Vučić: ”Nisam ja slep i toliko glup da ne znam…”

Zahtev je došao direktno iz Beograda

8
1329

Kratko vreme pre dogovora sa Etihadom, promenjeno je vreme polaska JAT-ovih aviona iz Štokholma za Beograd? Zašto? JAT je decenijama imao poletanja iz Štokholma uglavnom između jedan i dva sata po danu. Pogodno i za putnike koji su nastavljali put za unutrašnjost Srbije autobusima, kao i za one koji su avionom leteli dalje za Bosnu, Crnu Goru…

JAT je nešto pre preuzimanja od Etihada ukinuo i mesto svog predstavnika na aerodromu glavnog grada Švedske, a Air Srbija kasnije i kancelariju. Sve je bilo unapred planirano, jer su lokale poslovnice, u strogom centru Štokholma, otkazali mnogo ranije. Majke, babe, sestre, rođaci i prijatelji, koji su bili u poseti rođacima i prijateljima, nisu imali koga da pitaju na aerodromu za potrebna obaveštenja.

er srbija
Kondić, Vučić i Hogan

Tada su i karte u JAT-u bile skuplje od karata Norwegia i Vizaira, koji su počeli da lete za Beograd, pa su mnogi putnici odustali od putovanja našom nacionalnom kompanijom. Neočekivano, neprijatno i neshvatljivo bilo je pomenuta promena reda letenja. Umesto da se poleće po danu, poletanje je pomereno za 23:30, pola sata pre ponoći, što me je nateralo da kontaktiram neke novinare koje sam znao iz vremena građanskog rata u bivšoj Jugoslaviji.
Nazvao sam i švedsku instituciju za saobraćaj (slično našem ministarstvu) i tražio objašnjenje za takav nekorektan odnos prema JAT-u, kompaniji koja je decenijama imala idealno vreme sletanja i poletanja. Gospođa sa kojim sam razgovarao, a koju sam takođe upoznao kada sam bio član saveta švedske vlade po pitanju integracija i etničke ravnopravnosti, bila je iznenađena. Rekla je da oni nemaju sa time nikakve veze, ali da će se raspitati i da će zamoliti odgovornog da mi se javi. Čekao sam, jer sam na jednoj od najgledanijih televizija u Švedskoj već dogovorio razgovor o još jednoj „nepravdi“ prema zemlji u kojoj sam rođen.

Da Vas podsetimo:  Program za Vaskrs Srbije

Čekajući i misleći da će to potrajati dan dva, razmišljao sam koja je budala toliki mrzitelj Srbije i Srba da je došao na takvu ideju da JAT-ov avion iz Štokholma poleće pola sata pre ponoći, što znači da je sletanje u Beograd sledećeg dana, odnosno u 02:10. Razmišljao sam i o tome koliko će putnika zbog toga da odustane od letenja JAT-om? Koliko je njih koji idu za Podgoricu, Banja Luku… i koji će na Beogradskom aerodromu satima čekati na let za mesto njihovog odredišta? Koliko će građana Srbije koji žive u Švedskoj, a idu svojoj rodbini u Prokuplje, Niš, Kraljevo… do jutra da drema na beogradskoj autobuskoj ili železničkoj stanici?

Usred tih razmišljanja i moje sve veće ljutnje, zazvonio je mobilni. Sa aerodroma Arlanda se javio čovek koji se predstavio kao Rolf, odgovoran za davanje slotova. Upitao sam ga odmah da li mu je palo napamet, kad je doneo ovakvu idiotsku odluku, koliko će putnika da provodi noć na klupama… prekinuo me je rečima:

„Molim vas smirite se i saslušajte me…“

„Slušam“, rekao sam, a on je doslovce rekao:

„JAT je decenijama jedna od naših veoma cenjenih klijenata. Zahtev za ovako kasno poletanje je došao direktno iz Beograda, što je i za mene i za moje kolege bilo veliko iznenađenje.“

Da je bio pored mene video bi da crvenim zbog mojih neosnovanih zaključaka o švedskim „srbomrzcima“ a ne tako dugo posle ovog razgovor, red letenja je ponovo „vraćen u normalu“. Kada sam došao u Beograd, poznanik mi je rekao da je to manji deo mozaika, aktivnosti sa ciljem da se pre konačnog dogovora sa Etihadom vrednost JAT-a umanji što više.

Da Vas podsetimo:  Ambasadori kao samoproglašeni gospodari

Onda je na scenu došao Vučić i zahvaljujući njemu Air Srbiji (Etihadu) dato je od naše vlade ukupno oko 40 miliona evra. Sa tim novcem Air Srbija je, između ostalog, povećala broj letelica, što znači i broj putnika. Da je tim novcem pomognuto JAT-u, koji bi se takođe zvao Air Srbija, možda bismo danas imali nacionalnu avio kompaniju Srbije, bez Etihada.

Dok pišem ove redove čujem Vučića na TV Pinku (gde bih inače) kako jednom građaninu, na njegovo pitanje i konstataciju da u Srbiji ima gladnih i da se siromaštvo ne smanjuje, govori: „Nisam ja slep ni toliko glup da ne znam…“, ali premijer Srbije zna i mnogo više od toga. Vučić nije ni slep ni toliko glup. Značenje formulacije „nisam toliko glup“ je za diskusiju, ali je logično poverovati mu na reč, a pretpostavljati koliko je premijer glup, ako nije toliko…?

Za razliku od premijera, ja ne verujem da je on toliko glup, koliko se pravi lud na mnogo toga što je postalo permanentno, sramno i suprotno onome što često govori na TV Pinku. Pravi se lud i na dokaze o sitnom šibicarenju čelnika Air Srbije, koji nezakonito zadržan novac putnika godinama odbijaju da daju kao pomoć siromašnima i gladnima. Postoji i pisani zahtev putnika, mnogo puta prevarenog od Air Srbija, čiji je većinski vlasnik vlada države Srbije; da taj od njih kriminalno zadržan novac ne treba da vrate putniku, već da njime pomognu onima kojima je pomoć potrebna. Kome bi se pomoglo, odlučili bi u dogovoru putnik i Air Srbija.

Nikola

Nikola Janić

_____________

Nastaviće se:

Delegacija Etihada, koja je intervjuisala buduće eventualno zaposlene u Air Srbiji, naglasila im da je jedan od uslova da treba da su spremne da kleče. Šta postoji još u dokumentu „samo za internu upotrebu“ je posebna priča…

Da Vas podsetimo:  "Autoput mira" - ili korupcije i heroina

8 KOMENTARA

  1. Лако је, да се сагласимо, када је у питању продаја ЈАТ. Међутим питање реда летења нема никакве везе са тим. Аутор текста, очигледно, то питање разматра из личног угла. Мени се чини, да је увођење вечерњег лета погодније за вечину оних, који раде у Шведској. Вечерњи лет омогућава, да путник реди тај дан. Лет у подне, за који се залаже аутор, постоји за ретке путнике којима то одговара, Држи га страна компаније те ни аутор није оштећен: ИМА ИЗБОР. То што Ер Србија има вечерњи лет омогућава осталима да проведу дан дуже у домовини. Све њих неко чека, а ако не чека такси превоз је ЈЕФТИН за оне који раде у Шведској. Све у свему, може се цео текст, схватити, као што га је ПЕРО схватио, а на кога се аутор обрушио.“

    Поздрав,

    Слободан Млинаревић

    ПС.: Ако претендујете, да водите портал КОРЕНИ, зар не би било природно, да је на српском језику и ЋИРИЛИЦОМ?

    • Malo mi je neobično da neko treba da radi, pa onda onako umoran da sedne na avion – i u Srbiju dođe u gluvo doba noći. U Srbiji više nije bezbedno da se krećeš ni po danu, a kamoli noću. Sad bi neki vaš rođak trebalo da se maltretira i dolazi po vas. Ili da sami sebe maltretirate i uzmete taksi. Van pameti. Zar u tom slučaju nije bolje da uzmete sobu u hotelu i ljudski odspavate, a put odmorni nastavite sutradan? A ako tako uradite, zar onda nije bilo pametnije da odspavate u svom domu u Švedskoj i sutra odmorni po danu odete u Srbiju gde god vam je volja. Ali ne, vi biste da radite tog dana, pa onda biste se još maltretirali i celu sledeću noć? I šta biste time dobili? Stigli biste kod rođaka nepun dan ranije, pa onda tamo spavali sledeća dva dana da se odmorite? Hajte, molim vas, pa i sami vidite da vam takvo razmišljanje ne može da prođe iole ozbiljniju logičku analizu

  2. I iz Frankfurta su izbacili dnevne letove tako da se u Beograd stize(ako je sreca) oko 23 casa. Ljudi za dalja putovanja nemaju sanse da nastave put do jutra.Postoji LH dnevni avion ali dobiti mesto je lutrija i mnogo je skuplje.

  3. Namera mi nije da ulazim u diskusiju sa nepoznatim covekom, koji se zove Pero. Ovaj i ovakav Pero zali sto letim biznis klasom, a ne sto bogati kradu i ukradjeni novac ne daju siromasnima.

    Pero (a takvih ima mnogo) naveo me na razmisljnje da pocnem da objavljujem feljton o takvim moralnim i za narod pozrtvovanim Perama i ”postenjacinama”. Temelj istinitom pisanju imam (vise stotina dokumenata, mailova, diskusija, sastanaka, konferencija, suocavanja…) koji potvrdjuju izreku da takvi ljudi obicno polaze od samog sebe, ili kako se kaze: ”Ko ga je oglasio, taj ga i oprasio”.

    Na budalastine (nemam nameru da vredjam) o tome kako letim na teret organizacije, a gde pise: ”Mora da su vam putovanja u bizniz klasi oko ponoci (koja finansira Svedska drzava kroz dotacije tvom savezu) tesko pala…”. moram da odgovorim.

    Jesu Pero! Putovanje i o ponoci i po danu i po kisi i po snegu i po suncu… Nije lako Pero u ovom godinama leteti do Beograda, a odatle bilo cime ici na jug Srbije, u Banja Luku i druge gradove. A ko to placa? Za cetiri godine imao sam vise od 90 letova (u oba pravca) za nesto sto je sigurno od koristi nasem narodu u Srbiji, Republici Srpskoj, na Kosovu… A za te cetiri godine koliko se secam organizacija mi nije platila (kao drugima) ni cetiri leta.
    A i za tih nekoliko letova, gde sam iskljucivo predstavljao organizaciju, napismeno je potvrdjeno da je moja organizacija tom prilikom platila samo ekonomsku klasu, dok sam ja snosio trosak biznis klase, sto smeta Perama…

    PS: Neko ce se pitati zasto uopste odgvaram na ovakva pisanja kad ima i gorih pisanja o meni, naravno laznih, sto uvek mogu da dokazem. To cinim jer sam misljenja i ubedjenja da ne treba dozvoliti da svako, bilo ko, o svakome pise svasta. Deo ljudi radi to iz licne zavisi i zlobe, ali se takvi i koriste od politickih i drugih centara.

  4. Poštovani Nikola,
    Koliko mi je poznato, nije Srbija dala Etihadu ili Er Srbiji 40 miliona €. Dala je garanciju za kredit do te sume kako bi iznajmili avione potrebne za povećanje prometa. Ali je Srbija preuzela dugove JAT-a od oko 200 miliona €, nastale postavljanjima nesposobnih direktora -partijskih kadrova koji su (namerno?) uništavali JAT da bi srozali cenu. Ustvari, cene za prodaju nije ni bilo, Arapima je PLAĆENO da preuzmu JAT. Dil je utanačio premijer preko svojih novih „arapskih prijatelja“ i čovek kome je on u Skupštini, kada dođe na vlast, pretio zatvorom pokazujući robijašku košulju, a koga je, kada se dočepao vlasti postavio za savetnika za polove (znači lopovluk) sa Arapima -Mlađana Dinkića! Osim toga, Er Srbija ne plaća ni aerodromske usluge, sve do 2018.pa je vlada nedavno prebacila aerodromu oko 9 milijardi din. nadoknade za te troškove nstale do kraja 2015.g. Er Srbija, znači i Etihad, imaju i podosta drugih pogodnosti koje plaća srpska sirotinja. I neki redovi letenja su takvi, da se po Evropi „sakupljaju“ na nekadašnjim linijama JAT-a arapski i drugi muslimanski putnici, koji preko Beograda nastavljaju put Etihadom za arapske države. Poznavaoci situacije kažu, da su ti putnici za Er Srbiju čist gubitak jer im Etihad plaća mini-cene za dolet do BG.Po meni, lopovluk i izrabljivanje nekada svetski poznate i cenjene kompanije JAT, države i celog srpskog naroda, je bez presedana u evropskom avio saobraćaju! Zato je, verovatno, ugovor o poklanjanju JAT-a uz dodatno plaćanje pride, još uvek tajna za javnost. Verovatno će tako biti sve dok ne padne ova nenarodna vlada!

  5. Gospodine, izgleda da ste jedan od retnih koji se uznemiruje zbog sudbine JAT-a. Mora da su vam putovanja u bizniz klasi oko ponoci (koja finansira Svedska drzava kroz dotacije tvom savezu) tesko pala…

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime