Rezolucija na ilegalnoj Platformi

0
893

Ozakonjenje bezakonja (1)

Narodna skupština Republike Srbije donela je u subotu (13. januar 2013) Rezoluciju Narodne skupštine Republike Srbije o osnovnim principima za političke razgovore sa privremenim institucijama samouprave (PIS) na Kosovu i Metohiji. Rezolucija je napisana u skladu s Političkom platformom predsednika republike. Mnogi smatraju da je Rezolucija Narodne skupštine loše napisana, ali, ona nikako nije mogla biti bolja, jer se zasnovala na Političkoj platformi koja sa svoje strane nema jasno uporište ni u Ustavu Republike Srbije ni u Rezoluciji SB UN 1244.

Pođimo redom. Platforma u samom početku naglašava:

Republika Srbija će, s ciljem zaštite državnih interesa, u daljim dogovorima sa privremenim institucijama samouprave u Prištini polaziti od toga da svako rešenje, bilo opšteg ili nekog posebnog pitanja, o privremenom, prelaznom ili konačnom statusu Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija, o položaju Srba u Pokrajini ili o zaštiti srpskog verskog i kulturnog nasleđa, mora da bude u skladu sa Ustavom Republike Srbije i Rezolucijom Saveta bezbednosti Ujedinjenih nacija 1244.

Ako je to tako, tada ne ostaje nikakav prostor za angažovanje Evropske unije kao posrednika u nekakvim pregovorima, niti kao bilo kakvog faktora unutar Srbije, to jeste, Kosova i Metohije. Isto tako, ukoliko se slede i poštuju odredbe Ustava Republike Srbije, nije moguće nikakvo dogovaranje sa ilegalnim šiptarskim strukturama vlasti na Kosmetu. Pri stupanju na dužnost predsednik Srbije je morao da položi zakletvu, koja glasi:

Zaklinjem se da ću sve svoje snage posvetiti očuvanju suverenosti i celine teritorije Republike Srbije, uključujući i Kosovo i Metohiju kao njen sastavni deo, kao i ostvarivanju ljudskih i manjinskih prava i sloboda, poštovanju i odbrani Ustava i zakona, očuvanju mira i blagostanja svih građana Republike Srbije i da ću savesno i odgovorno ispunjavati sve svoje dužnosti.

Preambulom Ustava obavezuju se svi državni organi da „zastupaju i štite državne interese Srbije na Kosovu i Metohiji u svim unutrašnjim i spoljnim političkim odnosima„.

Ovde ostaje dilema da li je preambula sasvim odvojena od normativnog dela Ustava, a neko će se tu možda upitati i da li ona uopšte proizvodi bilo kakvo pravo dejstvo. Zapravo, postoje mišljenja da je preambula u srpskom Ustavu samo deklarativnog (ideološkog), to jeste, neobavezujućeg karaktera. Ipak, ostavljajući na stranu sve moguće terminološko-pravne kalkulacije i analize, jasno je da je preambula deo Ustava, te da ona nedvosmisleno „obavezuje“ državne organe da štite pravni i fizički (teritorijalni) integritet Srbije na Kosovu i Metohiji. Dakle, ništa u preambuli ne može biti deklarativnog karaktera, jer ono što je deklarativno, nikako ne može da proizvede obavezu (koja je u preambuli Ustava jasno naglašena) za bilo koga i u bilo kom smislu.

Da Vas podsetimo:  EKSLUZIVNO Tajna beleška sa sastanka u SAD četiri dana pred OLUJU: Kristofer Hil podržao Hrvate da izvrše etničko čišćenje!(FOTO)

Kada je u pitanju Rezolucija 1244, tada postaje jasno da je Srbija (kao ugovorna strana) ispunila sve zahteve te Rezolucije, uključujući tu i vojnotehnički sporazum (tzv. Kumanovski). S druge strane, UN i NATO nisu do kraja ispunile gotovo nijednu obavezu iz Rezolucije 1244, a posebno:
– nisu demilitarizovali terorističke šiptarske jedinice, već su ih odmah transformisali u Kosovski zaštitni korpus (KZK)
– nisu obezbedili uslove za povratak izbeglih Srba i drugog nealbanskog življa
– nisu dozvolili povratak ograničenog broja (oko hiljadu) srpskih policajaca i vojnika
– nisu sačuvali sigurnost i bezbednost Srba koji su nakon 1999. godine ostali da žive na Kosovu i Metohije (nijedan od brojnih monstruoznih zločina, koji su počinjeni nad Srbima nakon dolaska NATO snaga, nije do kraja rasvetljen niti je dobio sudski epilog).

Platforma predsednika Srbije o Kosovu i Metohiji, smatramo, morala je da u sebi sadrži i kratak analitički osvrt na nepoštovanje dogovora (Rezolucije 1244 i Kumanovskog sporazuma) od strane tzv. međunarodne zajednice.

U daljem tekstu Platforma nastavlja da krši odredbe Ustava Republike Srbije:

Republika Srbija, u dobroj veri (bona fide), teži nastavku razgovora sa predstavnicima PIS u Prištini, ubeđena u to da je trajno i održivo rešenje za Kosovo i Metohiju moguće dostići kroz iskreni dijalog dve strane.

Vlada će, radi utvrđivanja osnovnih okvira za razgovore sa predstavnicima privremenih institucija samouprave (PIS) u Prištini, predložiti Rezoluciju o osnovnim principima za političke razgovore sa predstavnicima privremenih institucija samouprave na Kosovu i Metohiji.

Po Rezoluciji 1244 Kosovo i Metohija je imala pravo na PIS (privremene institucije samouprave); i kada bi to tako bilo, tada bi razgovori (pa i pregovori) s takvim institucijama na Kosmetu (ma ko da ih predstavlja) bili legalni. Ali, stvari su se u međuvremenu bitno promenile. Naime, Šiptari su samovoljno i jednostrano (uz prećutnu saglasnost „međunarodne zajednice“) odstupili od slova Rezolucije 1244 i proglasili nezavisnost Kosova.

Ustav Srbije takođe predviđa suštinsku autonomiju za Kosovo i Metohiju, tako da bi se PIS vlasti (da nije bilo Deklaracije o nezavisnosti Kosova) mogle uzeti kao zakonski predstavnici Kosmeta u razgovorima sa Republikom Srbijom.

Da Vas podsetimo:  Antikolonijalni Putin

Ali, nakon što su kosovske PIS sebe samovoljno proglasile vlastima (para)države Kosovo, svaki razgovor s predstavnicima kosovskih Albanaca jasno je protivustavan i protivzakonski. Korišćenjem neadekvatnog naziva „Privremene institucije samouprave“, Srbija gura glavu u pesak, uopšte se ne trudeći da sagleda realnost. A realnost je takva, da se bilo kakvim susretima vlasti samoproglašene paradržave Kosovo i Republike Srbije (nije bitno o kom nivou vlasti je reč), daje državni legalitet NATO paradržavi, zvanoj Kosovo. Tačnije, svakim daljim razgovorom između premijera Srbije i „premijera“ takozvane države Kosovo, sve više se učvršćuje međunarodna pozicija Kosova, a slabi se položaj Srbije. Nažalost, dobija se utisak da toga srpski državni funkcioneri uopšte nisu svesni.

Rezolucija će biti zasnovana na sledećim elementima:

* da osnovna polazna premisa za razgovore sa PIS u Prištini na visokom političkom nivou bude da Republika Srbija, u skladu sa međunarodnim pravom, Ustavom i voljom građana, ne priznaje i nikada neće priznati jednostrano proglašenu „nezavisnost“ Kosova;

Kao što smo već videli, PIS su fikcija ili eufemizam srpskih vlasti i nešto što može da „prođe“ samo na unutrašnjem političkom planu. Zatvaranje očiju pred takvom očiglednom činjenicom predstavlja veliki greh (pa i zločin) prema vlastitoj državi i vlastitom narodu. Gornja „klauzula“ je svojevrsno contradictio in adjecto, to jeste, nikako ne može biti nepriznato ono što je prihvaćeno kao legalno. Kosovske vlasti su izabrane voljom naroda u paradržavi Kosovo, pa su stoga oni tamo i legitimni predstavnici šiptarskog naroda; ali sa stanovišta Ustava Republike Srbije i Rezolucije 1244, te vlasti su ilegalne – i tu ne može biti nikakvog spora.

* sva prava i nadležnosti koji kao rezultat pregovora budu priznati PIS u Prištini biće preneti zakonom na organe Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija u skladu sa Ustavom, zakonima i drugim propisima Republike Srbije;

Nikakva prava i nadležnosti ne mogu se preneti na nelegalne institucije. A PIS na Kosovu i Metohiji, kako smo već videli, predstavljaju ilegalne institucije unutar Republike Srbije. Otuda, jasno je da se nikako ne sme legalizovati nešto što je ilegalno konstitusano. A vidimo da predsednik Srbije smatra da se i ono što je ilegalno može legalizovati po nekakvom automatizmu; kao da uopšte ne shvata da se pravo nikako ne može zasnovati na nepravu. Odnosno, kako nešto što je u startu u neskladu s Ustavom Srbije može u neizmenjenoj formi da bude usklađeno s tim najvišim pravnim aktom zemlje? To bi bio pravni nonsens, otprilike sličan onome, kao kada bi vlasti pregovarale s nekim robijašem (na primer, u Zabeli) da se na njega prenesu nadležnosti upravnika zatvora!?

Da Vas podsetimo:  KAMO DALJE, ROĐAČE?

* da osnovna težnja tokom nastavka razgovora sa predstavnicima PIS u Prištini bude postizanje sveobuhvatnog rešenja, a da svi pojedinačni dogovori budu u skladu sa ciljevima državne politike utvrđenim Rezolucijom;

Ali sa kojim „ciljevima državne politike“? Onim ciljevima koji su utvrđeni Rezolucijom koja je donesena na osnovu predsednikove ilegalne Platforme! A zašto je predsednikova Platforma ilegalna?  Pa zato što se Platforma jasno kosi s važećim Ustavom Republike Srbije i važećom Rezolucijom SB UN 1244, po kojima je Kosovo i Metohija deo suverene teritorije Republike Srbije.

* da polazeći od činjenice da je Republika Srbija u dosadašnjem toku političkog procesa, uprkos i nakon nelegalne jednostrane proglašene nezavisnosti Kosova, svojim postupcima pružila PIS u Prištini ograničeni pravni i međunarodni subjektivitet i legitimitet, razgovori na visokom političkom nivou treba da budu vođeni o prevazilaženju institucionalnih paralelizama na području Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija, ne zadirući u pitanje međunarodnog i državno-pravnog statusa PIS u Prištini. Cilj je uspostavljanje organa vlasti na području Pokrajine koji bi bili priznati od svih strana uključenih u proces i uspostavljanje čvrstih pravnih i političkih garancija na nivou Pokrajine i međunarodne zajednice za politička, teritorijalna i druga prava nacionalnih zajednica na čitavom području Pokrajine;

Postavlja se pitanje, da li je autor Platforme uopšte bio svestan šta piše? O kakvom „institucionalnom paralelizmu“ on govori? Ko je tu s kim „paralelan“? Ako se autor Platforme poziva na Ustav Srbije i na Rezoluciju SB 1244, tada bi mu moralo biti jasno da ni u jednom od ova dva pravna akta ne postoji ništa što bi se moglo nazvati “ institucionalnim  paralelizmom“. Naime, postoji samo jedna legalna i legitimna vlast i, eventualno, ona druga koja je nelegalna, pa i nelegitimna.

Kako vidimo, i u samoj Platformi stoji da je takozvano Kosovo proglašeno ilegalnim i jednostranim aktom (deklaracijom), pa prema tome, jasno je, ništa legalno ne može da proizađe iz ilegalnog. To što je neko u Srbiji, tokom političkog procesa, svojim neodgovornim postupcima, ilegalnim šiptarskim institucijama pružio „ograničeni pravni i međunarodni subjektivitet i legitimitet“, nikako ne može biti opravdanje za dalje kršenje Ustava Srbije. A Platforma predsednika Republike Srbije upravo to čini.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime