Sporna prodaja „Niške televizije“

0
1034

490x370_NTVIako kupac ne može biti firma koja se „u celini ili delom finansira iz javnih budžeta“, Agencija za privatizaciju je Nišku televiziju prodala „Narodnim novinama“, koje su u 2014. godini najmanje 70 % svojih ukupnih prihoda zaradile od države.

Kako piše u Uputstvu za ponuđače, koje je označeno kao „Strogo poverljiv“ dokument, firme koje su bile zainteresovane za kupovinu su uz svoju ponudu morale da prilože i izjavu da se ne finansiraju iz javnih budžeta.
Koverat označen kao „Podaci o ponuđaču“ mora da sadrži izjavu da ponuđač nije… pravno lice koje se u celini ili delom finansira iz javnih prihoda – piše doslovce.

Međutim, istraživanje novinara „Južnih vesti“ pokazuje da su „Narodne novine“ u zadnjih 7 godina samo od Grada Niša, niških opština i nekoliko javnih preduzeća zaradile preko 100 miliona dinara.Pritom, prema zvaničnim podacima Ministarstva finansija, u 2014. godini „Narodne“ su samo od takozvanih direktnih budžetskih korisnika (gradovi, opštine, ministarstva…) zaradile skoro 20 miliona, što je bezmalo dve trećine ukupnog novca koje je taj medij zaradio u jednoj godini.

2015-10-18_002558U taj iznos nije uračunat novac koji su „Narodne novine“ dobile od javnih preduzeća poput vodovoda, toplana, parking servisa, sa kojima su imale posebne ugovore „o pojačanom medijskom praćenju“.

Time bi prihod te firme iz javnih budžeta potencijalno mogao da prebaci i 80 %.

Radomirović: Sve je čisto

Direktor „Narodnih novina“ Vidosav Vitko Radomirović kaže da će od svoje pravne službe zatražiti tumačenje, ali smatra da je ipak sve čisto.

Nas niko nije „finansirao“ novcem iz javnih prihoda, već smo mi nešto radili za taj novac, pružali usluge. Nije nam niko to poklonio – kaže Radomirović.


Stručnjaci: Poništiti prodaju

2015-10-18_002626

Ipak, za pravne stručnjake iz Koalicije za nadzor javnih finansija nema dileme.S obzirom na to da je samo u prošloj godini prihod „Narodnih novina“ iz javnih budžeta bio preko 50 %, nebitno je po kom osnovu, stvar je potpuno jasna – Agencija za privatizaciju bi morala da poništi ovu prodaju.

Pod propisanim uslovom da se „pravno lice u celini ili delom finansira iz javnih prihoda“ podrazumeva se dobijanje sredstava iz budžeta po bilo kom osnovu. To je, u slučaju da ponuđač ne ispunjava uslove, razlog za raskid ugovora – kaže Kristina Glavardanov iz „Koalicije“.


Prodaja još pod znakom pitanja

Iz Agencije za privatizaciju je novinarima „Danasa“ stigao veoma neprecizan i nejasan odgovor na pitanja u vezi sa mogućnošću da „Narodne novine“ kupe NTV.

Da Vas podsetimo:  Kako je izgledao intervju sa jedinom kandidatkinjom za najvažniju funkciju u pravosuđu?

Međutim, prodaja još nije formalno okončana dok ne bude odlučeno po žalbi drugog ponuđača.

Prema još nepotvrđenim informacijama, upravo zbog ovoga je drugi ponuđač za kupovinu NTV Aleksandar Živadinović uložio žalbu i čeka se odluka Agencije.

Podsetimo, Agencija za privatizaciju je prošle nedelje prodala za 78.000 evra Nišku televiziju konzorcijumu koji čine „Narodne novine“ i direktorka niške TV „Zona plus“ Slađana Ostojić.

P. B, B. G.

Južne vesti

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime