Ponižavanja i zajebavanja građana…

6
1326

Stara izreka „Ko će koga ako neće svoj svoga…“ najbolje opisuje ponašanje političkih i medijskih moćnika u Srbiji. Ignorisanje građana i njihovih zakonom i propisima zagarantovanih prava neometano traje godinama. Zašto televizije sa nacionalnom frekfencijom, najgledanija komercionalna televizija Pink i Javni servis RTS, ne izveštavaju o toj sramoti!? Ove dve televizije ne poštuju zakonske smernice i propise o radu medija, u čemu prednjači Tv Pink, pa zašto bi poštovale „raju“ i njihova prava, kaže jedan poznanik? Ok. Nepoštovanje zakona o oglašavanju, ne samo vlasnika Pinka je poznato, ali vlasnici RTS-a su građani Srbije? Zašto i šta je razlog da o tome ćute i medije koje poštuju slovo zakona? Čega se plaše njihovi vlasnici i njihovi urednici kad godinama ćute o drskosti njihovih moćnijih „kolega“? Da li što predpostavljaju da će im „kolege“, ako objave istine o toj državnoj sramoti, iskazati poštovanje za hrabrost emitovanjem „ekskluzivnim vestima“, neistinitim pričama, bez dokaza, o njihovom lopovluku, o plavokosim ili crnokosim ljubavnicama, suprotnoj seksualnoj opredeljenosti, maltretiranju zaposlenih ili „druženju“ sa ambasadorima zemalja koje nisu naklonjene Srbiji i Srbima… Toj i takvoj „zahvalnosti“ pridružilo bi se i nekoliko visokotiražnih novina, tabloida i portala.

Da li su takve predpostavke i (in)direktne ucene moćnih medija razlog što pošteni ne izlaze iz mišjih rupa (čast izuzetcima) i ćutanjem doprinose da javnost Srbije, zbog nemoralno pristrasnih selektiranja u izveštavanju o dešavanjima u Srbiji, ili u svetu sa Srbijom, ostaje godinama u mraku neobaveštenosti? Kakvo objašnjenje (tačnije opravdanje) može da se prihvati za ćutanje tih medija? Da li se može (i ko može?) prihvatiti ćutanje o nečemu što je od egzistencijalnog interesa svih građana zemlje? Ili je ćutanje o svemu, o čemu se u pravnim društvima ne ćuti, isključiva eskluziva Srbije u kojoj su zagarantovana prava građana?

Koja je institucija, državno pravno telo, trebalo da zaustavi ponižavanja i vređanja državljana naše matice i u njoj spreči nepoštovanje i ignorisanje važećih propisa? Da li ima takvo telo u Srbiji, zemlji u kojoj ni predsednik ne poštuje Ustav? Zašto bi se vlasnici nekih medija obazirali na propise, kada prvi čovek države ne poštuje ni Ustav države, na kome se zakleo i  čiji je on predsednik?

Ovaj tekst sa temom o „nepoštovanju“ počeo sam izrekom: „Ko će koga ako neće svoj svoga…“ a tokom pisanja shvatio sam da je tema veoma obuhvatna, kao i koliko se istine i mudristi nalazi u izrekama koje smo mi, naši roditelji i njihovi roditelji i… učili. Izgovarali smo ih u neznanju kolika je vrednost napisanih reči u njima.    

Izreka „Zrno po zrno pogača, kamen po kamen palača…“ navela me je na zaključak da počnem od početka, od pojedinačnih „kamenova“, koji bi zajedno trebalo da su branioci u zaštiti i stvaranju još čvršćeg temelja pravne i demokratske države. Znači od izabranih poslanika u Narodnu Skupštinu Srbije, u kojoj bi trebalo da se zalažu za prava građana, a oni ponižavaju građane pre početka zasedanja sednica, koje RTS prenosi na svom drugom kanalu.

Sva zasedanja, sa izuzetkom od zanemarljivih nekoliko, počinjala su 10, 15, 20, 30… minuta zakašnjenja. Nikada nisam čuo od Maje Gojkovć, ili bilo kog predsedavajućeg koji je otvarao rad Skupštine reč izvinjenja zbog kašnjenja, koja su postala ustaljena praksa ove institucije. RTS njihovim bezobraznim, neprofesionalnim i neodgovornim prenosima doprinosi da se gledaoci osećaju kao… da ne napišem kako, jer bi i napisana reč smrdela!

Ko je od koga učio kako da stotine hiljada evidentnih gledalaca, koji prate prenose zasedanja  Skupštine transformišu u nepostojeće? Za takve gledaoce RTS ne treba da troši ni minut vremena, onoliko koliko je potrebno da na tv ekranu objave nekoliko reči, naprimer o tome u koliko sati će se emitovati snimak sa nastavkom prekinute sednice, često usred nedovršene rečenice nekog od poslanika… Oni koje interesuje nastavak prekinutog zasedanja moraju satima, do tri, četiri, ili pet sati do pred zoru, da dežuraju pred televizorima da bi videli kako se završilo zasedanje sednice. Možda je javnom servisu komplikovano (a nije) da postavi objavu sa tekstom: „Snimak nastavka prekinute sednice emitovaće se, naprimer, noćas u 03:00 i nemojte zaboraviti da navijete sat da bi se probudi u 02:55.“. Dodatak o navijanju sata je lični pokušaj loše šale, o čemu se ne bi trebalo šaliti, jer je mučno pisati o neodgovornosti i amaterizmu RTS-a.

Kad pročitano uskoro uporedite sa onime što ćete čitati u narednim pisanjima, videćete koliko je prvo „zrno“ gorke pogače malo u odnosu na ono šta nam rade u Skupštini. „Skim si, takav si…“ potvrđuju televizije sa nacionalnom frekfencijom, među njima i najgledanija, a koja nema na njihovom portalu ni programsku šemu i mogu da emituju kako im kad i šta im padne napamet…. Teško je poverovati, ali je istina, da je nekim televizijama „ugrađeno u pameti“ da bez reagovanja za to nadležnih tela i pravnih institucija, mogu reklame koje su propisom ograničene na 20% vremena programa, recimo turske serije, mogu da emituju i 30, 40, 50… pa u nekim slučajevima i više… a da o tome takođe svi ćute! Za ovu poslednju, neverovatnu tvrdnju, imamo i vizuelne dokaze…

Ponižavaju, maltretiraju,zajebavaju…(2)
Ponižavaju, maltretiraju, zajebavaju…(3)

Da Vas podsetimo:  Svet rada u raljama predatorskog kapitalizma

Nikola Janić

6 KOMENTARA

  1. Zaboravih da pozdravim Nikolu i da mu kazem da ne trosi vreme na one koji ga desetljecima pljuju i gone.
    Svojim cinjenjem oni najvise kazu o sebi komsija zato nemoj zbog takvih da se sekiras, jer postoji jedna sara mudrost koja kaze, Blago onom koga progone i pljuju, time mu grade stepeniste do raja.
    Ja svoje dusmane blagosiljam i svaki praznik iskoristim da im upalim svecu da me jos vise mrze, to je meni najbolja potvrda da nisam losa osoba poput njih.
    Pozdrav Nikoli i njegovoj lepsoj polovini!

  2. Glavni motiv dolaska i ostanka na vlasti interesnih grupa unutar srpske elite nije opšte dobro, već zadovoljenje ličnih interesa i želje za brzim bogaćenjem.

    A koja je to srpska elita, o kakvoj eliti je rec? Izvinjavam se posto tv ne pratim retko kad sam u zivot pogledala dnevnik a sto se tice elite i nekog srpskog dzet set sveta potpuno sam sokirana kad u novinama na portalima procitam da su to starlete, pevaljke i neki novokomponovani biznismeni sa dve leve ruke i jahtom na jadranu.
    Inteligentni, skolovani i uspesni ljudi se skoro i ne vide od ovog korova srpske elite i srpskog dzet seta.

  3. Građani Srbije, poštovani prijatelju Nikola, samo prividno vlasnici Javnog swervisa RTS. Stvarni vlasnici nisu, kako mnogi misle, predstavnici aktuelne vlasti sa Vučićem na čelu. Stvarni vlasnici, posebno kada je programska politika u pitanju, i dalje su kadrovi prethodne vlasti. Počev od portira i kafe kuvarica, novinara, administrativnog osoblja, direktora i urednika gotovo svih programa – svi do jednog zaposleni su u vreme vlasti DOS-a, odnosno vladavine Borisa Tadića.

  4. Poštovani Radovane, razumem vaše pitanje o vremenu emitovanja reklama. Kao autor teksta i izdavač portala http://www.koreni.rs moram da naglasim da ja u ovim godinama i kada kažem „dobar dan“ slikam sunce kao dokaz da je bio dan. Mnogo je onih koji šire neverovatne laži o meni (a kako kaže izreka to pokreću ljudi koji polaze od sebe) i reći će „Ludi Nikola i usred noći kaže da je dan“.
    Razmišljam da umesto pisanja tekstova uskoro objavim mnoga dokumenta, e-mailove, SMS poruke, telefonske razgovore, audio i video snimke… a ko hoće da zna više, ili ne veruje u ono što čita, sluša ili vidi, može da traži dodatna objašnjenja. Imena ljudi koja se pojavljuju u tim materijalima a negativci su, zatamniću zbog njihove dece i rodbine. Njihova imena ću objviti samo u slučajevima ako neko demantuje nešto od onoga što sam objavio…

    A što se tiče minutaže (nedozvoljene) objavljenih reklama obaveštavam vas da tri godine unazad vodimo preciznu evidenciju o tome (i ne samo o tome) u slučaju da se neko oglasi kao nekorektno pomenut ili negira istinitost od mene napisanog ili rečenog.

    Na fotografiji koju ćemo objaviti u sledećem tekstu (u ovim komentarima ne može da se objavi fotgrafija) videćete vreme reklama, jednog meseca 2017. godine iz jedne serije, naprimer avgusta, gde je najkraće vreme emitovane reklame bilo 20 a najduže 30 minuta. Epizode emitovanih serija se kreću uglavnom između 40 do 50 minuta, a nekada su nešto kraće od 40 minuta, ali i duže od 50 minuta, što retko utuče na dužinu bloka sa reklamom..

    Nadam se da ste zadovoljni odgovorom….

  5. Koga je briga za građane? Svi misle samo na sebe a hvala gospodine Nikola što vi u Korenima iznosite ono što je važno za sve. Hteo bih da pitam da ne preterujete po pitanju dužine reklama na Pinku i drugim televizijama?

  6. Najveća zabluda u koju veruje većina građana Srbije je sledeća „istina“: RTS – javni servis u vlasništvu je građana Srbijei on radi u javnom interesu.
    Građanima Srbije potrebna je državna TV stanica, preko koje bi Vlada Republike Srbije i ostali državni organi mogli da informišu domaću i svetsku javnost o svojim stavovima i svojoj politici.
    RTS (ranije RTB) je uvek bio i biće samo privezak vlasti u Srbiji.

    Igrarija sa „javnim servisom“ koji eto u interesu svih građana Srbije informiše iste o „svemu i svačemu“ a sve u ime „evropskih vrednosti“ kojima Srbija teži u startu je bila osuđena na propast.

    Moramo shvatiti da se u Srbiji sve sporo menja. Svet ide napred, a Srbija sporo napreduje u svemu. Kakvi su nam narodni poslanici, takav nam je i dnevni red u Skupštini Srbije, način organizacije praćenja rada iste preko RTS-a itd…

    U Srbiji se vlasti menjaju ali se način vladanja ne menja već decenijama.

    Glavni motiv dolaska i ostanka na vlasti interesnih grupa unutar srpske elite nije opšte dobro, već zadovoljenje ličnih interesa i želje za brzim bogaćenjem.

    Saglasno tome, imamo i postojeću medijsku sliku…

    Tužno, ali još uvek ne beznadežno!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime