Lista voća i povrća koja nema pesticida na sebi

2
1358
Foto: ozonpress.net

Pazite na povrće i voće, puno je ostataka pesticida. Ta alarmantna rečenica često se pojavljuje u stranim, a potom i našim medijima.

Ali retko se kada navede da postoji voće i povrće koje se retko ili nikako ne prska ili ako se i prska, onda na kori i unutrašnjosti tog voća – u većini uzoraka – nisu pronađeni ostaci pesticida.

Prema raznim američkim agencijama, Ministarstvu poljoprivrede i nezavisnim laboratorijima koji su ispitivali razne namirnice, skrojena je lista voća i povrća koje sadrži ili ne sadrži pesticide na sebi ili u sebi.

Može li se ova lista, skrojena u Americi, primeniti i kod nas? Pojedini stručnjaci kažu da može, dok se drugi ne slažu, ali samo u pogledu liste ‘najzatrovanijeg’ voća, navodeći da je Amerika puno ‘otvorenija’ prema pesticidima od Evrope.

Ipak napominju da dole navedeno ‘zdravo’ voće i povrće, ako je zdravo u SAD-u, onda je verovatno zdravo i u EU-u čija poljoprivreda navodno koristi manje pesticida.

Evo popisa voća i povrća na kome, navodno, nema ostataka pesticida.

1. Špargla

Ova ‘obožavana’ namirnica u sebi sadrži veće količine vitamina A, B, i u manjim količinama vitamine C i E. U njoj ima i gvožđa, fosfora, kalcijuma, mangana… Samo 100 grama špargle sadrži skoro 40 posto potrebe za izuzetno važnim K vitaminom koji je bitan za naše kosti, prevenciju dijabetesa i Alchajmerove bolesti.

2. ANANAS

Ovo voće, osim što na sebi nema puno pesticida, ubraja se i u pravu superhranu. Ta biljka je izuzetno izdržljiva pa je i ne treba toliko prskati, a ako se ananas i tretira pesticidima, onda debela kora sprečava da se oni ‘preliju’ u meso biljke koje se konzumira. Ananas je pravi izvor vitamina C, bakra i mangana, a riznica je i enzima bromelain.

Da Vas podsetimo:  Rusi prekinuli sednicu saveta bezbednosti: Traže od Šiptara da sklone zastavu tzv. Kosova!

3. KUPUS

Kupus, i crveni i zeleni, pravo je skladište vitamina i minerala. Važnost kupusa je u bogatstvu mineralima i vitaminima. Najbogatiji je kalijumom, zatim gvožđem, magnezijumom, bakrom, malim količinama natrijuma…. Kupus je odličan za probavu, dijetalna je namirnica koja nema puno kalorija.

4. DINJA

Ova delom i zanemarena namirnica prepuna je kalcijuma (ključan za mišićne kontrakcije, zdravlje srca i živčanu aktivnost), sadrži i gvožđe, magnezijum, bakar, a od vitamina – C i provitamin A (beta-karoten). Sadrži nutrijente važne za zdravlje očiju, a dobra je i za prevenciju astme.

5. ŠARGAREPA

Šargarepa je glavni izvor karotenoida. Ona je jako dobra za prevenciju srčanih i moždanih udara, kao i nekih karcinoma.

6. KARFIOL

Navodi se da je jedna od najboljih namirnica za sprečavanje i prevenciju raka, ali i srčanih bolesti jer ima alfa-linolensku kiselinu za koju se pokazalo da bitno smanjuje rizik od srčanog udara. Karfiol sadrži i folnu kiselinu, jako važnu za imunitet i zdravo funkcioniranje tela.

7. PATLIDŽAN

Ovo povrće preporučuje se ljudima na dijeti, jer 100 grama patlidžana ima samo 24 kalorije. Patlidžan ima vlakna i celu paletu vitamina i minerala. Jedna je od najnutritivnijih namirnica.

8. GREJP

Grejp je nastao ukrštanjem pomorandže i limuna, sadrži sve ono što imaju i te dve vrste voća. Osim vitamina C, pravo je skladište minerala i vitamina.

9. KIVI

Ovo kinesko voće koje se u najmnogoljudnijoj zemlji sveta naziva i ‘nacionalna namirnica’ proporučuje se u sezonama prehlade i gripa jer pomaže naš imunitet. Osim vitamina C, prepun je antioksidanasa, pa prema nekim studijama kivi može biti dobra prevencija za neke oblike raka.

10. CRVENI LUK

Ova neizostavna namirnica u našoj kuhinji verovatno dolazi s područja današnjeg Avganistana. Navodno neka istraživanja pokazuju da ljudi koji često jedu luk imaju bitno manje šanse da dobiju grip, ali i neke vrste raka.

Da Vas podsetimo:  AFORIZMI-TEŠKI KORACI

Lista ‘najprljavijih’Svake godine američka nevladina Organizacija za zaštitu okoline objavi listu ‘najprljavijeg’, ali i najčistijeg voća i povrća na kome ima najviše, odnosno najmanje ostataka pesticida. Pri tome koriste izveštaje američkog Ministarstva za poljoprivredu. Ekolozi i nezavisni stručnjaci navode da je opasan kumulativni efekat jer niko neće umreti od jedne jabuke, ali šta ako ih pojede nekoliko, i to svaki dan, tokom celog života? U 2012. American Academy of Pediatrics objavila je izveštaj u kome se navodi da deca imaju jedinstvenu osetljivost na ostatke pesticida i njihovu moguću toksičnost. Organizacija je navela da postoji moguća veza između izloženosti pesticidima i kasnije pojave raka, problema u ponašanju i drugih bolesti.

Lista zdravih

Od ostalog voća i povrća koje je bez pesticida navode se gljive, papaja, mango, avokado, kukuruz, grašak i slatki krompir batat.

Među povrćem u kome se ne nalazi puno ostataka pesticida je i kraljica leta – lubenica. Većinom se sastoji od vode, a od vrednih sastojaka koje ima je i likopen, nutrijent koji dokazano ima antikancerogeno delovanje. Takođe je i riznica vitamna C, beta-karotena i vitamina A.

Najzagađenije voće i povrće

Ovo je, prema američkim istraživanjima, navodno ‘najzagađenije’ voće i povrće, dakle ono s najvećom količinom ostataka pesticida.

– Jagode
– Spanać – Nektarine
– Jabuke – Breskve
– Kruške – Trešnje
– Grožđe – Celer
– Paradajz – Paprike
– Krompiri – Krastavci
– Zelena salata
– Domaće uzgojene borovnice – Šljive
– Mahunarke

Istraživanje na Agronomskom: Obavezno oljuštite jabuke

ozonpress.net

2 KOMENTARA

  1. Proizvodnju bilo kojeg povrca koje se proizvodi na veliko i na velikim parcelama je tesko zamisliti be upotrebe preparata protiv korova. Skoro nikada nisam video da na njivi neko rucno plevi korov. Prema tome organsko povrce je skoro nemoguce naci u prodavnicama. Ja gajim povce za licnu upotrebu i korov se plevi rucno a da bi tako nesto radio za prodaju pukla bi mi ledja.

  2. Па да, фармере може да повлачи коме се свиди, али индустрију меса и млека – е, ту се мало правимо луди. Храна којом се хране животиње за клање у САД, углавном ГМО соја и кукуруз, садржи много више пестицида него воће и поврће које се продаје за људску исхрану. Дозвољена количина пестицида може да буде и преко сто пута већа од дозвољеног нивоа на житарицама за људску исхрану, укључујући најгоре, органофосфоре (међу које спадају нервни бојни отрови, као сарин и VX), а дозвољен ниво ових пестицида у, рецимо, месу, је 20 пута већи него за већину биљних намирница.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime