REM: SNS i SPS se najviše oglašavali tokom izborne kampanje

0
864

big_1481877156big_1459419707-naslovna-ilistracija-dorde-maticSrpska napredna stranka je u 2016. godini, kao i dve godine ranije, dominirala oglasnim porukama na televizijama sa nacionalnom frekvencijom, pokazuje monitoring Regulatornog tela za elektronske medije.

Srpska napredna stranka (SNS) i Socijalistička partija Srbije (SPS) imale su tokom kampanje za izbore 2016. godine više od dve trećine od ukupno 3.098 emitovanih oglasnih poruka na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i javnim servisima.

Koliko su dve vladajuće stranke prednjačile pokazuje podatak da je u poređenju sa SNS-ovih 1.462 i SPS-ovih 769 poruka, najviše oglašavanja od opozicionih stranaka imala Demokratska stranka (DS) – 266.

Podaci o oglašavanju deo su monitoringa koji je tokom izborne kampanje vršilo Regulatorno telo za elektronske medije (REM) i koji su dostavljeni Agenciji za borbu protiv korupcije. Oglasne poruke su televizijski i radijski spotovi kojima se oglašavaju izborne liste i kandidati za funkcije.


Podaci za 2016. godinu ne razlikuju se mnogo u odnosu na prethodne izbore. Razlika je što su u kampanji 2014. godine uz SNS (2.270) i SPS (701) nešto veći broj oglasnih poruka imali i Ujedinjeni regioni Srbije (709). Među opozicijom su se izdvajali koalicija okupljena oko Nove demokratske stranke (653 poruke) i koalicija oko Liberalno-demokratske partije (484 poruke).

Najviše poruka tokom kampanje za aprilske izbore 2016. godine su emitovale komercijalne televizije, Hepi, Prva, PINK i B92, sa nešto više od 30 sati programa posvećenog promociji. Javni servisi, Radio televizija Srbije i Radio televizija Vojvodine, su imale nešto više od četiri sata ovakvog programa.

Pored oglasnih poruka i plaćenih termina, REM bi trebalo da kontroliše i da li su televizije pružale jednak tretman političkim akterima u jutarnjim programima, vestima, dnevnicima i drugim emisijama. Ti podaci još uvek nisu poznati javnosti, jer za razliku od prethodnih izbora, ovo telo nije objavilo izveštaj o nadzoru emitera tokom ovogodišnje kampanje.

Da Vas podsetimo:  Maja Sever: To kako se političari ponašaju prema novinarima u Srbiji nigde nije viđeno u Evropi

U javnosti su se pojavile oprečne izjave o takvom izveštaju. Na zahtev Nezavisnog udruženja novinara Srbije iz REM-a su saopštili da izveštaj za aprilske izbore ne postoji. Sa druge strane, bivša članica Saveta REM-a, Gordana Suša, izjavila je da je, pre nego što joj je istekao mandat u martu ove godine, videla izveštaj za prvu nedelju kampanje. Takođe, u izjavi Insajderu, sadašnji član Saveta Miloš Rajković, rekao je da je REM vršio kontrolu emitera, ali da ne zna da li izveštaj postoji, jer još nije stigao do Saveta.

Dokument koji su novinari Centra za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) dobili od Agencije za borbu protiv korupcije istog je izgleda i formata kao izveštaji REM-a o prethodnim izbornim kampanjama.

Vladimir Kostić​

www.cins.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime