U medijima porodice Radomirović radnici zapošljavani na crno

0
1230

Dok Vidosav Radomirović, vlasnik niške RTV Belle Amie, tvrdi da su svi radnici u tom mediju prijavljeni, inspekcija rada je ove godine zatekla troje radnika na crno. U Niškoj televiziji, čiji je suvlasnik njegov brat Tomislav, pronađeno osmoro neprijavljenih.

Vidosav Vitko Radomirović (Foto: Media i reform centar Niš)
Vidosav Vitko Radomirović (Foto: Media i reform centar Niš)

Prilikom kontrole u Niškoj televiziji (NTV) utvrđeno je da za osam zatečenih poslodavac „nije imao dokaz o uređenom radno-pravnom statusu, pa mu je naloženo da dostavi potrebnu dokumentaciju“, što je naknadno i učinjeno, kaže se u odgovoru koji je Cenzolovka dobila od Inspektorata za rad.

Kako je kasnije ustanovljeno, u momentu kada je inspekcija došla, ovi radnici nisu bili prijavljeni.

Poslodavac je za petoro regulisao taj status odmah pri dopunskom nadzoru, a za tri lica je participirao za podsticajna sredstva pri Nacionalnoj službi za zapošljavanje“, navodi se u saopštenju Inspektorata za rad.

Troje neprijavljenih je tokom ove godine zatečeno i u RTV Belle Amie.

Poslodavac je u roku regulisao radno-pravni status zatečenih i pružio dokaz da je za još desetoro njih participirao za podsticajna sredstva pri Nacionalnoj službi za zapošljavanje. Kontrolnim nadzorom je utvrđeno da su kod poslodavca i dalje u radnom odnosu i nisu utvrđene nepravilnosti“, kažu iz Inspektorata.

Radomirović: Nije tačno

Vidosav Vitko Radomirović tvrdi da su svi njegovi radnici prijavljeni, da ništa od ovoga nije istina, a novinarku Cenzolovke je uputio na inspekciju rada.

U RTV Belle Amie i Narodnim novinama utvrđene su i nepravilnosti u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu. Tako je, na primer, u NTV ustanovljeno da četvoro zaposlenih nije bilo osposobljeno za bezbedan i zdrav rad

Na njenu konstataciju da već ima odgovore od ove institucije i na njeno pitanje zašto Radomirovići ne prijavljuju radnike, on je povišenim tonom odgovorio:

Koje radnike ne prijavljujem? Koje su mi radnike našli, gde su našli? Nije tačno, nije tačno, nije tačno.“

Radomorović tvrdi da su svi radnici imali ugovore o delu i da su svi prijavljeni na Niškoj televiziji.

To je bilo odmah posle privatizacije, tako da su oni došli, ovaj… i tu su radili i prijavljeni su, nastavljen je u kontinuitetu od prestanka rada do… To su ovi ljudi koji su dali otkaz i uzeli otpremnine i sada su na Niškoj televiziji“, kaže on doslovce.

Da Vas podsetimo:  Nebojša Katić: Reči su izgubile smisao

Radomirović tvrdi da su svi prijavljeni i na RTV Belle Amie.

Ne znam od kada, ali su svi prijavljeni“, tvrdi on.

Od počeka 2015. osam kontrola u tri medija

U Inspektoratu za rad kažu da su tokom ove godine u RTV Belle Amie kontrolisali jednom po službenoj dužnosti, jednom su bili u kontrolnom nadzoru iz oblasti radnih odnosa, a jednom su kontrolisali bezbednost i zdravlje na radu.

U NTV su ove godine bili u jednoj inspekciji radnih odnosa po službenoj dužnosti i nakon toga u jednom kontrolnom nadzoru.

Iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu jednom su kontrolisali po službenoj dužnosti.

U 2015. godini su kontrolisali RTV Belle Amie i Narodne novine svega po jedanput. I dok, kako kažu, u Narodnim novinama „nisu uočili nepravilnosti u pogledu rada na crno“, u RTV Belle Amie ih je bilo, zbog čega je naloženo da se reguliše radno-pravni status zaposlenih.

Na ovo rešenje je poslodavac uložio žalbu, a nakon konačnosti rešenja protiv poslodavca je podneta prijava za pokretanje prekršajnog postupka, za čiji ishod je nadležan prekršajni sud“, navode iz Inspektorata.

Osim toga, u oba ova medija su utvrđene i nepravilnosti u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu. Tako je, na primer, u NTV ustanovljeno da četvoro zaposlenih nije bilo osposobljeno za bezbedan i zdrav rad.

Za ostale zaposlene je utvrđeno da ih je osposobljavala osoba koja ne ispunjava uslove za poslove lica za bezbednost i zdravlje na radu. Takođe, utvrđeno je da poslodavac nije organizovao poslove bezbednosti i zdravlja na radu. Doneto je rešenje kojim je poslodavcu naloženo otklanjanje nedostataka“, kažu u Inspektoratu i navode da je naknadnom kontrolom utvrđeno da je poslodavac postupio po njihovim nalozima.

RADOMIROVIĆ: EVO VAM INSPEKCIJA RADA TAMO! (AUDIO)

Novinarka Cenzolovke je sa Vidosavom Radomirovićem razgovarala u sredu, 19. oktobra, na ulici, ispred Policijske uprave u Nišu, gde su se odvijali pregovori predstavnika medijskih i novinarskih udruženja sa Jovicom Vasićem o prekidu štrajka, kojima je prisustvovao i sam Radomirović.

Da Vas podsetimo:  Jezivo

Iznerviran Cenzolovkinim pitanjima o radu na crno u medijima u njegovom vlasništvu ili u vlasništvu njegovog brata Tomislava, odgovarao je povišenim tonom.

Cenzolovka: Gospodine Radomiroviću, molim Vas, iz inspekcije…
Radomirović: Molim Vas, molim Vas, meni je bitno ovde… čovek… Šta mi je bitno sada, šta je?
Cenzolovka: Iz inspekcije rada su nam rekli da je u Vašim televizijama…
Radomirović: Šta su Vam rekli, evo Vam inspekcija rada, sad idite u inspekciju rada, evo Vam inspekcija rada tamo…
Cenzolovka: U Belle Amie i Niškoj televiziji su 2015. i 2016. godine našli neprijavljene radnike.
Radomirović: Molim Vas, evo Vam inspekcija rada tamo, evo Vam inspekcija rada…
Cenzolovka: Imate radnike koji rade na crno.
Radomirović: Izvol’te u inspekciju rada. Izvol’te u inspekciju rada.
Cenzolovka: Zašto ne prijavljujete radnike?
Radomirović: Evo ti, izvol’te u inspekciju rada.
Cenzolovka: Oni su mi odgovorili, a ja Vas pitam zašto ne prijavljujete radnike.
Radomirović: Koje radnike ne prijavljujem?
Cenzolovka: 2015. godine su u Belle Amiju našli neprijavljene radnike, u Niškoj…
Radomirović: Koje dve hiljade? Koje su mi našli neprijavljene radnike?
Cenzolovka: Neprijavljene radnike, zbog čega imate i prekršajnu prijavu. To je odgovor koji sam dobila iz inspekcije.
Radomirović: Nije, bio je ugovor o delu, pa su iz ugovora o delu…
Cenzolovka: Imate prekršajnu prijavu?
Radomirović: Ummm, ne.
Cenzolovka: 2016. u Niškoj televiziji je bilo osam neprijavljenih radnika.
Radomirović: Nije tačno.
Cenzolovka: To kažu iz inspekcije rada.
Radomirović: Nije tačno.
Cenzolovka: Iz inspekcije rada lažu?
Radomirović: Nije tačno. Nije tačno. Nije tačno.
Cenzolovka: Hoćete da kažete da imaju netačne podatke?
Radomirović: Ti ljudi koji su u Niškoj televiziji, oni su prijavljeni i evo ih sada svi rade tamo.
Cenzolovka: Naknadno ste dostavili dokumentaciju, ali je utvrđeno kontrolom da oni u tom trenutku nisu imali ugovore.
Radomirović: To je bilo odmah posle privatizacije, tako da su oni došli i ovaj… tu su radili, prijavljeni su, nastavljen je u kontinuitetu od prestanka rada do… To su ovi ljudi koji su dali otkaz i uzeli otpremnine i sada su na Niškoj televiziji.
Cenzolovka: A šta je bilo sa TV Belle Amie u kojoj su 2015. takođe nađeni neprijavljeni radnici.
Radomirović: Svi su prijavljeni.
Cenzolovka: Imate prekršajnu prijavu?
Radomirović: Svi su prijavljeni.
Cenzolovka: Šta je bilo sa tom prekršajnom prijavom?
Radomirović: Svi su prijavljeni. Svi su prijavljini.
Novinarka Olivera Sašek Radulović: Otkad?
Radomirović: Ne znam od kad, ali svi su prijavljeni.
Sašek Radulović: Otkad? Od pre tri, četiri, pet dana, mesec dana?
Radomirović: Pa pričamo o 2015. godini, verovatno od 2015. godine… Ovo je kol’ko ja znam 2016. godina.
Sašek Radulović: Da li ćete kao vlasnik nešto učiniti po pitanju plata?
Radomirović: Hvala, doviđenja, prijatno!

Da Vas podsetimo:  Od 3.000 medija u Srbiji, samo stotinak ispunjava funkciju

Medijska imperija

U vlasništvu porodice Radomirović nalazi se nekoliko medija. Prema pisanju Južnih vesti, Vidosav Radomirović je otvorio Radio Belle Amie 1993. godine, prvu privatnu radio-stanicu u Nišu, kao i istoimenu televiziju tri godine kasnije.

Narodne novine je 2006. godine privatizovao njegov brat Tomislav, za koga je u prošlogodišnjem izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije navedeno da je čovek „blizak svakoj lokalnoj vlasti u Nišu“.

U međuvremenu je Tomislav Radomirović kupio i pirotski nedeljnik Sloboda, a u vlasništvu ove porodice su i RTV Sokobanja i zaječarske dnevne novine Timok, a odnedavno i TV Blace.

Decembra prošle godine Nišku televiziju je kupio konzorcijum koji su činili direktorka i urednica niške TV Zone plus Slađana Ostojić i Narodne novine u vlasništvu Tomislava Radomirovića.

Inače, porodica Radomirović je opet došla u žižu javnosti nakon što je Jovica Vasić, novinar Narodnih novina, u kojima je Vidosav Radomirović glavni i odgovorni urednik, otpočeo štrajk glađu zbog ropskih uslova rada.

On je deset dana stajao danonoćno ispred Policijske uprave u Nišu, žaleći se na minimalnu zaradu, višegodišnje loše uslove i mobing, kao i na to što inspekcije, navodno, ne reaguju na njegove dopise kojima dokazuje da u ovom mediju ima neprijavljenih radnika.

Štrajk glađu je odlučio da prekine juče nakon razgovora sa predstavnicima medijskih i novinarskih udruženja.

Marija Vučić

Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime