Predizborni (internet) blickrig

0
2048

ds_propagandaSvega par dana od raspisivanja parlamentarnih izbora počeo je pravi mali predizborni (internet) blickrig.

Demokrate su ostale bez počasnog predsednika Tadića koji im je više služio kao neka vrsta „maskote“ od kako su izgubili vlast pa je njegovo počasno predsednikovanje bilo više u funkciji oživljavanja sećanja na minula vremena. „Finansije“ počasnog predsednika DS su ga „oterale“ na selo, pri tom Đilas nije pokazao ni najmanji znak empatije za istog. Neminovno je usledilo da je Tadić, koji bez obzira na svoje sposobnosti ima još uvek popularnost među glasačima DS-a, napustio stranku i najavio osnivanje sopstvene i naravno učestvovanje na izborima. To je bio znak mnogima koji su nezadovoljni Đilasovom politikom rukovođenja DS-om da preispitaju svoje učešće u stranci. Napuštanje DS-a je postalo gotovo svakodnevica. Najveći udarac za DS je svakako odlazak Miodraga Rakića, koji je jadan od ključnih ljudi DS-a i njen dojučerašnji potpredsednik i ideolog. Po Rakiću DS je izgubio svoju svrhu postojanja.

Sa druge strane SNS kao da dobija ovim previranjima u DS-u, ali to će se tek videti tokom kampanje, a i zavisiće od toga koliko će Tadić uspeti na animira birače DS-a (a i ostale), koji su zgađeni sveukupnim političkim životom u Srbiji, bili sve skloniji ka apstinenciji i pasivizaciji. Bilo kako bilo, a sudeći po poslednjim događajima na političkoj srpskoj sceni, predizborni rat će se voditi na svim frontovima, uključujući i nezaobilazni internet.

Internet ofanziva DS-a

Događajima u DS-u su SNS komentatori, koji uredno prate sve elektronske medije u Srbiji, dobili odličan materijal za spinovanje medija. Likovanje nad rasulom koje je zadesilo DS je preplavilo komentare portala. Neki od koordinatora SNS internet kampanje su čak na svom tviteru postavili poster u vidu zastave demokrata u kome je poruka: „Ko poslednji izađe nek ugasi svetlo“.

Da Vas podsetimo:  Vojni rok i univerzitet

Al’ ne lezi vraže, u isto to vreme DS botovi su odrađivali kampanju za svoju stranku, po kreativnosti uglavnom sposobniji od SNS aktivista, simpatizeri i pristalice DS-a su od sad već antologijskog slučaja u Feketiću (gde Vučić spasava jedno dete) napravili sarkastičan video klip koji je u toku istog dana cenzurisan sa svih Jutjub naloga.

Ova cenzura, ne ulazeći u to kako je izvedena i ko ju je tačno odradio, bila je izuzetno loš marketinški potez SNS-a. Na pitanje kako ukidate ove video klipove o Vučiću na tviteru koordinator net kampanje SNS-a Maletić je odgovorio: „Um caruje a i masa ljudi dobro dođe“. Čime je indirektno potvrdio da su SNS net aktivisti po njegovom nalogu masovno prijavljivali ove video klipove dok isti nisu sklonjeni sa neta.

Internet ipak nije moguće dobrim delom cenzurisati te je video klip premešten na druge servise, čak i na ruske što je izvesan paradoks, s obzirom na stavove DS simpatizera.

Koliko je efekta imala ova DS kampanja jasno je po mnoštvu naslova u medijima u kojima se pominje diktatura i cenzura. Da bi na kraju sam vicepremijer Vučić postavio ovaj šaljivi satirični video klip na svojoj fejsbuk stranici kako bi dokazao da cenzure nema i da on lično nije protiv šale na svoj račun. Da je ovo sve ukupno bio autogol i kiks u marketingu jedne partije nije potrebno objašnjavati, koliko će to uticati na same izbore je drugo pitanje.

Predizborna internet kampanja „zanimljivija“ od „Farme“

Naime većina internet aktivnih građana verovatno i nisu glasači SNS-a. Oni su ili apstinenti ili svoje poverenje ukazuju žutim i drugim strankama. Tako da realna pretnja od tog šaljivo titlovanog video klipa po SNS nije velika. Snimak spasavanja zavejanih ljudi u Feketiću koji je prikazao RTS u udarnom terminu, a u kome je učestvovao Aleksandar Vučić, će imati veći efekat na biračko telo bez obzira na svu internet kampanju usmerenu protiv Vučića. Jer realno za većinu stanovništva još uvek je primarni medij TV. Osim toga ljudi vole „hrabre“ (sa i bez navodnika) poteze lidera koji ih vode.

Da Vas podsetimo:  Rušenje na Slaviji uprkos protivljenju dela javnosti

Naravno da bi za SNS i njihov rejting među „internet populacijom“ (koja nije za potceniti) bilo bolje da ima kvalitetnu ekipu internet aktivista koji bi umeli pokazati i ovom drugom, mlađem i savremenijem delu birača da SNS ima određene vrednosti za koje se mogu boriti ili glasati. No trenutno na tom terenu DS ljudi imaju vodeću ulogu. Oni ili njima bliski kontrolišu brojne internet sajtove. No pored ozbiljnih info portala oni ne prepuštaju slučaju ni satairične sadržaje poput „Ježa“. Na internetu je to NJuz Net, satirično glasilo očigledno pro-DS orijentisano, oni uspevaju da brzo reaguju na sva dešavanja na političkoj sceni predizborne Srbije. A da je to internet medij pod uticajem Đilasa jasno je i po tome što je na njemu ozbiljna satira na račun Đilasa isključena dok je Tadić ismejan čim je napustio stranku.

Ni poznati srpski blogeri nisu pošteđeni u ovom predizbornom blickrigu, što zbog nemogućnosti da se odupru uticaju političke scene, jer čitanost je ipak važna, što zbog lične političke opredeljenosti. Tako je poznati bloger Milan Kamponeski (Amic Dulniker) izjavio na svom FB profilu da su licemeri oni koji prozivaju Vučića za cenzuru medija dok je u njihovo vreme upravo on privođen na saslušanje zbog kovanice „Đitler“, koju je namenio Đilasu i njegovoj tadašnjoj kontroli medija. Odmah potom na pro-Đilasovom NJuz Netu osvanuo je satirični tekst o Poznatom blogeru koji je plaćen od stranaka da piše „objektivno“. Zanimljivo je da sa „druge strane“ nema nečeg sličnog poput NJuz neta.

Blickrig internet predizborna kampanja je za sad veoma interesantna i veoma značajna. Kako će se odvijati do početka izbora i koliko će uopšte uticati na rezultate izbora u Srbiji u kojoj se već poodavno zna ko za koga piše i radi ostaje da se vidi. U svakom slučaju biće mnogo interesantnija i od Velikog Brata i od Farme a bogami i od turskih serija.

Da Vas podsetimo:  Rado Srbin ide...iz vojske: Zašto kadar napušta Vojsku Srbije?

Željko Injac

vidovdan.org

like-button.net here

wordpress-themes.org here

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime