Obraz

1
83

Pripremajući se za ovaj tekst, pomislio sam, uvaliću se u politiku, a to ne bih želeo.

Srpska kruna / Foto: printscreen

Naravno, imam svoj politički stav, ali se trudim, da ga ne ističem u prvi plan, smatrajući da su neki postulati od zajedničkog interesa svih građana. Tako na primer, po mom mišljenju, „Kruna pokriva sve“,kako sam nedavno naslovio i objavio jedan članak, inspirišući se grbom na našoj trobojci i odmah dobio pohvalu od POKS-a, iako nisam član te stranke, (ali sam simpatizer). Kao što se jasno vidi, na našoj trobojci, kruna dominira i to jasno govori, da pod krunom mogu stati svi građani, pa zašto da ne i socijalisti. Hoću da podvučem, postoje neki veoma važni stavovi u našoj problematičnoj sadašnjici, koji su zajednički za sve građane Srbije ( Kosovo i Metohija – naše i gotovo!). Imamo i drugih zajedničkih stavova: poštenje, borba protiv nasilja, prostakluka, nekulture, neznanja i tako dalje. Nažalost, politika nas razdvaja u svemu i svaka partija ima svoj ugao posmatranja i ocenjivanja, dajući svoja razrešenja, takmičeći se međusobno, ističući svoje predloge kao ispravne, a druge kao neispravne i pogubne. Nemamo rešpekta, minimum tolerancije, da prihvatimo ono što je bolje, pa bilo od koga dolazi.

Nedavno je gospodin A. Vučić u izlaganju na TV, koja su u poslednje vreme vrlo učestala, kao posledica čestih važnih događaja, tragičnih i užasnih, rekao u jednom momentu: „Da, ja jesam seljak i moji preci su to bili. Šta ima tu loše?“

Verovatno je neko iz opozicije, ko sebe smatra povlašćenim Beograđaninom, ocenio da je atribut „seljak“ uvredljiv i tako tu reč stavio na glavu g. Vučiću. Taj neko je mnogo pogrešio. Prvo, sebe je unizio i označio kao: ispravnog, čistog, pametnog, kulturnog, superiornog, uzdignutog iznad ostalih i tako dalje. Drugo, kao takav sigurno je počinio mnoga nedela i nepravde, po svojoj nedoličnosti i nadmenosti.

Da Vas podsetimo:  Beda srpske nacionalne pameti

Obraz, to je ono što treba da nas diči. Taj čisti obraz je ono što treba da negujemo i da se pročišćujemo. Tu nam pomaže naša pravoslavna vera, ukazujući nam gde je pravi i ispravni put. Taj obraz ne bira, da li će se s a o b r a z i t i na licu seljaka ili građanina. Pa, ko je stradao skoro do svog istrebljenja i kraja, za vreme Balkanskih ratova, Prvog i Drugog svetskog rata? Veliku većinu srpske vojske su činili seljaci, koji su zajedno sa svojim kraljem i prestolonaslednikom prešli Golgotu, smrznutu Albaniju. Imali su snage i ljubavi, da se pobednički vrate u Srbiju. Moja oba deda, jedan seljak a drugi varošanin, vratili su se u Arilje. Ponosim se njima. Ja svakako ne bih izdržao tolika mučeništva, a ne želim to isto ni mojoj deci i unucima.

Zar se jasno ne vidi taj zlatni obruč, koji je čvrsto držao u zajedništvu naš narod, seljake i građane, zajedno u tragedijama , koje su nas tako često snalazile?

Da nije bilo čistih obraza, ne bi bilo ni zlatnog obruča. Obraza, koji su bili umiveni slavom, trpljenjem, žrtvama i pobedama pravde i istine.

E tu smo slabi danas, kada nam je itekako potreban taj obruč. Nađu se ljudi, koji vređaju, šire mržnju, psuju majku predsedniku, javno pred kamerama, znači pred svim ljudima. Jadni su ti ljudi, zar se ne vide kako grozno izgledaju?

Zar nam nije čist obraz ideal i spas od nedaća, koje su nas snašle?

Ja mislim, da jeste.

autor: Mišo M. Mladenović, akad. slikar i pisac

 

1 KOMENTAR

  1. U svojih 70 godina zivota, često sam čuo , da se osobe vredjaju, govoreći jedan drugom da je „seljak“
    Niti u jednom slučaju, nitko nije pod pojmom “ seljak “ mislio na poljoprivrednog proizvodjačs, na čovjeka koji obradjuje zemlju i gaji stoku. Nikada nisam čuo da se netko takvome ruga. Očito da riječ
    „seljak” ima dvostruko značenje, jedno označava poljoprivrednog proizvodjača, a drugo, podrugljivo.
    označava osobu koja se ponaša na neadekvatan način. Ovaj drugi, podrugljivi izraz, nastao je u toku migracija selo – grad, kada su poljoprivrednici postajali radnici u industriji. Zivot u gradu ,pravila i običaje, trebalo je brzo naučiti. Nekih seoskih manira bilo se teško osloboditi. Upravo tada nastaje i izraz „seljak“ kao pogrdan , ali isključivo za način ponašanja.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime