Mediji koji su dobili najviše novca promovisali vlast

0
594

Niški elektronski mediji i Narodne novine kojima je na prošlogodišnjem niškom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata radi ostvarenja javnog interesa u oblasti informisanja dodeljeno ukupno 43,4 miliona dinara, što je činilo čak 84 odsto od ukupno određenih 51,1 milion dinara, uglavnom su promovisali ili propagirali vlast, pokazao je monitoring načina izveštavanja budžetski podržanih medija u Nišu na prošlogodišnjem konkursu.

imageMonitoring je pokazao da u „zloupotrebi budžetske podrške za promociju vlasti umesto za ostvarenje javnog interesa“ prednjači Televizija Belle amie, koja je jedna od četiri niška medija u vlasništvu članova porodice Radomirović, koji su na tom konkursu dobili čak 61,5 odsto dodeljenih sredstava.

Javni interes nisu u dovoljnoj meri ostvarile ni Televizija Zona plus, koja je u vlasništvu sina bivšeg ministra odbrane Bratislava Gašića, a dobila je oko 16 odsto sredstava, i Televizija Kopernikus, kojoj je dodeljeno 8,8 odsto sredstava.

Svim ovim medijima je u prošlogodišnjem izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije o vlasničkoj strukturi i kontroli medija pripisana vlasnička, finansijska ili uređivačka bliskost sa vlastima ili Srpskom naprednom strankom.

Javni interes u oblasti informisanja ostvarili su internet portal Južne vesti, Radio City i internet portal City online, a „na dobrom putu“ su internet portal Građanin, Agencija Petar Pan i televizijska produkcija Naša sela.

U izveštavanju posmatranih medija prisutna je „biltenizacija“, odnosno plitko informisanje u korist vlasti i vlasnika kapitala, ali nema tablodizacije ili govora mržnje.

Monitoring načina izveštavanja budžetski sufinansiranih medija je prvi monitoring takve vrste u Srbiji i realizovali su ga Lokalni antikorupcijski forum Niš i Biro za društvena istraživanja iz Beograda.

Monitoring je počeo avgusta prošle godine, a obuhvatio je 546 medijskih sadržaja koji su od 1. oktobra do 31. decembra objavljeni u 16 medija koji su dobili sredstva.

Da Vas podsetimo:  Ne, Vučićevu poruku Kini nije videlo 500 miliona ljudi

Mediji da bojkotuju konkurse 

Đokica Jovanović, član LAF-a Niš i profesor sociologije na Filozofskom fakultetu u Beogradu, pozvao je medije u Srbiji da bojkotuju konkurseza budžetsko sufinansiranje medijskih projekata. On je na predstavljanju izveštaja o monitoringu načina izveštavanja medija kazao da je očigledno da su ti konkursi u velikoj meri unapred „namešteni“ i da služe za „kupovinu“ medija od strane vlasti za njenupromociju.

Obradović nije prošao 

U sastav Stručne komisije koja će predložiti projekte za budžetsku podršku na niškom Konkursu za sufinansiranje medija u 2016. godini nije ušao predsednik NUNS-a Vukašin Obradović, koji je bio kandidat NUNS, UNS, NDNV, Lokal presa i ANEM-a.

Na zvaničnom sajtu grada Niša juče je objavljeno da je načelnik Uprave za kulturu Nebojša Stevanovič odlučio da članovi komisije budu Petar Jeremić (UNS), Vladeta Radović (Društvo novinara Niša) i Dragoljub Gajević, „medijski radnik“ iz Prokuplja koji je sam sebe predložio.

Na ovom konkursu se dodeljuje još više novca nego na prethodnom – čak 68,2 miliona dinara, a maksimalni limit po projektu je čak 20 miliona dinara.

R.D.

Danas / UNS

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime