Za neke izborne liste internet je bio jedini kanal za komunikaciju sa biračima

0
842

2016-06-27_060147Za istraživanje, čiji će rezultati biti predstavljeni u ponedeljak, odabrano je deset sajtova – šest dnevnih listova, tri TV stanice i jedan onlajn portal, kao i dve najpopularnije društvene mreže, Fejsbuk i Tviter

Većina stranaka i stranačkih lidera koristi svoje onlajn platforme za jednosmernu komunikaciju sa građanima, dok se manjim političkim organizacijama nedvosmisleno isplatilo ulaganje u prisustvo na internetu, pokazalo je istraživanje SHARE fondacije koje će biti predstavljeno u ponedeljak, 27. juna, u Kolarčevoj zadužbini.

Iako nužno povezano, digitalno okruženje nije puka refleksija odnosa u tradicionalnom, „oflajn“ javnom prostoru, a društvu u Srbiji i njegovim elitama predstoji zadatak funkcionalnog opismenjavanja za integraciju interneta u političku svakodnevicu.

Organizacija posvećena internet slobodama i digitalnim pravima SHARE fondacija pratila je medije i društvene mreže tokom predizborne kampanje pomoću softverskih alata mereći, između ostalog, aktivnosti na elektronskim izdanjima medija, novinske izveštaje posvećene kampanji i komentare čitalaca, kao i interakcije stranaka, aktivista i stranački neafiliranih korisnika na društvenim mrežama.

Za istraživanje je odabrano deset sajtova – šest dnevnih listova, tri TV stanice i jedan onlajn portal – prema frekventnosti posete i raznovrsnosti sadržaja, kao i dve najpopularnije društvene mreže, Fejsbuk i Tviter.

Teme-01Kombinujući kvantitativnu analizu diskrusa sa analizom aktivnosti posebnih aktera (korisnika, aktivista, botova) unutar društvenih mreža i van njih, te sa različitim tehnikama vizualizacije, istraživači SHARE fondacije razvili su originalnu metodologiju koja se može primeniti pri istraživanju medijskog izveštavanja o događajima od velikog društvenog značaja.

„S obzirom na to da je prisustvo u konvencionalnim medijima skupo ili iz drugih razloga nejednako dostupno svim akterima u predizbornoj trci, logično je bilo da će opozicione stranke tražiti alternativu na društvenim mrežama i drugim platformama. Pokazalo se da je to bio dobar izbor u slučaju organizacija kojima je internet bio praktično jedini kanal za sprovođenje kampanje a koje su prešle cenzus“, kaže Andrej Petrovski, forenzički analitičar SHARE fondacije, koji je u ovom istraživanju merio interakcije i frekvenciju ključnih pojmova kampanje na društvenim mrežama.

Da Vas podsetimo:  Tanjugu duplo više od ostalih

Pored Petrovskog, na predstavljanju istraživanja u ponedeljak, 27. juna, na Kolarcu, s početkom u 19 sati, govoriće i Jan Krasni sa Filološkog fakulteta u Beogradu (analiza diskursa). Vizualizaciju rezultata realizovao je Vladan Joler sa Katedre za nove medije novosadske Akademije umetnosti.

Milica Jovanović

(Autorka je novinarka, zaposlena u SHARE fondaciji)

Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime