ŠKOLSKA GODINA JE UMRLA, KAD ĆE OVAKAV ODNOS PREMA ŠKOLSTVU NE ZNAMO

1
47
Učionica (ilustracija) (foto: Đorđe Đoković)

Da se ne bi pričalo o događaju na Vračaru i rastućem nasilju, pogotovu tražili krivci, nađeno je spasonosno rešenje. Pričajmo o nasilnom kraju, školske godine! Pa, da krenemo…

Ne treba grešiti dušu, i reći: odluka o naglom kraju školske godine za osnovce i srednjoškolce kao da je doneta nogama, a ne glavom! Mnogo je onih čije se noge, ponašaju jako promišljeno… Preoštro? Jeste, za one kojima nije poznato, inače dobro poznato, da u poslednjih sedam-deset dana, srednja ocena odeljenja osetno „naraste“. Nemojte odmah misliti na „vezu i protekciju“, uglavnom se radi o intenzivnom ispitivanju učenika kojima neka ocena „kvari uspeh“. Nikako samo nedovoljna u dobrim odeljenima, kojih i te kako ima, takvih i nema. Nego za odličan i vrlo dobar uspeh! Može se reći da je to znak „kampanjskog učenja“, ali ono se smanjuje tokom godine, a ne ovakvom odlukom o skraćenju školske godine. I može se zaista smanjiti, samo tokom niza godina… A zar je kampanjski rad, svojstven samo učenicima?

Treba li pitati kako bi se uspeh, u trenutku ovog naglog kraja, odrazio na upis svršenih osnovaca u srednje škole, odnosno svršenih srednjoškolaca na fakultete? Koji su planirali da „dodadu gas“, u finišu? Lako je reći „Što nisu učili, tokom godine?“, jer umesto odgovora sledi pitanje: „A zar se ovako ne uči, godinama i decenijama…“? Kako će učitelji, nastavnici i profesori, imajući ovo u vidu, „zaključivati ocene“? Mada je „raspust“, što znači uz prisustvo samo onih koji će pokušati da ih poprave? Bez dotadašnje „javnosti!“.

Ili da iz opravdanog osećanja odgovornosti za svoje učenike, „za zelenim stolom“ ili „bez igre“, iste poprave? I tako učenicima poklone uspeh, koji bi garantovano ostvarili „u igri“, za koju su normalno računali da će trajati kao dosad. Za nju su se i pripremali, uključujući pri „besplatnom školstvu“ ni slučajno besplatne „privatne časove“, odnosno „pripremnu nastavu“. I uz to će isto biti sa onima, koji se pripremali nisu… Kako li će se i to, odraziti na sledeću godinu?

Da Vas podsetimo:  NOVA GODINA: Kako je započeti?

Neispredavano i neutvrđeno gradivo, planove roditelja…, da ostavimo po strani.

autor:Radovan Marjanović

1 KOMENTAR

  1. Шта је писац хтео да каже овим текстом? Да ли је при крају школске године систем кампањског учења видљивији, или би требало да се знање скупља преко целе школске године? Навала на добре оцене пред крај је уобичајена, нарочито кад се и родитељи умешају и трче од наставника до наставника и траже да се оцена њиховом паметњаковићу повећа!
    У сваком случају, овако или онако, одлука је исхитрена и збиља као да је донета „ногама“!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime