Pojam i elementi države

1
756

Sa pravnog aspekta, država je sistem ljudi i funckija koji stvaraju pravila obaveznog ponašanja, a njihovu primenu obezbedjuju prinudnom snagom kojom raspolažu.

Elementi države su:

01. vlast

02. teritorija

03. stanovništvo

Bez ovih elemenata ne možemo govoriti o državi.

Vlast je mogućnost, tj. sposobnost da nametne svoju volju drugom. Državna vlast je najviša vlast i isključuje svaku drugu vlast na drugoj teritoriji. Osnovno obeležje državne vlasti je suverenost. Državna vlast je apsolutno suverena prema svim subjektima u državi. Državnavlast je suverena i prema inostranstvu, ali ograničeno.

– Ovo je i jedan od najjačih argumenata zašto samoproklamovano Kosovo ne može biti država.

Srbija je međunarodno priznata drzava, ima svoje granice, teritorij, narod, svoju vlast dok su albanci unutar međunarodno priznatih granica i na TERITORIJI države Srbije nacionalna manjina. Granice o kojima oni pričaju jesu vanjske međunarodno priznate granice Srbije ne njihove, teritorij na kojem žive jeste teritorij države Srbije, narod koji živi unutar tih granica i na toj teritoriji jeste narod Srbije ili ilegalni stanovnici (pod narod države podrazumevaju se građani koji imaju stalni boravak i državljanstvo države).

– Albanci u Srbiji odnosno u južnoj pokrajini ne ispunjavaju osnovne atribute da bi mogli da kažu da je ,,Kosovo,, država posto nemaju svoj teritorij i voje granice. Oni na teritoriji i unutar međunarodno priznatih granica države Srbije pokušavaju stvoriti novi subjekat to jest državu ali za to je potrebno da se narod Srbije dobrovoljno odrekne dela svoje teritorije što je trenutno nemoguće.

Ako bi se Srbija dobrovoljno odlučila za takav korak to bi značilo da Srbija više nije međunardni subjekat koji je do tog momenta postojao kao država u međunarodno priznatim granicama koja ima svoj teritorij i svoj narod pošto bi promenama granica i poklanjanjem dela teritorije došla u situaciju da postane novi subjekat pa bi u novonastaloj situaciji morala ponovo da verifikuje svoju državnost u izmenjenim granicama.

Da Vas podsetimo:  Pravda za Mariju Lukić vs. Pravda za Jutku

Zato me ne čudi što albanski lideri često ponavljaju da su spremni na međusobno priznanje sa Srbijom. Tom logikom mi bi ponovo došli na početak, odnosno morali bi sve međunarodne i međudržavne sporazume da verifikujemo budući da vise nismo isti međunardni sublekat. Srpski političari i pregovarači moraju tu klopku da izbegnu isto tako svi mi bi morali naučiti da pravimo razliku između države kao subjekta i državne vlasti kao upravljača državom.

Državu čini; narod, teritorij i vlast koja je njen predstavnik.

Državna teritorija obuhvata:

– ambasada je političko predstavništvo, ambasadori su političari. Tu se održavaju svečanosti, prijemi, ali pre svega politički.

– Konzulat je kao opština u matičnoj zemlji.

– Priobalno more do 18 nautičkih milja (1852m), predstavlja vodeni prostor.

– Vazdušni prostor.

– Podzemni prostor.

– Brodovi i avioni.

– DKP – diplomatsko konzularna predstavništva.

Stanovništvo u užem smislu su samo ona lica koja imaju državljanstvo neke zemlje.

Ne postoji akademski konsenzus po pitanju najpodesnije definicije države.

Jedna široko prihvaćena definicija države je data na Montevidejskoj konvenciji o Pravima i dužnostima države iz 1933. godine. Po ovoj definiciji država je prostor koji poseduje sledeće: permanentnu populaciju, definisanu teritoriju i vladu koji je sposobna da održava efektivnu kontrolu nad korespondirajućom teritorijom i da sprovodi međunarodne odnose sa drugim državama.

Ono što unosi zabunu u problem definisanja termina je da se pojmovi „država” i „vlada” često sinonimno koriste u svakodnevnoj konverzaciji, pa čak i u nekim akademskim predavanjima. Prema jednoj definicionoj shemi, države su nefizičke osobe u smislu međunarodnog prava, dok su vlade organizacije koje sačinjavaju ljudi. Odnos između vlade i njene države ima svojstvo predstavništva i ovlašćene agencije.

Zato je vrlo opasno da vladu i predsednika identifikujemo kao ,,država,, i to iz vise razloga. Setite se međunarodnog suda u Hagu za bivšu SFRJ. Kod svake presude generalima i predstavnicama novonastalih država zvaničnici Haga kao i politički predstavnici države iz koje su dolazili optuženi na sva usta objašnjavali su da presuda bivšem predsedniku ne znači i presudu državi i narodu što je vrlo jasno odvajalo elemente države (državu i narod) od ,, predsednika, vlasti,, ili optuženog koji je predstavljao vlast. Ako kažemo da ,,država je predsednik i vlada,, onda tom logikom prihvatamo da je i takozvano Kosovo država.

Da Vas podsetimo:  Borba za duše

Imaju predsednika i vladu. Ali time kršimo Ustav Srbije, menjamo strukturu međunarodno priznatog subjekta i poništavamo državu Srbiju u postojećim granicama, poništavamo atribute države a to znači da, stvarajući i prihvatajući takozvano Kosovo kao državu stvaramo i novu državu Srbiju pošto se njene granice menjaju, njen teritorij smanjuje i njen narod umanjuje.

Aleksandar Vučič je pravnik, ova tema se uči na trećoj godini prava pa me čudi da neko ko je studirao pravo uopšte dolazi u poziciju da pregovara o poništenju države Srbije kao pravnog subjekta u međunarodnim organizacijama pa i samoj UN koja definiciju države prihvata u malo drugačijoj formi pa bi i tu kao novonastali subjekat Srbija morala da verifikuje svoju državui traži ponovno priznanje svih međunarodnih subjekata.

Ne razumem nikoga ko olako poistovećuje pojam država-vlada, jer to zna u nekom budućem vremenu doneti velike probleme malim državama i narodima. Ako osude predsednika jedne države za genocid zna se desiti da taj zločin padne na celu državu i narod a to, priznaćete nema nikakve logike koliko god čovek bio glup to je nešto što ni najgluplji ne može da prihvati.

Prava i pravde radi, istine radi, moramo biti vrlo oprezni u poistovećivanju države i državnog rukovodstva budući da su sve veći pritisci u velikim državama da politiku političkog i vojnog vrha poistovećuju sa državom i celim narodom. Primer je rezolucija o Srebrenici gde se jedan zločin pretvara u genocid a cilj je da se ceo jedan narod i njihove drzave proglase genocidnim.

Ne donose se slučajno rezolucije o genocidu na prečac i silom.

Svaki ozbiljan istoričar zna da se dogadjaji jednog vremena utvrđuju i procenjuju tek nakon jednog duzeg perioda. Od prvog svetskog rata proslo je sto godina a tek poslednjih godina svedoci smo da se u javnosti pojavljuju dokumenta koja osporavaju tvrdnje da je Gavrilo Princip kriv, da smo mi Srbi bili krivci za taj rat koji je kreiran u mozgovima najvećih srbomrzaca.

Da Vas podsetimo:  Čekajući Vučićev plan za Kosovo

Tako će i sud o drugom svetskom ratu koji nije bio nista drugo do nastavak prvog, moći u potpunosti da se donese kad prodje jos dug niz godina. Isto tako i sud o međunacionalnom ratu unutar SFRJ, koji je opet bio nastavak prvog i drugog svetskog rata ali ne i kraj nemačke težnje za totalnim uništenjem srpske države i totalnim masakrom srpskog naroda.

V. Kosovka

1 KOMENTAR

  1. Aleksandar Vučić , kao što navodi autor teksta je po struci PRAVNIK , a po svemu što je činio i čini od kada je u vrhu vlasti, pretstavlja školski primjer VELEIZDAJNIKA ,!!! Zelja za vlašću kod njega je veća i jača od bilo čega ! Zapadnjaci su mu ispunili zelju i svesrdno pomogli da dodje do prve pozicije u drzavi………… eeeeeeee to ima svoju cijenu , na koju je bespogovorno pristao !!!
    Tako je bilo sa svima poslije petooktobarskog prevrata…………….. Djindjic je pokušao da prekrši dogovor…………….. dalje znamo, a čini mi se da se rezultata kršenja tog dogovora najbolje i najčešće prisjeća Vučić !
    Medjunarodno pravo je konstituirano tako da nam nitko ne moze oteti teritoriju AGRSEIJOM, OKUPACIJOM , SILOM………..već. samo našom bezgraničnom glupošću i VELEIZDAJOM !!!!!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime