Savet za štampu: „Srpski telegraf“ i „Helo magazin“ prekršili Kodeks

0
20

Komisija za žalbe Saveta za štampu jednoglasno je odlučila da su „Sprski telegraf“ i „Helo Magazin“ prekršili Kodeks novinara Srbije.

Komisija za žalbe (foto: Pres centar UNS-a) Komisija za žalbe (foto: Pres centar UNS-a)

“Srpski telegraf” je, prema odluci Komisije, prekršio tačke poglavlja istinitost izveštavanja, odgovonost novinara, novinarska pažnja i poštovanje privatnosti. Žalbu je protiv “Srpskog telegrafa“ podneo otac dečaka koji je ranjen u nogu 3. maja 2023. godine u Osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar“.

Podnosilac žalbe je otac deteta čiji je navodni iskaz prenet u ovom tekstu. Tačno je, kaže, da je njegov sin pogođen u nogu i da je najbolji drug devojčice Eme Kobiljski, ali naviodi da je celokupna izjava koju su iz Srpskog telegrafa preneli neistinita i izmišljenja. Njegov sin, kako ističe, nijednom novinaru nije dao izjavu ovim povodom.

Nije navedeno ime deteta, ali je, uzevši u obzir podatke koji su objavljeni svima bilo jasno o kome je reč, ističe u žalbi.

Otac deteta tvrdi da je na ovaj način manipulisano emocijama društva i njegovog sina, koji je dodatno traumatizovan, jer se navode detalji koji se pripisuju njegovom svedočenju.

Predstavnica Lokal presa u Komisiji za žalbe Nadežda Budimović rekla je da je svaki put sve veće iznenađenje dokle mediji mogu da idu.

„Otkud se pojavljuje ova priča? Zašto bi bila potrebna čak i da je bila zaista istinita? Još strašnije je što nije i što je identitet deteta otkriven i što se manipuliše emocijama i viktimizacija deteta ponavlja. To su traume koje ostaju za čitav život i reči koje su napisane tamo će verovatno toliko trajati.

Predstavnica Asocijacije medija u Komisiji za žalbe Jelka Jovanović je pitala da li bi, čak i da je dete dalo izjavu, novinari smeli da je prenesu.

Da Vas podsetimo:  Kakva je bila kampanja?

O tome bi, odgovorio je Šabić, moglo biti diskusije da je prenet istinit navod jer ima okolnosti u kojima bi možda i moglo biti preneto svedočenje deteta. Ipak, on apostrofira da se ovde radi o informaciji koja nije istinita.

Predstavnica Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Milena Vasić rekla je da smatra da je izveštavanje o „Ribnikaru“ u nekim slučajevima postalo pitanje za javno tužilaštvo, jer, kako dodaje, treba razmotriti postojanje krivičnog dela izazivanje panike i nereda, iako je protiv korišćenja represivnih stredstava protiv medija.

„Ovo je ekstrem za koji nekad deluje da se nikada neće zaustaviti“, navodi ona.

Komisiji se žalila i glumica Jelena Stupljanin na tekst koji je objavljen na portalu „Helo magazina“ zbog naslova u kome se navodi da je rekla „Ne mogu da zatrudnim, teško se borim“. ,,Naslov je skaradan jer se, navodno, odnosi na moj razgovor sa Branom Antović, koji smo vodile u njenom podkastu i koji je objavljen na Instagramu. Ipak, sve je izvučeno van konteksta, posebno jer ja uopste nisam rekla ovo sto naslov sugeriše“, navela je. Filip Švarm je rekao da naslov ne mora da bude citat iz intervjua, ali da je, analizirajući naslov shvatio da on sa tekstom nema veze.

Komisija je jednoglasno odlučila da su u ovom slučaju prekršena poglavlja nezavisnost od pritisaka i novinarska pažnja.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime