Sprečite rak, moždani i srčani udar, dijabetes

1
1003

voce-600x399Najnovija studija na gotovo milion ljudi otkrila je da jedna vrsta hrane smanjuju rizik od hroničnih bolesti, uključujući bolesti srca, moždanog udara, dijabetesa, nekoliko vrsta raka i da produžuje životni vek.

Rizik od prerane smrti može se uveliko smanjiti i to na vrlo jednostavan način. Prehranu trebamo obogatiti namirnicama sa visokim udelom vlakana, tvrde naučnici.

Osam različitih studija pokazalo je pad od 10 odsto kad je reč o opasnosti prerane smrti za svakog ispitanika koji je dnevno povećavao unos hrane sa visokim udelom vlakana i to samo 10 grama.

Američko ministarstvo poljoprivrede preporučuje da odrasle osobe konzumiraju 14 grama vlakana: na svakih 1000 kalorija koje uzimaju kroz ishranu. To znači da se preporučuje oko 25 grama dnevno za žene i 38 grama dnevno za muškarce.

‘U proseku, unos prehrambenih vlakana u SAD-u i drugim ekonomski razvijenim zemljama su znatno niže od preporučenih, štaviše, prepolovljene su.’, Otkriva Victoria Burlei, istraživač ishrane na Univerzitetu u Lidsu u Velikoj Britaniji.

‘Rezultati studije su u skladu sa ranije objavljenim meta-analizama odnosa između dijetalnih vlakana i rizika od glavnih hroničnih bolesti kao što su kardiovaskularne bolesti i raka.

Prednosti konzumiranja hrane bogate vlaknima su poznate već decenijama, uključujući snižavanje holesterola u krvi, krvnog pritiska, šećera u krvi i insulina te smanjenje nekih upala.

Namirnice sa visokim udelom vlakana podižu energiju te daju osećaj sitosti i time sprečavaju ljude u prejedavanju. Ljudima ne bi trebao biti problem dnevno uneti tih dodatnih 10 grama.

To se lako postiže sa dva obroka integralne hrane, kao što su npr. Žitarice i dva obroka voća ili povrća ‘, dodaje Burlei.
Ipak, upozorava da sadašnja studija ne dokazuje da je konzumiranje više vlakana razlog što su neki učesnici duže živeli.

Da Vas podsetimo:  OP, OP Vučić pita Handanovića: Otkud ti 600.000 evra za stan?

Umanjeni rizik od smrti možda dolazi iz nekih povezanih karakteristika, a to su zdravija ishrana, zdraviji način života, ali dokazano je da su takve namirnice vrlo hranljive i zdrave u celini.

Ona takođe podstiče konzumiranje raznih namirnica koje su bogate vlaknima uz svaki obrok i međuobrok, kao što su sveže voće i povrće, žitarice, pasulj, mahunarke, semenke i orašasti plodovi.

Treba biti oprezan u počinjanju promene ishrane. Telo treba vremena da se prilagodi, tako da povećavanje sadržaja vlakana treba polako uvoditi te se treba konzumirati puno vode kako bi olakšali varenje.

web-tribune.com

1 KOMENTAR

  1. Limunada sa sodom-bikarbonom (bez šećera) je takođe izuzetna zaštita od nezgodnih dijagnoza i uz to veoma osvežava i naše srce i naš mozak pa ćemo onda sigurno bolje da razmišljamo za koga glasamo kada budu došli sledeći izbori.

    Probajte, limun ne košta mnogo za razliku od naših političara, a puno znači (limun).

    Puno pozdrava svim dobrim ljudima

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime