Prethodna vlast nije ni započela auto-put do Čačka

0
75

„Samo se setite, auto-put od Beograda do Čačka je završen pre manje od dve godine. Za 12 godina prethodne vlasti i prethodnih 60 godina nije ni započet. Ne završen, nije ni započet!“

Printscreen N1

Ministar građevinarstva o auto-putu do Čačka. (TV Prva, 30. 10. 2021. godine)

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović vrlo često, nastojeći da naglasi efiksnost sadašnje Vlade Srbije, a posebno predsednika Srbije Aleksandra Vučića, ističe da se u Srbiji sada rade projekti „o kojima nismo mogli ni da sanjamo“. Na sličan način govori i o izgradnji auto-puta do Čačka, odnosno Požege.

TV Prva, 30. 10. 2021. godine

„Samo se setite, auto-put od Beograda do Čačka je završen pre manje od dve godine. Za 12 godina prethodne vlasti i prethodnih 60 godina nije ni započet. Ne završen, nije ni započet!“

Međutim, radovi na Koridoru 11, tačnije na deonici auto-puta od Uba do Lajkovca, zvanično su počeli u decembru 2010. u selu Nepričavi, kod Lajkovca.

RTS, 29. 7. 2010. godine

‘Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić svečano je označio početak radova na izgradnji dela Koridora 11, od Lajkovca do Uba, u dužini od 12,5 kilometara. Na toj deonici biće izgrađeno 12 mostova, a rok za završetak radova je 17 meseci. Počelo je ostvarivanje ‘dugogodišnjeg sna’ o povezivanju Srbije i Crne Gore savremenim autoputem, naglasio je Mrkonjić, ističući da se autoput Beograd-Južni Jadran, od Boljara, na granici sa Crnom Gorom, nastavlja na modernu saobraćajnicu koja se gradi u Crnoj Gori do Bara, što Srbiji obezbeđuje vezu sa Barijem u Italiji. Na svečanosti u selu Nepričavi, u opštini Lajkovac, Mrkonjić je rekao da je, u naredne četiri godine, planiran završetak autoputa od Beograda do Čačka, koji je deo magistrale ka Južnom Jadranu. U Nepričavi će biti i ukrštanje buduće obilaznice oko Lajkovca, sa petljom za uključenje magistralnog puta Valjevo-Beograd na autoput Beograd-Južni Jadran.’

Radovi su kasnili, pa su nakon skoro godinu i po, u novembru 2011, bili daleko od kraja. Prema procenama, u tom trenutku bilo je završeno manje od 30 odsto posla.

Blic, 8. 11. 2011. godine

‘Izgradnja koridora 11 svečanim presecanjem vrpce počela je pre više od godinu dana u selu Nepričava i u međuvremenu nije daleko odmakla. Rokovi ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića i ovde su probijeni. Umesto do novembra, kako je on to ranije najavio, deonica od Uba do Lajkovca duga 12,5 kilometara biće, prema novim procenama izvođača radova, završena tek za godinu dana. Naime, na izgradnji ove deonicu autoputa od Lajkovca do Uba od jula prošle godine radi konzorcijum domaćih preduzeća među kojima su najveća „Putevi Užice“ i „Planum“ i do sada je prema procenama završeno manje od 30 odsto posla. ‘Imali smo velikih problema na izgradnji puteva na drugim lokacijama. Operativa koja je ovde bila angažovana je i na severnom kraku koridora 10 i zbog toga nisu mogli da budu u isto vreme maksimalno angažovani i na jednoj i na drugoj lokaciji. Došlo je do zakašnjenja, ali uskoro, u narednih nekoliko dana, biće završena preostala tri kilometra na severnom kraku, odakle će operativa biti prebačena na Lajkovac. Verujem da će doći do ubrzanja radova’, rekao je Tadić.’

Pred opšte izbore koji su održani u maju 2012. potpisan je ugovor o gradnji auto-puta od Ljiga do Preljine.

Da Vas podsetimo:  Kako je zločinac Kurtaj postao Kurtijev heroj

RTS, 7. 4. 2012. godine

‘U Beogradu je potpisan ugovor o gradnji dela autoputa ka Jadranu, za koji je Azerbejdžan odobrio kredit Srbiji u iznosu od 308 miliona evra. Za izgradnju dela autoputa ka Jadranu, od Ljiga do Preljine, Azerbejdžan je Srbiji odobrio kredit od 308 miliona evra. Zajam je odobren na 25 godina, sa počekom od tri godine i kamatom od 4 odsto godišnje. Ugovor su potpisali direktor ‘Koridora Srbije’ Mihajlo Mišić i direktor azerbejdžanske kompanije ‘Azvirt’ Kamil Alijev.Potpisivanju ugovora prisustvovali su ambasador Azerbejdžana Eldar Hasanov, predstavnici Vlade i, na poziv delegacije iz Bakua, doskorašnji predsednik Srbije Boris Tadić, koga gosti iz Azerbejdžana smatraju posebno zaslužnim za sklapanje tog posla.’

Uskoro je promenjena vlast, prošle su još dve godine, da bi deonica Ub-Lajkovac bila završena tek krajem 2014. Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović podsetila je da je u junu te godine potpisan 11. aneks i naglasila da je tada rekla da je to „poslednji aneks koji ćemo potpisivati“.

Tanjug, 12. 12. 2014. godine

‘Deonica Koridora 11 od Uba do Lajkovca, dužine 12,5km, završena je za tri meseca, a deonicu je jutros obišla ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović. Završetak deonice, na kojoj su bile angažovane domaće firme ‘Planum’ i ‘Putevi Užice’ za svega tri meseca rezultat je pojačane kontrole i jasnog plana za okončanje tog posla, rekla je Mihajlović novinarima i istakla da će ubuduće svi izvođači radova imati podršku države uz jasna pravila. Komentarišući završetak deonice na koji se godinama čekalo, Mihajlović je rekla da pre tri meseca nije izgledalo da će radovi biti okončani, da je bilo ozbiljnih problema, a osnovni se odnosio na to što nije bilo jasnih pravila i kriterijuma države kao izvodjača i samim tim su, kako je ocenila, mnoge stvari bile dozvoljene.’

Ali, tri godine kasnije, početkom novembra 2017, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture saopštilo je da je podnelo krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem na čelu, jer su na trasi Ub-Lajkovac uočena brojna oštećenja, a utvrđeno je da su majstori ugradili glinu u osnovu auto-puta.

Da Vas podsetimo:  Od Brisela do Njujorka, od razgovora do najave rata – za nedelju dana

Večernje novosti, 6. 11. 2017. godine

“Ova trasa, koju su prozvali ‘auto-put iz njive u njivu’, nikada nije puštena u saobraćaj, a 4,5 kilometara, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno nešto više od osam miliona evra prvobitni rok za završetak deonice dužine 12,5 kilometara je bio decembar 2012. godine. Od početka radova 2010. do 2014. godine, kada je okončana, potpisano je ukupno 11 aneksa na osnovni ugovor, kao i tri aneksa na Ugovor o dodatnim radovima, čime je povećana cena radova, uz produžavanje rokova za obavljanje posla. Izvođači su i od novog ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tražili dodatne anekse, ali su odbijeni.”

Godinu dana kasnije, prema pisanju Insajdera, krivične prijave bile su u fazi predistražnog postupka i „prebacivanja odgovornosti između Tužilaštva za organizovani kriminal i MUP-a“. Ministarka Mihajlović izjavila je da će „krivična prijava biti proširena na sve one koji su odobravali da se koristi loš materijal“, a sa druge strane, bivši ministar Milutin Mrkonjić, koji je bio prvookrivljeni na krivičnoj prijavi, najavljivao je da će i sam predložiti proširenje prijave ali tako što će tražiti odgovornost onih koji su bili dužni za održavanje deonice posle isteka njegovog mandata.

Insajder, 19. 11. 2018. godine

‘Autoput Ub-Lajkovac na Koridoru 11 čija je izgradnja koštala oko 75 miliona evra, umesto da bude pušten u rad, gradi se praktično iz početka. Iako su procene bile da će rekonstrukcija ove deonice koštati dodatnih 10 miliona evra, cena će biti viša, što je za Insajder potvrdilo i Ministarstvo građevinarstva. Na terenu su, osim postojećih radova, vidljiva i nova klizišta i pukotine na delovima puta čija sanacija prethodno nije bila predviđena. Ko je odgovoran za ovakvo stanje puta još nije utvrđeno. Naime, nakon što je na osnovu krivične prijave Ministarstva građevinarstva Tužilaštvo za organizovani kriminal 2. novembra 2017. naložilo policiji da prikupi potrebne informacije, do danas se ništa nije dogodilo.’

Inače, rokovi za izgradnju deonice Koridora 11 od Obrenovca do Čačka, koji je otvoren u avgustu 2019, probijani su više puta, o čemu je Istinomer pisao. Ministarka Zorana Mihajlović izjavila je u decembru 2014. da Koridor 11, odnosno auto-put od Beograda do Čačka, „mora da bude završen do početka 2017. godine”, a u junu 2016. tadašnji mandatar za sastav nove Vlade Srbije Aleksandar Vučić kazao je da će “već sledeće godine (2017) građani jednim od najlepših auto-puteva moći da idu ka Čačku i Užicu, Zlatiboru i ka Crnoj Gori”. Iako su radovi na deonici od Uba do Lajkovca izvođeni sporo i, kako je kasnije utvrdilo Ministarstvo građevinarstva, nekvalitetno, činjenica je da je izgradnja auto-puta od Beograda do Čačka počela u leto 2010, dakle dve godine pre promene vlasti. Budući da je ministar Momirović naglasio da ovaj auto-put „za 12 godina prethodne vlasti nije ni započet“, njegovu izjavu ocenjujemo kao – neistinu.

Da Vas podsetimo:  Evo koja zemlja stoji iza “Sporazuma o pandemiji” koga treba da usvoji SZO

https://www.istinomer.rs/

 

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime