Rezultati sve lošiji: Više od 80 odsto učenika trogodišnjih stručnih škola funkcionalno nepismeno

0
26

Učenici trogodišnjih srednjih stručnih škola pokazuju značajno lošije rezultate na PISA testiranju od vršnjaka koji pohađaju gimnazije.

Foto: Pixabay

To pokazuje analiza u nacionalnom izveštaju PISA 2022 istraživanja.

Podatak iz prethodnog ciklusa testiranja bio je da je 80 odsto učenika trogodišnjih srednjih stručnih škola funkcionalno nepismeno, a rezultat je sada još nepovoljniji.

Sada u tim školama, u zavisnosti od programa koji pohađaju, između 79 i čak 95 odsto dece nije dostiglo nivo funkcionalne pismenosti u čitanju i matematici.

Razlike su izrazito velike između gimnazija i trogodišnjih srednjih stručnih škola – postignuće se u proseku razlikuje i do 150 poena.

Postignuća učenika iz gimnazija su statistički značajno veća u odnosu na postignuće iz srednjih stručnih škola.

Najniže postignuće imaju učenici iz trogodišnjih škola, navodi se u izveštaju.

Najmanje učenika koji ne dostižu nivo funkcionalne pismenosti je među gimnazijalcima – takvih je oko 16 odsto iz matematike i 11 odsto iz čitanja, slede četvorogodišnje stručne škole sa rezultatom od 38 do 72 odsto iz matematike i od 24 do 64 odsto iz čitanja.

U trogodišnjim stručnim školama u proseku između 79 i čak 95 odsto dece ne dostiže ni osnovni nivo pismenosti u obe oblasti.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime