Više od polovine novca iz budžeta Niša dobila televizija koja najčešće slika gradonačelnicu i mediji i agencije povezane s njom

0
107

Od 69 miliona, kolika je bila ukupna suma namenjena medijskim projektima, oko 28 miliona dinara otišlo je medijima koji su u vlasništvu Vidosava Vitka Radomirovića ili su na neki način povezani sa njim. Najviše je dobila TV Belami, ali novac je dat i za projekte Radija Belami, Narodnih novina i PR agencije koju vodi zakonska zastupnica pomenute televizije. Radomirović je zvanično direktor i NTV-a, a ovaj medij dobio je 12,5 miliona na konkursu što ukupnu sumu, koja je na neki način otišla na račune Radomirovića, diže na skoro 40 miliona dinara, pišu Južne vesti.

Ove godine konkursna komisija razbila je ustaljenu praksu podele novca namenjenih medijima u Nišu. Umesto ravnomerne raspodele među onima koji su na neki način povezani sa vladajućom SNS, što je bio slučaj prethodnih godina, većinu novca usmerila je ka jednom čoveku – Vidosavu Vitku Radomiroviću.

Kako stoji u odluci konkursne komisije, koja je ove godine takođe bila promenjena, mediji koje je osnovao i vodi Radomirović ili su povezani sa njiim, inkasirali su više od polovine budžeta namenjenog za medije.

Belami televizija, na kojoj je gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski jedan od najčešćih gostiju, dobila je 13 miliona dinara za projekat “Najjači glas”.

Cilj projekta je da se građani aktivno uključe u reševanje svojih problema kao i da uzmu aktivno učešće u kreiranju najvažnijeg akta u grady – lokalnog budžeta – piše u obrazloženju projekta.

Građane prilikom kreiranja aktuelnog budžeta, iz kojeg se pare daju i medijima, vlast nije ni konsultovala, jer ga je usvojila bez javne rasprave, ali to nije smetalo Komisiji da za ovaj projekat odobri sredstva. Novac je odobren i za projekat Radija Belami i to u iznosu od 2,7 miliona dinara, dok su Narodne novine dobile 10 miliona za projekat “Građani Niša odlučuju o razvoju Grada”.

Da Vas podsetimo:  Slobodan Erić – Prate me zbog uređivačke politike magazina „Geopolitika“

Niška televizija, gde se Radomirović vodi kao direktor, iako je sama televizija u podeljenom vlasništvu između njega i direktorke TV Zona Plus Slađane Ostojić, dobila je 12,5 miliona dinara. Na ukupnu sumu treba dodati i 2.150.000 dinara koje su odobrene za projekat “Čisto kao suza” PR agenije koju vodi Danijela Vuković, a koja je, kako piše u APR-u, takođe i zakonski zastunik Belamija.

TV Zona Plus, na čijem je čelu Ostojićeva, a koja je u 100% vlasništvu sina dirktora BIA i funkcionera SNS Bratislava Gašića, dobila je 11.950.000 dinara za projekat “Iz pravog ugla” i dodatnih 500.000 dinara za prjekat njihovog portala.

Kopernikus TV u vlasništvu poverenika niškog SNS Zvezdana Milovanovića, koja odnedavno prenosi i sednice niškog parlamenta, za svoj projekat je dobila 4,1 milion dinara.


Za ostale sića

Konkurisali da ih komisija ponizi; Foto: Flickr/Gigi IbrahimKada se podvuče crta dobija se cifra od oko 57 miliona dinara, a to je novac koji je dat medijima koji su kroz vlasničku strukturu ili uređivačku politiku povezani sa vladajućom SNS. Oni su dobili više od dve trećine novca namenjenog medijima i medijskim projektima u Nišu.

Ovakvu odluku donela je Komisija u sastavu Ljubica Zdravković Džonov (PROUNS), Ana Jovanović iz Društva novinara Niša, Nevena Azinović (RAB Srbija), medijski radnik Vladimir Veljković i medijska radnica Anica Miletić.

Ministarstvo informisanja je prošle godine iz svojih komisija isključio predstavnike PROUNS-a i DNN-a zbog nereprezentativnosti njihovih udruženja, ali su oni bili dobri da vode raspodelu novca u Nišu i prošle i ove godine.

Njihova odluka je bila da ostali projekti dobiju podršku od 150.000 dinara do 1,5 miliona dinara, koliko je otišlo za PR agenciju Igora Spasića.

Niške vesti dobile su milion, Presing ukupno 500.000, radio Banker 800.000, Megafon 250.000, a 200.000 je opredeljeno za PR agenciju supruge Vladice Jovančića, urednika NTV koji je bio desna ruka bivšeg gradonačelnika Darka Bulatovića.

Da Vas podsetimo:  Slučaj Milana Jovanovića poprima ćuruvijski izgled

Pare je dobio i svrljiški TV Laser, kao i leskovačko udruženje “Centar za edukaciju i razvoj”.


Odbijeni i do sada redovni “dobitnici”

Radio Bum 018 u vlasništvu Nikole Panića, dugogodišnjeg člana i funkcionera SNS iz Službe za medije, nije dobio ni dinar na ovogodišnjem konkursu, iako je ranijih godina mogao uvek da računa na nekoliko miliona iz budžeta Niša.

Novac nije dat ni preduzetničkoj radnji “Cloudcode” koja stoji iza Niškog portala koji je u vlasništvu supruge direktora Tržnice Gorana Đorđevića. Komisija je kao razlog u oba slučaja navela to što nisu na vreme podneli izveštaj o trošenju para koje su dobili na prethodnom konkursu.

Od nacionalnih medija odbijeni su Alo i Srbija danas, a para nije bilo ni za lokalni City radio koji je konkurisao sa 2 projekta.

Napravili lažni sajt, ali ostali bez para Nišlija.

Komisija je rekla “ne” i projektima medija koji se povezuju sa lažnim sajtom Južnih vesti – TV Super Sat i INfo 24 koji su tražili više od 5 miliona dinara, ali je Komisija ocenila da im je budžet neusklađen, nerealan i predimenzioniran.

Podsetimo, Grad Niš je ove godine opredelio 69 miliona dinara za medijske projekte, što je manje nego prošle, ali je i dalje bio rekorder u Srbiji po gornjoj granici koju jedan aplikant može da dobije, a koja je bila 13 miliona dinara.

Izvor: JUGPRESS

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime