Opet probijen rok za Koridor 10 ka Makedoniji

1
1713

Uprkos uveravanjima da će građani Srbije 2019. godinu dočekati sa završenim auto-putem i da će do Makedonije voziti novom deonicom, i najnoviji rok za završetak ovog kraka Koridora 10 je probijen.

Da li je obrušavanje potporne konstrukcije na brdu kroz Grdeličku klisuru ipak usporilo radove iz Ministarstva građevinarstva nisu precizirali, ali kažu da se trenutno obezbeđuju i ova i druge kosine.

Tako je višedecenijski projekat izgradnje koridora, sudeći prema dosadašnjim izjavama zvaničnika, i dalje u završnoj fazi. Do cilja se nije stiglo ni posle najava ministarke Zorane Mihajlović, koja je u decembru preselila čitavo ministarstvo na gradilište u Grdeličkoj klisuri. Mogućnost produžetka rokova zbog bezbednosti, postala je realnost. Još malo više od kilometra ka Makedoniji, navode iz Ministarstva, nije pod asfaltom. Trenutno, dodaju, ima posla na obezbeđivanju kosina, a opremaju se i tuneli.

Od ukupno 26,3 km trase auto-puta kroz Grdeličku klisuru, na južnom kraku Koridora 10, pod asfaltom je 24,5 km i ostalo je da se završi nešto više od jednog kilometra, a glavne aktivnosti na gradilištu odnose se na obezbeđivanje kosina i opremanje tunela – navedeno je iz Ministarstva.

Iako je sve skoro gotovo, nove rokove iz Ministarstva nisu dali. Kažu da sve zavisi od investitora – Koridora Srbije.

Novoizgrađene deonice auto-puta kroz Grdeličku klisuru biće puštene u saobraćaj onog trenutka kad Koridori Srbije, kao investitor, budu rekli da su radovi završeni i da auto-put može bezbedno da se pusti u saobraćaj – dodaju iz Ministarstva.

Međutim, iz ovog preduzeća nema odgovora kada bi mogli da aminuju puštanje u saobraćaj Koridora 10 do Makedonije. Na novinarska pitanja koja su im juče poslata mejlom još nisu odgovorili, dok su telefonom rekli da imaju gužvu „zbog posete visoke delegacije“ i dolaska predsednika Rusije Vladimira Putina.

Da Vas podsetimo:  GRAD KOJI NESTAJE

Kako je obezbeđena kosina koja je u avgustu obrušila potpornu konstrukciju takođe nije precizirano. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić pominjao čak i da će pomerati čitavo brdo zarad izgradnje auto-puta, ali je naposletku ministarka i potpredsenica Vlade Mihajlovićeva ipak priznala da to nije moguće i da će u ovom slučaju poslušati reč stručnjaka i graditi galeriju.

Podsetimo, nikada nije obelodanjeno ko je odgovoran za pad potpore u avgustuza koju je projekat menjan čak 11 puta, a za koju je direktor Koridora Zoran Babić kazao da se očekivalo da će pasti. Iako se iz Ministarstva moglo čuti da nisu poštovane procedure u izmeni projekta, a ministarka Mihajlović isticala da će se naći odgovorni za pad kosine i štetu koja se meri milionima evra, još nije utvrđeno ko je kriv. Podnete su prijave sa zahtevom za oduzimanje licenci od 16 inženjera, ali Sud časti Inženjerske komore nije još doneo odluku u ovom slučaju, te nije poznato da li je odgovorna struka. Ipak, pominjala se odgovornost Koridora Srbije jer zakonske procedure u izmeni projekta nisu praćene. Firma koja je bila nadzornik na spornoj deonici bila je na crnoj listi Svetske banke zbog umešanosti u korupciju u Vijetnamu.

I na istočnom kraku se obezbeđuju kosine

Iz Ministarstva građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja navode da se na kraku Koridora 10 ka Bugarskoj, koju gradi grčki Aktor, radi na deonici od Bancareva do Crvene reke.

Na toj deonici radi se pre svega na obezbeđivanju pojedinih kosina – dodaju iz Ministarstva.

Inače, dodaju da je u 2018. godini završeno ukupno 103 km auto-puta na Koridoru 10 i Koridoru 11, uključujući i deonice koje do kraja 2018. nisu bile puštene u saobraćaj. Poslednja deonica koja je u julu prošle godine otvorena za saobraćaj u ovom delu duga je dva kilometra.

Da Vas podsetimo:  PRIČE IZ VELIKOG RATA: Čudna ste vi rasa, Srbi.

V. Milić
Izvor: Južne vesti

1 KOMENTAR

  1. РОК ЗАВРШЕТКА АУТОПУТА ПРЕ РОКА?

    Аутопут на „Коридору 10“ требало бити завршен пре десет година, а министаркапричала да ће бити завршен о року, а сада ћути као заливена блатом са обрушеног брда у Грделици. Да, о њеном дементном року. “Бравар“ је брже завршио аутопут “Братство – јединство” рађен лопатом, крампом и дрвеним колицaма и искључиво домаћом радном снагом и домаћим извођачима-акцијашима. Ако овако лаже грађане и ΛV, мада и он је исти ако не и гори, како тек Зорана лаже своје студенте на „Мегатренду“?. Она је самовољно ескивирала шефово наређење и неће да премести брдо, уколико добије налог да га пресели, е тада мораће да се пројектују нови рокови сечења трака или траке, овако лаж стиже нову лаж. Министарство грађевине једно визместено у реме је премештено, док се сређивао кабинет министарке, у Грделичку клисуру, шетали се по клисуру и Лесковачком крају, а ништа нису научили и вратили се у Бгд након што су пролупали. Градња овог аутопута обара све рекорде, гради се 30 година и коштаће као целу територију коју покрива или као “Светог Петра кајгану”. Бојим се да када се аутопут заврши, имајући у виду квалитет градње, не почне реконструкција, а рокови завршетка су , по оном Мркином, “увек пре рока”!?

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime