„Lastin“ let u propast

0
1215

Zaposleni u beogradskom saobraćajnom preduzeću „Lasta“,ali i korisnici usluga tog preduzeća sve češće u poslednje vrijeme ukazuju na nelogičnosti u poslovanju istog prevoznika koji ima svoju ćerku firmu u Crnoj Gori.

„Lasta“ / Foto: kmnovine

Za „sumnjive poslove“ (kada su u pitanju autobuske linije iz Beograda prema Crnoj Gori i nazad) zaposleni koji su se obratili IN4S-u, najdirektnije prozivaju generalnog direktora „Laste“ Veljka Vukobratovića i direktora „Laste Montenegro“ Dragana Bakića. Neki među radnicima čak tvrde da su njih dvojica u kumovskim odnosima, te da je „dil“ na štetu ovog giganta među srpskim i balkanskim prevoznicima, više nego očigledan.

„Nekome, a nije teško shvatiti kome, je veoma stalo da se ‘Lasta’ istisne sa crnogorskog tržišta, i to tako što će se linije koje vrijede bogatstvo rasprodati kao nerentabilne lokalnim prevoznicima, pri čemu će se privatni džepovi direktora dobro napuniti“ – stoji u pismu dijela zaposlenih u „Lasti“ koje je upućeno redakciji portala IN4S. Tvrdi se takođe da je veoma rentabilna linija Beograd – Ulcinj prodata na kraju prošle turističke sezone lokalnom prevozniku, zbog čega je učinjena šteta preduzeću, a time i radnicima.

„Kod kvara autobusa u Crnoj Gori na intervenciju se čeka od desetak sati do nekoliko dana, a razlog tome je to što je uprava preduzeća umjesto sa ozbiljnom firmom, ugovor o održavanju autobusa napravila sa zanatskom radnjom ‘Esko’ iz Tuzi“ – ističe se dalje u obraćanju zaposlenih.

Nenadoknadiva šteta, navodi se, napravljena je i odlukom „Laste Montenegro“ da prinudno naplati dug od Autobuske stanice u Budvi od oko 12.000 evra, zbog čega je kao kontramjera uslijedilo odbijanje te, za ovog prevoznika izuzetno značajne stanice, da dalje prodaje „Lastine“ karte. Tvrde i da se novac od prodaje karata u kešu, kesama odnosi iz Crne Gore za Beograd, te da je sumnjivo gdje završava dio naplaćenih karata za prtljažnike koji se ne razdužuje. Navode radnici „Laste“ i da je nelogično da se zarada po pređenom kilometru iz Beograda prema Crnoj Gori ostvaruje prosječno u iznosu od 1.50 evra, dok je zarada kada se autobusi kreću iz suprotnog pravca na istoj liniji, svega 0.50 evra. Po njima, i ova turistička sezona koja je na izmaku, za „Lastu“ je praktično propala, iako je bila jedna od najboljih u minule dvije decenije kada je riječ o broju turista odnosno putnika iz Srbije koji su ljetovali u Crnoj Gori.

Da Vas podsetimo:  Kako „Jovanjica“ tuži banku: Ne može se Koluvija poistovećivati sa sopstvenom firmom

Generalni direktor „Laste“ Veljko Vukobratović negira da je linija Beograd – Ulcinj prodata.

„I dalje je vozimo 50 %, a 50 % kooperanti iz Crne Gore“ – kazao nam je Vukobratović. On odbacuje i navode o prtljažnim kartama koje se navodno ne razdužuju, navodeći da su sve sa serijskim brojevima, te se, veli, sravnuju jednako kao i vozne karte prilikom predaje pazara. Na optužbe da su izgubili mjesto za prodaju karata na Autobuskoj stanici u Budvi zbog nepromišljenog poteza sa prinudnom naplatom duga, Vukobratović odgovara kako „Lasta“ ima svoje predstavnike za prodaju karata, dok se odnosi sa stanicama rješavaju u Crnoj Gori.

Nadalje, ističe Vukobratović, zarada na vožnji ka Crnoj Gori analizira se po završetku sezone, i onda može da se kaže koja je ostvarena cijena po kilometru.

„Sezona 2017. je po svim pokazateljima bolja nego prošlogodišnja, a na svakom tržištu ima indicije da se konkurenti istisnu, i to je tržišna borba. Naš brend nam daje prednost nad drugima“ – naveo je Vukobratović u odgovorima za IN4S.

Inače, unutrašnja kontrola „Laste“ otkrila je da su samo vozači oštetili to preduzeće u petogodišnjem periodu za čak 140.000 evra, a Državna revizorska institucija (DRI), u dokumentu na 239 strana, otkrila je čitav niz nepravilnosti u poslovanju poznatog prevoznika.

kmnovine.com /Izvor: IN4S

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime