Opet sporan medijski konkurs u Nišu

0
807

2015-07-22_052951

I nakon usvajanja novog Zakona o informisanju gradske vlasti Niša su novac namenjen javnom informisanju podelile na diskutabilan način. Dve trećine od 50 miliona dinara su dobili mediji u vlasništvu jedne porodice – Radomirović.

2015-07-22_052913

Televizija „Belami“, istoimeni radio i internet portal i Narodne novine, čiji je glavni urednik Vidosav Radomirović, u narednih 6 meseci dobiće 31,4 miliona dinara poreskih obveznikaza proizvodnju sadržaja koje je posebna komisija uglavnom ocenila kao „odlično osmišljene“.

Ostatak novca su dobile televizije bliske vladajućoj Srpskoj naprednoj stranci – 8 miliona televiziji „Zona plus“, čiji je vlasnik sin potpredsednika SNS i ministra odbrane Bratislava Gašića, a 4,5 TV „Kopernikus“.

„City radio“ i „Južne vesti“ su dobili po 1,8, odnosno 2 miliona dinara, dok će sa 4 miliona dinara biti sufinansirani sadržaji još 6 medija i produkcijskih kuća.

Ni uz ogromno interesovanje javnosti gradske vlasti nisu objavile kriterijume na osnovu kojih je raspodela obavljena, kao ni obrazloženje same Komisije.

2015-07-22_052835
Kiša ili političari? Foto: JV

Zbog toga su predstavnici LAF-a, zvaničnog gradskog antikorupcijskog tela, ceo konkurs ocenili kao „netransparentan“ i najavili žalbe Agenciji za borbu protiv korupcije.Članovi LAF-a su posebno izdvojili i činjenicu da je jedan od članova Komisije koja je odlučivala o raspodeli novca zaposlen u novinskog agenciji „Beta“, koja je kao jedan od učesnika na konkursu dobila novac.

Vredi pomenuti i da je tročlana komisija koja je odlučivala o raspodeli skoro pola miliona evra odlučila da javnosti ne dozvoli uvid u svoj rad, pravdajući se tvrdnjom da bi to „usporavalo rad komisije“.


Ko je bio u Komisiji?

Dušan Stojanović, dopisnik „Večernjih novosti“ – kao „nezavisni medijski stručnjak“
Goran Vladković, direktor „OK radija“ Vranje – predlog ANEM-a i LokalPress-a
Biljana Ljubisavljević, novinar BETA i „JugMedia“ – predlog Društva novinara Niša

Da Vas podsetimo:  Nema procene isplativosti Telekomove kupovine Kopernikusa, vidljiva samo dugovanja

Sporno iz godine u godinu

2015-07-22_052759
Niški mediji pod kontrolom vlasti; Foto: Flickr/Gigi Ibrahim

Praksa da novac poreskih obveznika lokalna vlast medijima deli kroz tajne ugovore, potpisane bez ikakvih kriterijuma, nije nova.

Praktično je sa njom otpočela prethodna vlast DS-SPS-URS, a nastavljena je i dolaskom SNS.

Da je ranijih godina novac nelegalno davan medijima potvrdile su i inspekcije Državne revizorske institucije, koja je protiv gradskih funkcionera zbog toga podnela i čitav niz prijava.

B. G.

Južne vesti

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime