
Zlo je dobro udaljeno od svoje suštine –Halil Džubran
Priznajem, zapanjena sam okrutnošću i nemoralom grupe moćnih ljudi koji beskrajnom perfinošću i neoseljivošću na potrebe, stremljenja, bol i tugu drugih, seju razdor, nameću razvrat, mržnju i teror kao princip ponašanja i bivstvovanja ljudi, a sve da bi kontrolisali tuđe živote i to na način koji ne samo da uzgrožava egzistenciju dela ljudske vrste već ima za cilj uništenje celih nacija. Međutim, još više me obuzima očaj, i bes, kada shvatim da, među nama, postoje određene grupe ljudi koji zbog ličnih frustracija, pohlepe, nedostatka morala i empatije, svojom odlukom da žive životima udaljenim od ljubavi, svesnosti o potrebama drugih i odgovornosti prema drugima, pomažu da ti zli i moćni realizuju svoju razornu ulogu gospodara života i smrti.
Mi Srbi smo, sticajem istorijskih okolnosti, preskočili mnoge, manje ili više korisne, razvojne etape zapadnog sveta ali smo zato, na našu žalost, uz koristi dostignuća nauke, tehnologije i kulture, pokazali neverovatnu neselektivnost i prijemčivost na mnoga zla koja nameću moćni zapadni centri, nesvesni razorne sile koja nas, kao narod, sistematski uništava.
Mnogo toga, u vezi sa nama Srbima, me muči i razjeda ali danas bih sa vama podelila svoja razmišljanja o rodnoj ideologiji i posledicama koje njeno ozakonjenje može da proizvede po srpsko društvo pa, krenimo redom.
Znači, negde tamo, u bogatom kapitalističkom svetu, grupa žena, koje neko nazva radikalnim feministikinjama, zaključi da su, gotovo sva, dosadašnja društva bila patrijarhalna, sa izrazitom muškom supremacijom koja, po njihovim kriterijumima „.. znači da možeš silovati. Znači da možeš udariti. Znači da možeš povrediti. Znači da možeš kupovati i prodavati žene. Znači da postoji klasa ljudi koja će udovoljiti tvojim potrebama. Ti ćeš biti bogatiji od njih, tako da će ti one morati prodavati seks“, (Andrea Dworkin.https://www.libela.org/sa-stavom/8703-crveni-feminizam-u-neoliberalno-doba/) te odlučiše da je došlo vreme da se oformi ideološki pokret koji će osvojiti moć i početi sa rekonstruisanjem društva, ozbiljno i odlučno ističući „kapitalizam i muška supremacija međusobno se osnažuju i podupiru. Feminizam koji nije srušio kapitalizam nikada neće osloboditi sve žene, jer će među siromašnima, radništvom i porobljenima uvek biti žena. Stoga feminizam koji želi ukinuti mušku supremaciju zahteva ravnopravnost svih bića i kraj svake eksploatacije. Ukratkao feminizam mora biti komunistički.“
Mudro zaključiše i da jedino pripadnici LGBT grupacije konstituišu tu pokretačku, i preokretačku, silu sposobnu da sruše stari nepravedni poredak muške dominacije i stvore novi pravedniji poredak, onako kako to marksizam propoveda, LGBT potrebuje, nevažno da li je to protiv interesa većine ljudi i što Bog tako ne zapoveda.
Kako bi realizovale planove i postigle zacrtane ciljeve, feministikinje su se infiltrirale u razne organizacije za ljudska prava i grupacije za zaštitu žena koje, kako to kaže Jordan Peterson profesor kliničke psihologije na Univerzitetu u Torontu, nisu ništa drugo do „ podzemni aparat radikalnih levih političkih motivacija koji kroz proces ‘ postmodernog neomarksizma’ ili ‘kulturnog marksizma’ koji se povampirio nakon poraza na ekonomskom polju pa infiltrirao u obrazovanje svojim oštrim, neviđenim i protivčovečjim idejama kao što je politika rodnog identiteta, ima zadatak da otvori put do totalitarizma“ (www.theguardian.com/science/2018/feb/07/how-dangerous-is-jordan-b-peterson-the-rightwing-professor-who-hit-a-hornets-nest), dok za zakone o ljudskim pravima kojima se agresivno nastoji sankcionisati svako neslaganje ili kritika ideologije i terminologija rodnog identiteta kaže ; „To su prvi zakoni koje sam video da pod pretnjom kazne nameću određene reči i prisiljavaju ljude da govore na određeni način ….“ (DON’T TELL ME WHAT TO SAY!“ Jordan Peterson https://www.youtube.com/watch?v=EpQH0g9onf8)
I, iako su feministikinje isticale ( Desiree Lewis) da je neoliberalno kooptiranja feministkinja specifičnost i prevladavajuća aktivnost u savremenim postfeminističkim i liberalno-demokratskim društvima i iako bi se očekivalo da će zaobići malenu Srbiju koja je iz feudalizma upala u komunizam a i iz komunizma preko pogrešno shvaćene i zloupotrebljene tranzicije, uz “potporu i pomoć” MMF i Svetske banke, uskočila u kvazi neoliberalizam, pokazujući da upravljanje sudbinom nacije mogu preuzeti ne samo vlasnici kapitala već i nosioci političkih funkcija koji uzurpacijom vlasti i zloupotrebom ovlašćenja (u prevodu korupcijom i kriminalom) postaju vlasnici (sumnjivog) kapitala te štiteći svoje interese dokazuju i rade u prilog tvrdnji onih koji neoliberalizam smatraju eufemizmom za fašizam, ipak se dogodilo da se, voljom moćnih i velikih, ideologija koja bi, na prvi pogled, trebala da se bori protiv eksploatacije i brani prava slabih i potčinjenih, zapratila i u Srbiji kao marksizam “bez brkova i brade” koji parolu “proleteri svih zemalja, ujedinite se “ menja u “ gejevi svih zemalja, ujedinite se”.
Srbima se ideologija nameće preko sprovođenja odredaba Konvencije o sprečavanju i borbi protiv nasilja nad ženama i nasilja u porodici, poznatije kao Istanbulska konvencija (u daljem tekstu IK) a “napredna” vlast u Srbiji pod zvučnom i izlizanom floskulom „Evropa nema alternativu” dokazuje da je među najvećim Evropljanima, bar kada je u pitanju donošenje i primena propisa koji ograničavaju prava građana da svoj život organizuju u skladu sa svojom tradicijom, verom i pozitivnim zakonskim propisima koji regulišu ta prava i ponašanja u svim životnim segmentima, pa smo svedoci aktivnosti u vezi sa usklađivanjem zakonske (pravne) regulative Republike Srbije po obavezama preuzetim ratifikovanjem IK. Izvršene su izmene Krivičnog zakonika (Sl. glasniku RS“, br. 94/2016 od 24. novembra 2016. god. izmene stupaju na snagu 1. juna 2017. гodine), donet je Zakon o sprečavanju nasilja u porodici (Sl. glasniku RS“, br. 94/2016 , primenjuje se od 01.06.2017. godine) a očekuje se usvajanje zakona koji definiše uvođenje rodne ideologije i, u skladu sa tim, i izmene građanskog zakonika.
Zarad uticaja koje ratifikovanje i primena IK ima na naš život, nemojte mi zameriti što ću, u vezi sa istom, podsetiti na nekoliko detalja.
Istanbulska konvencija je akt Saveta Evrope koji ima status međunarodnog ugovora (što znači da je pravno jači od odredaba nacionalnih zakona) u kome je uloga države jasno definisana i obavezujuća i podleže međunarodnoj kontroli i osudi. Kontrola se ne odnosi samo na usklađivanje zakonskih okvira koje propisuje IK već i na područja delovanja od opšteg nacionalnog i javnog značaja kao što je obrazovanje odnosno školstvo, medijska aktivnost, antidiskriminaciona politika i sl.
Ono što treba istaći je činjenica da je IK prvi međunarodni ugovor u istoriji Saveta Evrope u čijem sastavljanju nisu učestvovale države članice već je tekst pripreman od grupe „stručnjaka“ a države članice su samo imale mogućnost da finalni tekst prihvate ili ne.
Konvencija o sprečavanju i borbi protiv nasilja nad ženama i nasilja u porodici usvojena je od Saveta Evrope 07.aprila 2011. godine a otvorena za potpisivanje od maja 2011. godine u Istanbulu (zato je dobila naziv Istanbulska konvencija) a stupila je na snagu 2014. godine
Od 47 evropskih država koje su članice Saveta Evrope, Konvenciju nisu potpisale samo tri države – Rusija, Azerbejdžan i Jermenija. Ali od tih 44 potpisnica samo je 28 ratifikovalo Konvenciju. Konvenicju NISU ratifikovale Velika Britanija, Švajcarska, Bugarska , Češka , Grčka, Mađarska, Island, Irska, Litvanija, Letonija, Lihtenštajn, Luksemburg, Moldavija, Slovačka, Makedonija i Ukrajina (Podaci sa tportal.hr , tekst Ante Srzić , 28.11. 2017 , Borba protiv nasilja nad ženama)
Republika Srbija je Konvenciju potpisala u aprilu 2012. godine a Skupština Srbije ratifikovala 31.oktobra 2013. godine. Na snagu je stupila 01.avgusta 2014 godine.
Govoreći o tekstu IK, činjenica je da Konvencija daje izvesna rešenja za suzbijanje nasilja i pokreće širu zajednicu na angažovanje oko rešenja objektivnog i sve tragičnijeg problema nasilja nad ženama ali, način definisanja nasilja odnosno označavanje muškaraca kao isključivih krivaca i počinioca nasilja u porodici i uopšte, postupak praktične primene, izvora finansiranja, kontrole sprovođenja odredaba Konvencije i onoga što bi se u tekstu moglo samatrati kao prevencija ( pre svega mislim na uticaj u obrazovanju dece i medijsku aktivnost ) daje veliku mogućnost zloupotrebe, pre svega kroz mogućnost proizvoljnog tumačenja pojedinih odredaba i uvođenja ideologije uokvirene u rodnu ravnopravnost i rodni identitet i nametanja te Iideologije građanima ali i deci u obdaništima, školama i putem medijima, kako bi se uticalo na njihov psihološki razvoj i formiranje identiteta.
Priupitajmo se, kako bi nazvali nastojanje da se putem neke konvenicje i zakona nekome nameće identitet, pogotovo ako se taj identitet uslovljava i određuje isključivo i samo prema seksualnoj orjentaciji ili opredeljenosti???
Jednostavno, dobili smo situaciju u kojoj se realni i ozbiljni problemi društva tendenciozno uglavljuju u pogrešan koncept i ideologiju i kroz stvaranje zabune preko subjetivnog tumačenja tradicionalnog odnosa muškaraca i žene počinje sa sprovođenjem terora nad tradiconalnim moralom, odgojem, seksualnošću, naukom, istorijom, sportom . Uz sve navedeno, kroz tzv. borbu protiv homofobije poništavaju se principi demokratije, slobode mišljenja i govora a, realno posmatrano, marginalne društvene grupe sprovode medijski i pravni teror nad većinskim delom populacije, mašući svojim infantilnim ( i neobjektivnim) osećanjem neprestane žrtve kao društvenom atomskom bombom te, uz pomoć uvek budnih i dobro plaćenih organizacija stranog uticaja, nastoje da nametnu cenzuru tragičnog stepena kao u vreme makartizma u Americi ili staljinizma u SSSRu.
IK po prvi put u našem društvu;
- uvodi termin rodnog identiteta, svodeći rod na subjektivni doživljaj nezavisan od pola kao biološke kategorije ( IK,Čl.3 tačka c / „rod“ označava društveno određene uloge, ponašanja, aktivnosti i atribute, koje dato društvo samtra prikladnim za žene i muškarce )
- ističe odvojenost pola i roda (čl.4 st. 3/ Strane se obavezuju da obezbede primenu odredbi ove konvencije, posebno mera zaštite prava žrtava, bez diskriminacije po bilo kom osnovu, kao što su: pol, rod, rasa, boja kože, jezik, veroispovest, političko ili neko drugo mišljenje, nacionalno ili društveno poreklo, pripadnost nacionalnoj manjini, imovina, rođenje, seksualna orijentacija, rodni identitet, uzrast, zdravstveno stanje, invaliditet, bračno stanje, status migranta ili izbeglice, odnosno neki drugi status.) i
- obavezuje stranke potpisnice i da – kulturu, običaje, veru i tradiciju, u mjeri u kojoj se razlikuju od načela i TUMAČENJA Konvencije, odnosno koja se temelje na „stereotipnim ulogama žene i muškarca“ moraju potčiniti ciljevima Konvencije.
(Član 12 stav 1 Strane se obavezuju da preduzmu neophodne mere u promociji promena društvenih i kulturnih obrazaca ponašanja žena i muškaraca s ciljem iskorenjivanja predrasuda, običaja, tradicije i drugih praksi, koje se zasnivaju na ideji inferiornosti žena, odnosno na stereotipnim ulogama žena i muškaraca.
(Čl.12 st.5 Strane obezbeđuju da se kultura, običaji, religija, tradicija ili takozvana „čast“ ne smatraju opravdanjem za bilo koje delo nasilja obuhvaćeno Konvencijom.)
I dolazimo do osnovnog problema a to je da u tekstu IK nije definisano šta se to smatra “stereotipnom ulogom žene i muškaraca” jer se to, verovatno, podrazumeva. Ali ono što se definitivno, i apsolutno, ne podrazumeva a što polako ulazi u praksu sprovođenja odredaba IK, je maltretiranje građanstva subjektivnim stavovima u vezi sa tumačenjem i zloupotrebom nedorečenosti teksta do te mere da se i osnovne, temeljne porodične uloge poput majčinstva i očinstva u tradicionalnoj porodici smatraju nepoželjnim stereotipima, a muško-ženska relacija odnosa zasnovana na biološkim odrednicama, verskim tumačenjima, istorijskom razvoju kulture odnosa žensko–muško sve češće je stigmatizovana kao ograničavajuća, diskriminatorska i nepoželjna „tradicija”.
Ali, ali, ali, realnost koju protežiraju aktivistkinje pobija rodnu ideologiju kao političko i društveno korisno rešenje. To tradicionalno po feministkanjama podrazumeva mušku supremaciju i neravnopravnu i potčinjenu ulogu žena a nametanjem i uvođenjem rodnog identiteta, u kome se biološki pol može zameniti subjektivnim osećajem, postiže se neutralizacija moći i dominacije koju muškarcu daje tradicionalna uloga u skladu sa polom, ali kako to navode i neke queer feministkinje “Primena rodnog identiteta može ukloniti neke probleme na ličnom nivou pojedinca ,ali to nije političko rešenje… jer otežava rešenje za sve, pa i za osobe koje su u tranziciji [roda], jer princip te tranzicije se temelji na kulturalnim, ekonomskim i političkim implikacijama biološkog „roda“ i tako ih osnažuje i potencira umesto da ga osporava. (Hanisch, Carol et al. „Forbidden Discourse: The silencing of feminist criticism of gender,“ FeministUK, WordPress.12 August 2013.)
Gordana Sekulić
_______________
Razmišljanja i dileme prosečne Srpkinje (2)
BRAVO.Sve rečeno i objašnjeno,do detalja.Sad se jasno vidi,da sve bandere koje imaju treba popuniti sa bagrom.Samo da ne bude sutra,kao mi to nismo znali,sad je sve objašnjeno.