Predsednik opštine u „lamborginiju“

0
2303

Ni „lamborgini“ od 100.000 evra u garaži predsednika šeste najsiromašnije opštine u Srbiji, ni bekstvo od policije, ni hapšenje pod sumnjom da je umešan u korupciju, pa ni poslovi koje opština na čijem je čelu dodeljuje firmi čiji je on nekada bio suvlasnik, nisu bili dovoljan povod da se Goranom Ljubićem, predsednikom opštine Doljevac, pozabavi Agencija za borbu protiv korupcije.

GoranLjubic
Goran Ljubić

Ljubić, koji je za svog predsednikovanja od 2004. godine do danas promenio tri stranke, i o čijem su „opusu“ pisale skoro sve dnevne novine u zemlji, ne samo da nije bio tema istrage agencije koja bi trebalo da se bori protiv korupcije, nego je još uvek na mestu predsednika opštine Doljevac. Koja i dalje posluje sa firmom koja se sada vodi na ime njegovog oca.

Naime, uvidom u podatke sa Portala javnih nabavki vidi se da je decembra 2014. godine, dakle osam meseci pošto su Goran Ljubić i njegov brat Zoran Ljubić osumnjičeni za korupciju, opština Doljevac dodelila firmi „Vodogradnja“, čiji su vlasnici bili braća LJubić, posao popravke puteva u vrednosti od skoro dva miliona dinara. Osim tog posla, firma koja se od januara prošle godine vodi na ime oca predsednika opštine Doljevac, pre dva meseca dobila je i posao nabavke peska za JKP „Doljevac“, čiji je osnivač opština. Nabavku peska građani Doljevca platili su 1,2 miliona dinara.

Goran Ljubić se u međuvremenu od sumnji za umešanost u korupciju brani sa slobode, iz fotelje predsednika opštine u kojoj sedi više od jedne decenije.

Kako je moguće da Agencija za borbu protiv korupcije tokom svih ovih godina ni jednom nije postavila pitanje otkuda LJubiću u imovinskoj karti i garaži nekoliko skupih automobila, među kojima i luksuzni „lamborgini“, za koji bi običan stanovnik Doljevca sa prosečnom platom od 28.000 dinara, morao da radi čitavih 35 godina, nema odgovora.

Da Vas podsetimo:  Srbske nevolje nisu od juče

Obrazloženje pomoćnika direktora Agencije za borbu protiv korupcije u Sektoru za kontrolu imovine i prihoda Dragomira Trninića da „u ovom odeljenju ne radi dovoljan broj ljudi“, može se pre smatrati izgovorom nego odgovorom.

Trninić kaže da Odeljenje za kontrolu imovine i prihoda funkcionera „osim redovne kontrole utvrđene planom, uglavnom započinje postupke vanredne kontrole imovine nakon relevantnih napisa iz medija, ako im Odeljenje za predstavke ukaže na nekog ili ako se protiv nekog funkcionera već vodi postupak vezan za druge prekršaje“.

Ljubić zadovoljava sve kriterijume za proveru imovine, pa i onaj da su o njemu pisale novine, a 2012. godine agencija je čak protiv njegovog brata Zorana, koji je u to vreme bio direktor „Vodogradnje“, podnela prekršajnu prijavu. Razlog za prijavu je to što „Vodogradnja“ nije prijavila učešće u javnim nabavkama, što po zakonu mora da uradi svaka firma u kojoj je neki funkcioner vlasnik ili suvlasnik.

Na čelo Doljevca Goran Ljubić, zvani Međarac, došao je 2004, od kada je stalno uvećavao svoju imovinu dok je opština i dalje jedna od najsiromašnijih. U prvoj imovinskoj kartici koju je Agenciji za borbu protiv korupcije podneo 2010, Ljubić je upisao da osim „lamborginija“ ima i automobile „mercedes“, „folksvagen“, „pežo“, „golf“, kamion „mercedes“, čamac i da je suvlasnik firme „Vodogradnja“. (Zanimljivo je da se na Jutjubu može pronaći ovaj snimak „lamborginija“ sa niškim registarskim tablicama, koje se izdaju meštanima Doljevca. Snimak je postavljen pre tri godine, kada je Ljubić još imao ovakav automobil, ali nije bilo moguće pouzdano utvrditi da li je ovo njegov „lamborgini“.)

Do 2015, kada je ostao bez većeg dela voznog parka, uključujući i „lamborgini“, Ljubić je kupio nekoliko hektara građevinskog zemljišta i nekoliko desetina ari poljoprivrednog zemljišta. Udela u firmi „Vodogradnja“ se odrekao 2012. godine, čim mu je „skrenuta pažnja da to možda nije u redu“, kako je rekao u izjavi za Politiku. „U proleće prošle godine mi je skrenuta pažnja da to možda nije u redu i odmah, istoga dana, odrekao sam se dela vlasništva i mogućnosti svakog odlučivanja u preduzeću“, rekao je Ljubić za Politiku u tekstu koji je objavljen u avgustu 2012. godine.

Da Vas podsetimo:  Novi srpski vozovi dobili naziv "Soko", ali od Beograda do Niša putuju kao puž

Uvidom u registar Agencije za privredne registre može se videti da je svoj udeo od 50 odsto Goran Ljubić preneo na brata Zorana Ljubića ne baš „istog dana u proleće prošle godine“, dakle 2011, kako je rekao, već tri meseca pošto je objavljen tekst u Politici, u novembru 2012. godine.

U aprilu prošle godine pod sumnjom da su umešani u korupciju uhapšeni su, između ostalih i direktor, zamenik direktora, nadzorni organ i nekoliko radnika JKP „Doljevac“, koje i sada daje poslove firmi „Vodogradnja“. Goran Ljubić se policiji predao posle dvonedeljnog bekstva, a njegov brat se krio čak pet meseci pre nego što se predao u septembru prošle godine. U medijima se spekulisalo da su braća Ljubić dobila dojavu o hapšenju dan pre akcije i da su zato uspeli da umaknu policiji. Goran Ljubić se kasnije pravdao da nije bio u bekstvu nego na odmoru i da se predao policiji čim se vratio u Doljevac. Sud je Gorana Ljubića pustio da se brani sa slobode, a njegovom bratu Zoranu, koji se sumnjiči da je sa još jedanaest ljudi učestvovao u mahinacijama i tako oštetio budžet Srbije i Doljevca za 40 miliona dinara, određen je kućni pritvor.

Samo tri meseca pre akcije hapšenja Zoran Ljubić preneo je vlasništvo nad firmom na svog oca Miodraga Ljubića. Pod vođstvom oca braće Ljubić, „Vodogradnja“ nastavlja da posluje sa opštinom.

Goran Ljubić je za predsednika opštine prvi put izabran 2004. godine, kao član Pokreta snaga Srbije Bogoljuba Karića. Bio je i član Nove Srbije i predsednik udruženja građana „Pokret za razvoj juga“. Pre četiri godine, to udruženje se priključilo Ujedinjenim regionima Srbije. Goran Ljubić trenutno kao predsednik opštine Doljevac zarađuje 78.000 dinara, a njegova nova imovinska karta pokazuje da mu je od voznog parka ostao samo „pežo 106“.

Da Vas podsetimo:  Tri pobednika i tri gubitnika izbora u Srbiji

Ljubić je i posle višenedeljnih pokušaja ostao nedostupan za novinare Pištaljke. U opštini smo uglavnom dobijali odgovor da je na službenom putu ili da je odsutan iz drugih razloga.

PRILOZI:

Rešenje APR-a o brisanju Gorana Ljubića kao suvlasnika „Vodogradnje“

Rešenje APR-a o upisivanju Miodraga Ljubića kao jedinog vlasnika „Vodogradnje“

Obaveštenje o zaključenom ugovoru sa „Vodogradnjom“ za popravku puteva

Obaveštenje o zaključenom ugovoru sa „Vodogradnjom“ za nabavku peska

Ekipa Pištaljke

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime