“Tu ćete uvek da imate rejting kao što vidite jutros: ne znam, Pink je na 19%, RTS je na 17%, do pre nekoliko dana je bilo obrnuto – dakle, Prva je na 14 ili 13, Happy je na 7, O2 na 3,4 i N1 na 1 ili manje od 1. Dakle, neće to ljudi.” – Predsednik Srbije o rejtinzima televizija. (Pink, 4.3.2020. godine)
Gostujući u jutarnjem programu televizije Pink, predsednik Srbije Aleksandar Vučić pričao je (kao po običaju) i o medijima. Komentarišući dokumentarni film “Vladalac” i televiziju N1, Vučić je upoređivao rejtinge, odnosno udeo u gledanosti N1 i ostalih televizija, onih sa nacionalnom frekvencijom.
“Tu ćete uvek da imate rejting kao što vidite jutros: ne znam, Pink je na 19 odsto, RTS je na 17 odsto, do pre nekoliko dana je bilo obrnuto – dakle, Prva je na 14 ili 13, Happy je na 7, O2 na 3,4 i N1 na 1 ili manje od 1. Dakle, neće to ljudi”, poređao je podatke predsednik države.
Prema izveštaju Nielsena, kompanije za merenje i analizu podataka, u 2019. godini pomenuti procenat kojim se označava gledanost N1 jeste tačan, tj. udeo u gledanosti televizije N1 u prethodnoj godini je bio 0,85 odsto, što je manje od 1 odsto.
Podaci o gledanosti ostalih nabrojanih televizija se, prema istom izvoru, približno podudaraju sa Vučićevim tvrdnjama. Rekao je da je Pink na 19 odsto, a RTS na 17 odsto i da je do pre neki dan bilo obrnuto. Izveštaj Nielsena govori da je u prethodnoj godini, zaista, bilo obrnuto, odnosno da je Pink imao oko 17 odsto, a RTS oko 19 odsto udeo u gledanosti. Happy televizija je bila na 6,88, a Prva je u toku 2019. godine učestvovala sa 10,51 odsto u ukupnoj gledanosti, dok je O2 televizija imala oko 4 odsto.
Šta je, međutum, sporno? To što Vučić poredi procente gledanosti televizija sa nacionalnom frekvencijom i N1 koja je kablovski kanal.
Prema rečima Aleksandre Subotić, izvršne direktorke kompanije United Media, koja je vlasnik N1 televizije, ovakvo poređenje predstavlja “mešanje baba i žaba”.
“To nije nacionalna televizija, nema teritorijalnu pokrivenost, ne može da dostigne te rejtinge. Mi ovde govorimo o kablu”, kaže ona i dodaje da se upoređuju stvari koje nisu uporedive.
Vidljivost ili nacionalna frekvencija
Podsetimo, krajem januara premijerka Ana Brnabić je na konferenciji za medije objašnjavala da je fokus pregovora između Telekoma i United Media na Sport klubu, a ne na N1, i tada je istakla da je ova televizija 38. po gledanosti.