Infrastruktura železnice Srbije završila je kompletnu rekonstrukciju regionalne pruge Kumane – Banatsko Miloševo duge 28,5 kilometara.
Ona se nalazi na železničkom pravcu Kikinda – Zrenjanin, a vrednost investicije je 11,36 miliona evra.
Na deonici Kumane – Banatsko Mileševo, jednoj od najstarijih pruga na teritoriji Srbije koja je puštena u rad 1883. godine, urađena je kompletna zamena šina, pragova i tucanika.
Pruga je rekonstruisana polovnim materijalima sa magistralnih pruga, ali i novim materijalima.
Završetkom radova stanovnicima ovih mesta obezbeđena je znatno bezbednija i kvalitetnija saobraćajna veza, a za privrednike to znači brži i efikasniji transport.
Deonica Kumane – Banatsko Mileševo nije kompletno rekonstruisana za proteklih 138 godina.
Delimični redovi na uređenju pruge izvođeni su tridesetih godina prošlog veka, a poslednja ulaganja u popravku železničke mreže na ovom pravcu izvedeni su pre skoro šest decenija.
To je i uticalo da je brzina vozova pre rekonstrukcije iznosila svega 20 kilometara na sat. Sada je povećana na 80 kilometara na sat u putničkom saobraćaju, dok je u teretnom povećana na 60 kilometara na sat.
Zahvaljujući rekonstrukciji pruge omogućeno je povećanje i osovinskog opterećenja sa 16 na 22,5 tona.
Sve radove na obnovi pruge izvela je Infrastruktura železnice Srbije sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, a u okviru programa obnove regionalnih pruga u Srbiji.
Za putnike su obezbeđena po tri polaska vozova iz Kikinde prema Zrenjaninu i obrnuto.
Rekonstrukcijom pruge omoućen je bezbedan i brz transport za potrebe Metanolsko-sirćetnog kompleksa Kikinda.
Pored radova na samoj pruzi uređeni su i stanični koloseci u Novom Bečeju i Banatskom Miloševu.
Čak 11 putnih prelaza je rekonstruisano, postavljene su nove šine, a na same prelaze postavljene su betonske ploče kako bi pre svih poljoprivrednicima bio olakšan prelaz preko pruge.
Na prelazima su postavljeni znaci drumske signalizacije, a Infrastruktura železnice Srbije apelovala je na sve učesnike u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise, budu oprezni na putnim prelazima i vode računa o bezbednosti.
To je posebno značajno kada se zna da na ovoj deonici nije bilo železničkog saobraćaja u proteklom periodu, a da su pre rekonstrukcije vozovi na ovoj deonici saobraćali izuzetno malom brzinom.
Izvor: 013