U Srbiji 2012. nije bilo opozicionih medija

0
368
Ana Brnabić / Foto: YouTube Screenshot

“Dakle, 2012. vi niste imali opozicione medije. Danas kada pričamo o slobodi medija, vi morate da znate da mi imamo… Dakle, gde vam je N1, Nova S, imate NIN, ‘Vreme’, ‘Danas’, ‘Blic’, da ne pričamo koliko tabloida i ostalih od kojih, recimo, Marinika Tepić uzima informacije za svoje pres-konferencije. Ali, vi danas imate ozbiljnu opozicionu scenu i ozbiljne medije, plus društvene mreže na kojima je 90 odsto Srbije, koje vi ne možete ni na koji način da kontrolišete.” – Premijerka Srbije Ana Brnabić o izbornim uslovima. (TV Pink, 26. 1. 2020. godine)

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić je, govoreći sa ambasadorom SAD u Srbiji ​Entonijem Godfrijem na TV Pink, ​istakla da su, uprkos odluci dela opozicije da bojkotuje predstojeće izbore, uslovi za njihovo održavanje u ovom trenutku neuporedivi sa onima koji su bili 2012. godine.

TV Pink, 26. 1. 2020. godine
“Niko danas ne može da kaže, možda ćemo se i sad raspravljati o tome, da danas izborni uslovi nisu potpuno drugačiji nego što su bili 2012. godine. Ako to uporedite, to je nebo i zemlja. Pitanje je da li danas izborni uslovi mogu još da se poboljšaju? Da, mogu. Da li su danas izborni uslovi bolji nego 2012? Apsolutno! Neuporedivi su.”

Naglasila je da u vreme kada je koalicija okupljena oko Demokratske stranke bila na vlasti – nije bilo opozicionih medija, a da ih danas ima prilično.

Bez obzira na to što premijerka, ali i mnogi iz vrha vladajuće stranke (svesno ili iz neznanja) u opozicione medije svrstavaju sve one koji ih nedvosmisleno i nekritički ne podržavaju, tezu da pre 2012. nije bilo medija koji kritikuju vlast teško da je moguće potkrepiti argumentima.

Da Vas podsetimo:  Ministarstvo kulture traži vraćanje 8,7 miliona zbog nepravdanja projekata

Brnabić je samo ponovila ono što je već kao stav izneo predsednik Vučić – da su 2012. izborni uslovi “bili deset puta gori nego što su danas” i da tada “nije bilo opozicionih medija”. Istinomer je tu njegovu izjavu već ocenio sa “kratke noge”.

Podsetimo, pred izbore 2012. godine, kada je Srpska napredna stranka bila u opoziciji, funkcioneri te partije su se pojavljivali u svim vodećim medijima. Tako je Aleksandar Vučić gostovao i na TV B92TV AvaliRTS-u i 2011. i 2012. godine, a i njegove stranačke kolege su bile gosti i na Studiju BTV Hepi, kao i na TV Svet plus.

Osim što su gostovali u emisijama televizija sa nacionalnom pokrivenošću, a njihove izjave prenošene u dnevnoj i nedeljnoj štampi, povezivani su sa nekoliko medija i na osnovu uticaja i vlasničke strukture.

Naime, u izveštaju Verice Barać navodi se da su zvanični vlasnici dnevnog lista “Pravda”, koji je izlazio u to vreme, bili bliski SNS. Pominje se ime Jugoslava Petkovića iz SNS, kao i Nemanje Stefanovića, koji je, kako se navodi, isto “član SNS-a i vezuje se za Nebojšu Stefanovića, potpredsednika Glavnog odbora SNS-a”.

Inače, dugogodišnji glavni urednik ovog lista Predrag Popović javno je govorio o vezi “Pravde” i Aleksandra Vučića. Prema njegovim rečima, čak je i prvi broj novina štampan na Vučićev rođendan u martu 2007. godine.

I za “Radio Fokus” u Izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije piše da je bio politički naklonjen, prema rečima medijskih stručnjaka, SRS-u pre sukoba u toj stranci, a nakon raskola radikala – naprednjacima.

Sem toga, sa naprednjacima je povezivana i TV Svet plus Info. U martu 2012. “Danas” je pisao da je TV Svet plus info s radom počela 24. oktobra 2011. kao nezavisna produkcija koja ima osam sati informativnog programa na kablovskom kanalu Kopernikus 3. Vlasnik te produkcije je, navode u tekstu, „Sense marketing“, firma Zorana Bašanovića, „estradnog menadžera, ali i člana Glavnog odbora SNS“. Novinarka i urednica ove televizije Tatjana Vidojević bila je nosilac liste „Pokrenimo Čukaricu – Tomislav Nikolić“ na izborima 2012. godine.

Da Vas podsetimo:  Oliver Ivanović se borio za interes srpskog naroda

Takođe, premijerka Brnabić je kao dokaz medijske slobode iznela podatak da je 90 odsto Srbije na društvenim mrežama.
I taj argument je već koristio predsednik Vučić, s tim što je on tvrdio da su “ društvene mreže najsnažniji medij u Srbiji” i da ih koristi “oko 85 odsto”. Međutim, i tu izjavu Istinomer je ocenio kao neistinu. Naime, prema podacima koje je “Eurostat” objavio krajem juna prošle godine, tokom 2018. u Srbiji je nešto više od polovine građana, tačnije 52 odsto, koristilo društvene mreže.

Izvor: Istinomer

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime