Umesto da gradski prevoz bude besplatan, pravo naplate njegovog korišćenja od pre nekoliko godina, na direktan način dobili su vlasnici firmi osnovanih radi pranja novca i podizanja svenarodne pljačke na viši nivo. Čitav poduhvat začinjen je učešćem povampirenog turskog faktora, koji gotovo na svim poljima u ovdašnjem društvu pokazuje perfidnu i agresivnu nameru da pripremi teren za svoj povratak na srbsko tlo na velika vrata. Naime, turska firma „Kent kart“, većinski je vlasnik firme „Apeks“, koja stoji iza „Bus plus“ sistema.
Medijskim pritiskom i zastrašivanjem tokom proteklih dana i nedelja, aktuelni vlastodržci u Beogradu uveliko unapređuju delo svojih prethodnika u cilju afirmisanja pljačkaškog i u narodu omraženog „Bus plus“ sistema naplate karata u gradskom prevozu.
Naime, gradski prevoz već odavno nije dostupan svima. On više nije ni jeftin, a trebao bi biti besplatan. Gradski prevoz ne sme biti stvar ličnog izbora, već mora biti shvaćen kao osnovna životna potreba našeg naroda, jer zbog velike gustine stanovništva i drugih fizičko-geografskih ograničenja prostora u kome živimo, više nije moguće sve svoje potrebe zadovoljiti u neposrednoj blizini mesta stanovanja.
Kao što je poznato, Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) predstavlja javno preduzeće. Ono je kao takvo u vlasništvu naroda i finansira se iz budžeta lokalne samouprave. Budžet lokalne samouprave popunjava se porezom koji na razne načine plaća naš narod. Tako da se može reći da ste kartu za prevoz već platili a da to niste ni primetili. Svaki put kada kupujete, prodajete ili ako posedujete neku imovinu, vi plaćate porez. Čak i kada kupujete samu kartu za gradski prevoz, deo tog novca (onih 20% PDV-a) odlazi u razne državne fondove, pa i u fond iz koga se finansira GSP. Kome vi onda zapravo plaćate u vozilima javnog prevoza?
Uslugu prevoza naplaćuje privatna kompanija koja nema nikakve veze sa organizacijom i obavljanjem usluge prevoza, koju obavlja javno preduzeće GSP. Određeni procenat, navodno, dobija prevoznik, a onaj veći za sebe uzima kompanija „Apeks“, koja stoji iza „Bus plusa“. Kako ugovori između grada i ove fantomske kompanije nisu baš dostupni široj javnosti, možemo pretpostaviti da državno preduzeće GSP od te naplate nema nikakve koristi. Kako onda ono i dalje funkcioniše, odakle novac za nova vozila, benzin, plate radnika i tehničko održavanje? Ova sredstva dolaze iz budžeta grada Beograda koji, naravno, vi punite svaki put kada kupite ili prodate nešto.
Pored pljačke građana tu su i drugi nedostaci aktuelne organizacije našeg javnog prevoza. Naime, kompanija koja naplaćuje prevoz ima mogućnost da njegovim tokom i upravlja. Ovde se zapravo radi o nekoj vrsti neformalne privatizacije koja je izvršena na taj način što je rukovođenje javnim preduzećem, koje formalno-pravno ostaje i dalje u javnom vlasništvu, prepušteno privatnoj firmi. Ovo sada već privatno preduzeće, koje mi finansiramo kroz poreze, želi poslovati na ekonomski održivim osnovama pa tako želi redukovati one linije na kojima se ne ostvaruje dovoljna naplata karata. A to će pogoditi žitelje manjih prigradskih naselja koja zbog svog malog broja stanovnika nisu u stanju da tokom celog dana pune vozila gradskog prevoza. Tako da će ovim merama mnogi ljudi izgubiti mogućnost putovanja po potrebi, pa samim tim i slobodu kretanja na neki način. Da ne pominjemo i to da monopolistički status vlasnika „Bus plus“ sistema, koji uzrokuje nedostatak konkurencije, naročito štetno utiče na kvalitet gradskog prevoza, u svakom smislu. Nisu retki ni slučajevi kada kontrolori fizički ili psihički maltretiraju putnike, uz angažovanje policijskih resusra kako bi se nesmetano ostvarivao profit uzurpatorskih firmi.
Umesto, dakle, da gradski prevoz bude besplatan, pravo naplate njegovog korišćenja od pre nekoliko godina, na direktan način dobili su vlasnici firmi osnovanih radi pranja novca i podizanja svenarodne pljačke na viši nivo. Čitav poduhvat začinjen je učešćem povampirenog turskog faktora, koji gotovo na svim poljima u ovdašnjem društvu pokazuje perfidnu i agresivnu nameru da pripremi teren za svoj povratak na srbsko tlo na velika vrata. Naime, turska firma „Kent kart“, većinski je vlasnik firme „Apeks“.
U svakom slučaju, nije teško zaključiti da bi zarad socijalne pravde i dobrobiti našeg naroda, sistem „Bus plus“ morao biti ukinut, a prevoz postati besplatan, odnosno da se finansira od novca koji već dajemo državi.
To su sasvim dovoljni razlozi da ne ćutimo i da svim sredstvima borbe protiv „Bus plus“ sistema pokažemo kapitalističkim izrodima da nismo njihove „ovce za šišanje“, kao i da ne želimo tajkunsko-turski harač u srbskoj zemlji!