U njihovo vreme mogli ste da se obratite samo na razglas

0
158
Darko Glišić / Foto: Istinomer

Predsednik Izvršnog odbora SNS o medijima u vreme vlasti Demokratske stranke, TV Pink, 29. 7. 2021. godine

5. 8. 2021.

Akter: Darko Glišić

“U njihovo vreme jedino gde ste mogli da se obratite nekome bilo je na razglas. U koji ste to medij mogli da uđete, na koju ste to televiziju mogli da dođete da gostujete, u koje ste to novine mogli da odete da date neki intervju, da iznesete svoje stavove?”

Da su mediji danas slobodniji i otvoreniji za opoziciju nego u vreme “žutih” jedna je od čestih tvrdnji predstavnika vladajuće Srpske napredne stranke. Poslednje takvo smatranje o medijima izneo je predsednik Izvršnog odbora SNS Darko Glišić, gostujući u jutarnjem programu televizije Pink.

On je izjavio da danas imamo “nekoliko medija na nacionalnom nivou u jednom kablovskom operateru koji pokriva čitavu Srbiju i gde su na pozicijama ‘jedan’ i ‘dva’ kanali koji se 24 sata dnevno samo bave Aleksandrom Vučićem i demonizovanjem njega, njegove porodice, njegove dece i svih onih koji mu daju podršku”, dočim u vreme bivše vlasti “niste mogli nigde da se pojavite, da bilo šta kažete, da promolite u bilo koji medij” jer je Dragan Đilas “uređivao i vremensku prognozu”.

“U njihovo vreme jedino gde ste mogli da se obratite nekome bilo je na razglas. U koji ste to medij mogli da uđete, na koju ste to televiziju mogli da dođete da gostujete, u koje ste to novine mogli da odete da date neki intervju, da iznesete svoje stavove”, upitao je Glišić.

Selektivnu amneziju imao je i voditelj Predrag Sarapa, koji se setio da “nisu puštali ni one spotove redovne u kampanji”, ali je zaboravo da kaže Glišiću -’Evo, gostovali ste kod mene’.

Da Vas podsetimo:  Vojislav Janković – prvoborac transformisanja “DEMOKRATA” u “ŽUTE LOPOVE”

Jer, po podacima do kojih je došao Istinomer, samo u Sarapinoj nekadašnjoj emisiji “Problem” na Studiju B i to samo u 2009. godini, Aleksandar Vučić, tadašnji zamenik predsednika SNS, gostovao je čak tri puta – 28. januara, 22. aprila i 26. oktobra. Iste godine – 11. februara, kod Sarape je sa Vesnom Pešić i profesorom Slobodanom Markovićem gostovao i pokojni književnik Brana Crnčević, u to vreme član predsedništva SNS-a.

Na “Đilasovoj televiziji“, kako su zvali Studio B, Vučić je gostovao i u “Intervjuu gledalaca“ – 2. juna i u emisiji “U Centru“ – 27. novembra 2009. godine, a iste godine, 23. januara, u emisiji “U susret” gostovala je i Jorgovanka Tabaković. Dakle, samo u 2009. godini predstavnici SNS gostovali su na Studiju B sedam puta.

Prostor na gradskoj televiziji naprednjaci su dobili već na dan osnivačke skupštine Srpske napredne stranke – 21. oktobra 2008. godine, kada je u emisiji “Direktno” gostovao član predsedništva novoosnovane partije Oliver Antić. Dalje, u toku 2011. godine Nebojša Stefanović je 18. januara gostovao u emisiji “U Centru“, a Aleksandar Vučić 2. februara u Sarapinoj emisiji “Problem“. Pred izbore 2012. godine, predstavnici SNS su dva puta gostovali na Studiju B – Oliver Antić 9. marta u emisiji “Problem” i Zorana Mihajlović, 27. marta, u emisiji “U Centru“.

Pred izbore 2012. godine, u vreme kada je Srpska napredna stranka bila u opoziciji, funkcioneri te partije pojavljivali su se i na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i drugim vodećim medijima. Tako je Aleksandar Vučić gostovao i na TV B92, TV Avali, RTS-u i 2011. i 2012. godine, a i njegove stranačke kolege su bile gosti i na TV Hepi, kao i na TV Svet plus.


Pored gostovanja na televizijama, izjave funkcionera opozicione SNS prenošene su i u dnevnoj i nedeljnoj štampi, a naprednjaci su bili povezivani i sa nekoliko medija i na osnovu uticaja i vlasničke strukture.

Da Vas podsetimo:  "Brnabić ništa ne zna, a preuzela na sebe da odlučuje"

Tako je Verica Barać u izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije iz 2011. godine utvrdila da su zvanični vlasnici dnevnog lista Pravda partijski kadrovi. Kao tadašnji vlasnici ovog lista navedeni su Jugoslav Petković, član SNS-a, i Nemanja Stefanović, takođe član SNS-a, koji se “vezuje se za Nebojšu Stefanovića, potpredsednika Glavnog odbora SNS-a”.

Takođe, i dugogodišnji glavni urednik tog lista Predrag Popović javno je govorio o vezi Pravde i Aleksandra Vučića. Prvi broj novina je čak, prema njegovim rečima, štampan na Vučićev rođendan u martu 2007. godine.

Naprednjaci su imali neograničen pristup i Radiju Fokus, za koji u izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije piše da je, prema rečima medijskih stručnjaka, bio politički naklonjen Srpskoj radikalnoj stranci pre sukoba u toj stranci, a nakon raskola radikala – naprednjacima.

Sa naprednjacima je povezivana i televizija Svet plus Info. List Danas je pisao da je vlasnik te produkcije bila “Sense marketing”, firma Zorana Bašanovića, “estradnog menadžera, ali i člana Glavnog odbora SNS”. Takođe, novinarka i urednica te televizije Tatjana Vidojević bila je nosilac liste “Pokrenimo Čukaricu – Tomislav Nikolić” na izborima 2012. godine.

Dakle, u vreme bivše vlasti, dok su bili opozicija, naprednjaci su gostovali u najgledanijim emisijama televizija sa nacionalnom frekvencijom, kao i na beogradskoj televiziji Studio B, njihove izjave prenošene su i u dnevnoj štampi, a imali su i nekoliko medija koji su se, po vlasničkoj strukturi, direktno dovodili u vezu sa Srpskom naprednom strankom. Zato funkcioner SNS Darko Glišić za izjavu – “u njihovo vreme jedino gde ste mogli da se obratite nekome bilo je na razglas”, dobija ocenu “kratke noge”.

Naslovna fotografija: Print screen N1

izvor:http://istinomer.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime