Vojni vrh na čelu prevare – 8. Deo
Od majstora mehaničara do Zamenika Načelnika Generalštaba
Knjiga “Pad noćnog sokola” trebala je da posluži isključivo u cilju afirmacije uspeha bivšeg 3.rd PVO ,250.rbr PVO, Vojske Srbije i Ministarstva odbrane. Izdavač knjige je Medija centar “Odbrana”,autor pukovnik Slaviša Golubović zaposlen u vojnoobaveštajnoj agenciji Ministarstva Odbrane. Stručni recenzent knjige je Jovica Draganić,penzionisani general-potpukovnik,bivši zamenik načelnika Generalštaba Vojske Srbije.
Ja sam ratni zamenik komandanta 3.rd PVO,potpukovnik Đorđe Aničić, jedini oficir u komandi diviziona sa raketnog sistema S-125M1 „NEVA. Ostali su sa drugih raketnih sistema i nisu poznavali raketnu tehniku. Kao član borbene posluge koja je oborila F-117A jedini nisam unapređen u viši čin,sa odličnom ratnom ocenom koga je odlikovao predsednik Republike Srbije ratnim odlikovanjem. Oficir čija je jedinica ratovala svih 78 dana rata,imala uspeha na ratištu (oborila F-117A i F-16CG sa materijalnim dokazima) i donela orden Narodnog Heroja 250.rbr PVO. Kao rukovaoc gađanja proveo sam preko 750 sati na borbenom dežurstvu u stanici za vođenje raketa u borbi sa NATO avijacijom u vazduhu. Posle rata mimo Zakona o Vojsci smenjen sam sa dužnosti i postavljen na formacijsko mesto nižeg čina. Skinut sam sa spiska za školovanje ratnih oficira. Ko se to i zašto igrao sa oficirom? Država me kaznili što sam je branio!
А onda 17,5 godina posle rata doživeo sam novo poniženje. U knjizi je falsifikovan:
- Moj popodnevni rad 27marta 1999.godine
- Proglašen sam neodgovornim i stavljan na mesta gde uopšte nisam bio;
- Moje ideje i radnje koje sam preduzimao pripisivane su drugim licima;
- Negirana su ratna vojna dokumenta i izveštaji;
- Kao rukovalac gađanja proglašen sam drugim pomoćnikom rukovaoca gađanja koji ne postoji u Uputstvu za borbeni rad,što znači da nisam član borbene posluge koja je oborila Stelt;
- Prekrojen je tok borbenog rada prilikom obaranja F-117A.
Pođimo redom: TREĆA prevara: Falsifikovanje sastava borbene posluge koja je oborila stelt F-117A? Šta kažu akteri događaja, šta knjiga,a šta zvanična dokumenta,?
U nastavku 3 i 4 do detalja je objašnjen sastav borbene posluge na osnovu Uputstva za borbeni rad posluga raketnog diviziona S-125M i ko je sačinjava po radnim mestima. Takođe na osnovu vojnih dokumenata i ratnog izdanja “Vojska” čitaoc je imao priliku da vidi imena članova borbene posluge koja je oborila F-117A.
Do sada su u svojim izjavama Dani Zoltan,Boris Stoimenov,Senad Muminović i Darko Nikolić dali izjave koje su u suprotnosti sa svim zvaničnim vojnim dokumentima. Svako ima pravo na svoju istinu,ali niko nema pravo da prekraja činjenice,a oni su to uradili.
Da li je tu kraj mog šetanja po kabini za vreme borbenog rada saznaćemo i iz izjava Dejana Tiosavljevića i Dragana Matića. Da li je njihova izjava saglasna sa vojnim dokumentima ili se razlikuje. Ako nije saglasna sa dokumentima iz ratnog perioda znači da je lažna.
DEJAN TIOSAVLJEVIĆ : u svojoj izjavi kaže:
Citiram…”Tog dana sam bio u mojoj smeni od 12 do 18 časova ,a i sledećoj u kojoj je trebalo da bude vodnik Radivojević…Sedim na mestu operatora ručnog praćenja po F1 i nisam u prilici da često bacim pogled na sliku na izdvojenom panoramskom pokazivaču (IPP)…
Prilog br.1. Dejan Tiosavljević str. 87
Sa mesta na kome sedi kao operator ručnog praćenja po F-1 nije uopšte,a ne često, u mogućnosti da vidi pokazivač rukovaoca gađanja ili ima natprirodne mogućnosti da kroz ormar ispred sebe vidi pokazivač rukovaoca. Na stranici 89 njegove izjave dolazimo do novih nemogućih situacija:
Citiram:…” Oko 20.30 časova u kabinu ulazi potpukovnik Aničić.Vozač Lukić i vodnik Radivojević ostaju napolju…Đorđe stoji iza Matketovih leđa i sa strane gleda IPP…”
Prilog br.2. Dejan Tiosavljević str. 89
Ovim rečenicama Tiosavljević se proglašava vidovitim u još dva navrata. Prvo on vidi da Lukić i Radivojević ostaju ispred ulaznih vrata stanice za vođenje raketa u momentu mog ulaska u 20.30. Problem je mala sitnica, sa mesta gde sedi ne može da vidi ulazna vrata,a kamoli ko stoji napolju u mraku. Druga tvrdnja da stojim iza Matićevih leđa je besmislena jer je tu nemoguće stajati,a pogotovo sa tog mesta sa strane gledati u pokazivač IPP kod rukovaoca gađanja. Ovo je moguće u crtanim filmovima za decu. Prava istina i on to ne krije jeste da je spavao. Razbudio ga je Dragan Matić kad je borbeni rad počeo oko 20.41-20.42. Toliko o PRIPRAVNOSTI br.1.
Iz izjave Dejana Tiosavljevića saznali smo novo mesto mog stajanja u stanici za vođenje raketa.Koje li je po redu? Po izlasku knjige u dva navrata je razgovarao sa mnom,a jednom i u prisustvu Dragana Matića. Analizirali smo njegovu izjavu i vojnu dokumentaciju.Sagledao je sve nameštaljke u knjizi pa ipak pored svih saznanja pao je u moralni ćorsokak. Izdao na prvom mestu sebe pa onda preko pedeset ratnih drugova sa kojima je obeležavao dan obaranja u drugoj koloni osuđujući dokumentarni film “Drugi susret” i bratimljenje Dani Zoltana sa američkim pilotom. Orao je postao vrapčić. Ko jednom izda uvek će. Tako se pridružio izdaji Borisa Stoimenova.
Zaključak se nameće sam po sebi. Izjava Dejana Tiosavljevića je lažna i u suprotnosti je sa svim zvaničnim vojnim dokumentima,službenim zabeleškama,foto materijalima,zvaničnoj monografiji 250.rbr PVO ,ratnim izdanjima lista “Vojska. Svojom izjavom po pitanju sastava borbene posluge on demantuje kompletnu komandnu liniju od komandanta raketnog diviziona do Operativnog Centra Generalštaba.
Izjave je pisao autor knjige Pad noćnog sokola i donosio ih,poturao,sugerisao i preporučivao da se potpišu. Neki su to uradili i ne čitajući ih. Izjava Tiosavljevića je jedna od najnelogičnijih izjava što ukazuje koliko ga uvažava pisac.
DRAGAN MATIĆ : u svojoj izjavi kaže:
Citiram:…”Tog 27.marta u dežurstvu sam bio još od 12 časova i nastavio posle 18 časova jer je vodnik Radivojević bio na drugom zadatku…”
Koliko je podmetano ljudima i ,nevešto fabrikovane izjave govori podatak da i Matić i Tiosavljević menjaju vodnika Radivojevića na mestu operatora po F-1. Obojica su u stanici na dežurstvu još od 12 časova pa nastavljaju i posle 18.00 čekajući njegov povratak sa zadatka na kome je to popodne bio zajedno sa mnom od 14.00-20.00 časova
Prilog br.3. Dragan Matić str. 93
Dalje u svojoj izjavi Dragan Matić kaže:
Citiram:…”Oko 20.30 časova u kabinu UNK ulazi potpukovnik Đorđe Aničić. Staje pored mene i razgovara sa Danijem…”
Prilog br.4. Dragan Matić str. 94
Pročitavši svoju izjavu i ne samo nju već i kompletno poglavlje obaranja F-117A Dragan Matić je odmah 11.novembra 2016.godine overio izjavu u sudu da sadržaj njegove izjave u knjizi ne odgovara stvarnom stanju događanja u noći obaranja F-117A. Ne samo po pitanju prekrajanja sastava borbene posluge nego i kompletnog borbenog rada. Tako je ostao moralna veličina ograđujući se od prevare u kojoj nije želeo da učestvuje. Vrlo brzo vreme je pokazalo da nije jedini koji je prepoznao sumanutu ideju autora knjige pukovnika Slaviše Golubovića i stručnog recenzenta generala Jovice Draganića da prekroje istorijski događaj.
Prilog br.5. Sudski overena izjava Dragana Matića
Celina treće prevare je zaokružena. Čitaocu je dat na uvid deo tekstova sa izjavama neposrednih učesnika gde se ko nalazio u stanici za vođenje raketa kada je oboren F-117A. Jedino mesto gde može da se stoji za vreme borbenog rada je iza leđa između oficira za vođenje i komandira baterije (crveni krug). Tu je stajao Boris Stoimenov od 20.30-21.15.i zato nije član borbene posluge koja je oborila stelt. Za vreme borbenog rada u 20.42 kada je oboren F-117A posluga je sedela na radnim mestima:
- Na radnom mestu rukovaoca gađanja sedeo je Zoltan Dani
- Na radnom mestu pomoćnika rukovaoca gađanja sedeo je Đorđe Aničić
- Na radnom mestu komandira baterije sedeo je Darko Nikolić
- Na radnom mestu oficira za vođenje raketa sedeo je Senad Muminović
- Na radnom mestu operatora ručnog praćenja po F1 sedeo je Dejan Tiosavljević
- Na radnom mestu operatora ručnog praćenja po F2 sedeo je Dragan Matić
Prilog br.6. šema kabine S-125M1
Đorđe Aničić
_______________
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (1)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (2)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (3)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (4)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (5)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (6)
Đorđe Aničić
_______________
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (1)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (2)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (3)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (4)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (5)
Obaranje F-117A: prekrajanje istorije (7)
Raniji tekstovi na istu temu:
Knjiga „Pad noćnog sokola” je falsifikat
Raniji tekstovi na istu temu:
Samo da se javi Maletic i da na sebi svojstven satirican nacin isprica anegdotu o tome Kada ce zemo Anicic oboriti avion.Bese to neki avion sa kukom.