Posle 138 godina rekonstruisana pruga u Banatu – vozovi više neće ići „20 na sat“

0
316

Infrastruktura železnice Srbije završila je kompletnu rekonstrukciju regionalne pruge Kumane – Banatsko Miloševo duge 28,5 kilometara.

Ona se nalazi na železničkom pravcu Kikinda – Zrenjanin, a vrednost investicije je 11,36 miliona evra.

Na deonici Kumane – Banatsko Mileševo, jednoj od najstarijih pruga na teritoriji Srbije koja je puštena u rad 1883. godine, urađena je kompletna zamena šina, pragova i tucanika.

Pruga je rekonstruisana polovnim materijalima sa magistralnih pruga, ali i novim materijalima.

Završetkom radova stanovnicima ovih mesta obezbeđena je znatno bezbednija i kvalitetnija saobraćajna veza, a za privrednike to znači brži i efikasniji transport.

Deonica Kumane – Banatsko Mileševo nije kompletno rekonstruisana za proteklih 138 godina.

Delimični redovi na uređenju pruge izvođeni su tridesetih godina prošlog veka, a poslednja ulaganja u popravku železničke mreže na ovom pravcu izvedeni su pre skoro šest decenija.

To je i uticalo da je brzina vozova pre rekonstrukcije iznosila svega 20 kilometara na sat. Sada je povećana na 80 kilometara na sat u putničkom saobraćaju, dok je u teretnom povećana na 60 kilometara na sat.

Zahvaljujući rekonstrukciji pruge omogućeno je povećanje i osovinskog opterećenja sa 16 na 22,5 tona.

Sve radove na obnovi pruge izvela je Infrastruktura železnice Srbije sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, a u okviru programa obnove regionalnih pruga u Srbiji.

Za putnike su obezbeđena po tri polaska vozova iz Kikinde prema Zrenjaninu i obrnuto.

Rekonstrukcijom pruge omoućen je bezbedan i brz transport za potrebe Metanolsko-sirćetnog kompleksa Kikinda.

Pored radova na samoj pruzi uređeni su i stanični koloseci u Novom Bečeju i Banatskom Miloševu.

Čak 11 putnih prelaza je rekonstruisano, postavljene su nove šine, a na same prelaze postavljene su betonske ploče kako bi pre svih poljoprivrednicima bio olakšan prelaz preko pruge.

Da Vas podsetimo:  Promašeni projekat „Er Srbije“ u gubicima od preko 600 miliona evra koje će pokriti iz srpskog budžeta!

Na prelazima su postavljeni znaci drumske signalizacije, a Infrastruktura železnice Srbije apelovala je na sve učesnike u saobraćaju da poštuju saobraćajne propise, budu oprezni na putnim prelazima i vode računa o bezbednosti.

To je posebno značajno kada se zna da na ovoj deonici nije bilo železničkog saobraćaja u proteklom periodu, a da su pre rekonstrukcije vozovi na ovoj deonici saobraćali izuzetno malom brzinom.

Izvor: 013

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime