom pravcu“, rekla je, između ostalog, glavna i odgovorna urednica Katarina Pavlović i iznela podatak da je poslednjih nekoliko godina u studijsku tehniku uloženo više od četiri miliona evra.

Pavlović je rekla da moraju da jure rejting, ali se „izuzetno trudimo da to bude u okvirima regulative i da Prva bude porodična televizija“.

Na konstataciju Judite Popović da je, uprkos prethodnom elaboratu, na osnovu koga su dobili nacionalnu frekvenciju, u programu najzastupljeniji informativni i zabavni sadržaj, Pavlović je odgovorila da kulturni, naučni i dečiji program imaju u emisijama kolažnog tipa i da nije tačno da su ovi sadržaji zastupljeni sa nultim procentom.

Prethodnog dana se na identičan način „branio“ i Željko Mitrović, vlasnik TV Pink.

Iza Prve stoji preduzeće Nova Brodcasting, registrovano u Srbiji, ali je vlasnička istorija u vezi sa poreskim rajem Kipra i firmu Kopernikus, koja je, pre prodaje Telekomu, bila delom u vlasništvu Srđana Milovanovića.

Da podsetimo na jednu od najvećih medijsko-političkih afera ikada u Srbiji. Neposredno pred kupovinu TV Prve i TV B92, Srđan Milovanović je 2018. godine prodao Kopernikus državnom preduzeću Telekom za više od 195 miliona evra. Nikada nije razjašnjeno šta su to građani Srbije platili i šta su dobili za taj ogroman novac, ali je prilično jasno da je, upravo zahvaljujući tim parama, Srđan Milovanović postao vlasnik dve televizije sa nacionalnom frekvencijom – Prve i B92.

Da Vas podsetimo:  Nejednak tretman novinara i političkih funkcionera u slučajevima ugrožavanja sigurnosti, tužbe protiv medija koji retko krše Kodeks novinara manje uspešne od tužbi protiv tablioda

ŽEŽELJ: ZLE NAMERE JUDITE POPOVIĆ

Na konstataciju Igora Žeželja iz Kurir TV da noćnu šemu popunjavaju emitovanjem ruskog programa, reagovala je Judita Popović iz Saveta REM-a zatraživši da objasni zašto moraju da se bave popunjavanjem i pitala kakav je ruski program u pitanju.

Žeželj je odjednom postao neprijatan i izbegao odgovor, brecnuvši se na Popović da bi „trebalo da bude više koncentrisana“ i pitao je: „Da li vi to nešto implicirate?“

Olivera Zekić mu je odgovorila da Popović nema zle namere, ali je Žeželj insistirao: „Izvinjavam se, ali deluje da ima zle namere.“


Kurir TV: Prostakluk i umetnička sloboda

Većinski vlasnik Kurir TV-a Igor Žeželj predstavljao je danas svoju televiziju i izrekao nešto što bi moglo da uđe u antologije:

„U Kuriru imamo menadžera za etiku, koji je bio član Saveta za štampu. Povećavamo naš kvalitet iz meseca u mesec. Kurir više ne psuje. Mada, u umetničku slobodu naših gostiju ne možemo da se mešamo“, rekao je Žeželj, odgovarajući na pitanje Božidara Zečevića iz REM-a koje se ticalo „prostakluka“.

„Zar je prostakluk umetnička sloboda“, replicirao je Zečević.

Predstavljajući, kako je rekao, „prvu, najveću i najbolju“ buduću nacionalnu TV, Žeželj je pričao samo u superlativu. Utoliko je čudnije delovalo što je u jednom trenutku pomenuo da program „noću moraju da popunjavaju“ ruskim programom.

U uvodnom delu svog izlaganja, dok je još bio u pozitivnom zaletu, Žeželj je rekao da je Kurir TV počela sa emitovanjem 28. juna 2020. godine i „u koroni smo imali težak porođaj“. Posle početnih teškoća su „profesionalnošću tima uspeli i postali kablovski kanal broj jedan“, po podacima MTS mreže na kojoj se emituju. Prosečan dnevni rič je 500.000 gledalaca. Nedeljno emituju 61 sat originalnog programa, od čega je 30 odsto informativa, a strategija je da imaju „isključivo domaći program“.

„Mi nismo samo TV već prvi integrisani medij u Srbiji (print, TV i digital), a nemački Bild je godinu dana posle nas uradio isto što i mi. Imamo najveći marketinški šer u digitalu. Sebe zovemo medijem budućnosti, a to podrazumeva jaku tehnologiju i jak tehnološki tim. Predstavnici velikog broja svetskih medija kod nas dolaze. Ako nas pustite sigurno ćemo biti u vrhu izbora građana Srbije, jer se mi zalažemo za Srbiju“, rekao je, između ostalog, Igor Žeželj.

Da Vas podsetimo:  Zakon ne dozvoljava pokretanje Raše tudej u Srbiji: Korak dalje od EU ili dimna bomba?

Kurir i kompanija Adria Media Group (AMG), koja izdaje i istoimeni tabloid, poznat je po promeni političkih strana u svojoj istoriji – naizmeničnom tabloidnom zagovaranju opozicije i režima. Žeželj je, inače, bio jedan od osnivača Studentskog protesta 1996-1997. godine i kasnije uvek blizu vlasti i sportskog kluba Crvena zvezda.

Kao i braća Milovanović, Žeželj je profitirao u poslu sa državom. Naime, u istom trenutku kad Telekom kupuje Kopernikus, Žeželju prepušta portal Mondo, u koji je na startu uložio 400.000, a 2018. godine još 38 miliona evra. Opozicija je optuživala Žeželja da je parama Telekoma kupio AMG.

TV B92: Da li ostaje TV čorba?

Televizija nosi slavno ime nagrađivane radio-stanice, koja je, devedesetih godina prošlog veka, bila poznata i nagrađivana kao jedan od retkih medija koji izveštavaju profesionalno, a ne po diktatu vlasti. Danas je prepoznata kao režimski medij i u skladu sa tim je i njen rejting u auditorijumu. Ova televizija ima najmanju gledanost od svih nacionalnih emitera.

Na slavnu prošlost pozvao se danas njen glavni i odgovorni urednik Dragan Karadžić prilikom predstavljanja:

„Mi smo poznati međunarodni brend, rasadnik kadrova.“

Karadžić i Katarina Pavlović, koja se ovde pojavila u ulozi direktorke komercijalnog i zabavnog programa, rekli su da je ova televizija usmerena na mlađu populaciju, mada neće zapostavljati ni stariju. Radiće dinamičnije, kraće formate, jer generalno publici pada pažnja za svaki duži sadržaj.

Članica Saveta REM-a Aleksandra Janković bila je zabrinuta da li će u najavljenim promenama programske šeme ostati njoj omiljene emisije, pa je pitala:

„Da li ostaje TV čorba?“


REZULTATI KONKURSA DO 1. AVGUSTA

Savet REM-a će nakon ovog predstavljanja obići studije i prostorije svih 14 televizija i sedam radija, koji konkurišu za nacionalne frekvencije. Svoj konačni sud Savet REM-a obećao je da će objaviti do kraja jula ili najkasnije 1. avgusta. Odluka će biti rezultat tajnog glasanja devet članova Saveta. Pobediće oni koji osvoje najmanje pet glasova.


TV KCN: Entuzijastično porodični

Kopernikus TV danas su predstavljali direktor Vladan Mitić i advokat Slobodan Kremenjak. Mitić je rekao da je njihova „ideja televizija kakva do sada nije radila“. Rekao je da imaju iskustvo u radu već 20 godina i razgranatu mrežu po celoj Srbiji, koju nameravaju da objedine kao osnovu buduće televizije. Vrednosti će biti „porodične“, a duh „entuzijastičan“.

„To mora da bude veselo, zabavno, edukativno, to mora da nauči, ali i da zabavi. U medijima se danas događa nešto što je za nas prošlo vreme. Koncept koji mi nudimo je da program može svako da gleda, a da se ne stidi. I bake i deke. Novi duh, poletno započinjanje dana i završetak kroz tok-šou emisije“, rekao je Mitić.

Da Vas podsetimo:  UNS i ANEM: U komisijama za finansiranje stručnjaci iz nepostojećih udruženja

Članica Saveta REM-a Aleksandra Janković, koja je većinu predstavnika televizijskih kuća pitala za verski program i sada se interesovala da li će Kopernikus imati takav sadržaj:

„Da, imaćemo. Nije uvek najgledaniji program i najkvalitetniji. Sve se okrenulo naopako. Kvalitetan program često ne može da bude gledan jer je usmeren na širu populaciju. Ne kažem da hoćemo da zaradimo i postanemo milioneri, ali..“, odgovorio je Mitić

Predstavnici TV 2 (foto: Perica Gunjić / Cenzolovka)

TV 2: Orbanova TV se širi u regionu

Nakon pauze, predsedavanje je preuzela Olivera Zekić, predsednica Saveta REM-a.

Iako registrovana nedavno u Srbiji, u javnosti se nova TV 2 dovodila u vezu sa mađarskom TV 2 Media group koja je, kako tvrde mađarski novinari, pod potpunom kontrolom mađarskog premijera Viktora Orbana i lidera vladajuće stranke, koja je u evropskoj koaliciji narodnjačkih stranaka blizak partner SNS-u Aleksandra Vučića.

Inače, Orban i Vučić u javnosti insistiraju na imidžu velikih prijatelja i bliskih saradnika. Vlasnik mađarske TV 2 je jedan od najbogatijih ljudi i Orbanov školski drug Lorinc Mesaroš. Pojedini medijski stručnjaci su, na vest o tome da je TV 2 konkurisala za nacionalnu frekvenciju, upozorili da bi uspeh TV 2 na konkursu mogao da bude uvod u neželjeno zastupanje interesa tuđe zemlje na našim nacionalnim talasima.

Mađarsku vezu danas je potvrdio predstavnik TV 2 Pavel Stančev, generalni direktor, koji je rekao da TV 2 postoji 25 godina i prva je privatna televizija u Mađarskoj. Ima 240 miliona evra prihoda godišnje i 200 zaposlenih u Mađarskoj.

Deluju u više zemalja, u regionu — u Sloveniji i Rumuniji, i planiraju da zaposle 100-200 ljudi u Srbiji i investiraju 40 miliona evra. U Beogradu su zakupili prostor i opremu, tako da će „ukoliko dobiju nacionalnu dozvolu, biti spremni za tri meseca da emituju program“.

TV 2 u Mađarskoj ima 12, a u Sloveniji dva kablovska kanala, ali je pre svega zainteresovana za nacionalnu frekvenciju, kao što je ima u Sloveniji.

Božidar Zečević, član Saveta REM-a, ponovo je pokazao interesovanje za zaštitu srpskog jezika, kao i juče u slučaju Nove S i N1, pa je pitao da li će imati lektore. Iz TV 2 su pozitivno odgovorili: „Angažovaćemo vrhunske profesionalce. Došli smo ovde da budemo Srbi, a ne Mađari.“

Pišu: Tamara Spaić i Perica Gunjić
Izvor: Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime