Zašto je „SOKO“ usporio let? BRZA PRUGA KROZ SREM nije izdržala ni deset meseci!

4
127

Zbog pruge u lošem stanju preduzeće Infrastruktura železnice Srbije bilo je prinuđeno da na relaciji Beograd – Novi Sad naloži smanjenje brzina vozova koji saobraćaju tom deonicom, među njima i popularne kompozicije „Soko“.

Dok je to preduzeće saopštilo da je brzina iz „preventivnih razloga“ smanjena na dve deonice sa 200 na 160 kilometara na sat, zaposleni tvrde da je ipak reč o četiri deonice od kojih na dve vozovi bukvalno „mile“ 20 kilometara na sat što za nedavno izgrađenu brzu prugu predstavlja priličnu bruku. Naime, Železnice Srbije su 10. januara na četiri deonice ove pruge u ukupnoj dužini od šest kilometara, zbog „loše geometrije koloseka“, naložile mašinovođama da brzinu voza sa 200 spuste na 160 kilometara na sat.

Lagane vožnje, kako piše u tom dopisu, naložene su na delovima pruge između Stare Pazove i Inđije, kao i od Beške do Karlovačkih Vinograda, a do takve odluke je došlo jer su mašinovođe prijavile lupanje i podrhtavanje garnitura na tim deonicama, uz napomenu da je saobraćaj po projektovanim brzinama nebezbedan. Infrastruktura železnice Srbije pak tvrdi da kašnjenje iznosi „tri do pet minuta“ ali tako ne govore i putnici koji su se ovih dana vozili na toj relaciji.

Izvor našeg lista sa železnice, koji je želeo da ostane anoniman, tvrdi da se saobraćaj na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad odvija uz smanjene brzine zbog lošeg stanja koloseka ali i krađe delova na kontaktnoj mreži. Problem je u tome što, bez obzira na to što je brza pruga Beograd – Novi Sad skoro izgrađena, njena infrastruktura zahteva redovno održavanje i kontrolu.

Na žalost u Srbiji to nije slučaj a razlog je taj što postoji akutni nedostatak radne snage u sektoru održavanja pruga. Stoga kvar nije uočen i otklonjen na vreme kao ni eventualni propusti načinjeni tokom izgradnje. Novonastali problem veoma jasno ukazuje na ono što eksperti ali i zaposleni na železnici govore dugi niz godina. A to je da u železničkim preduzećima u Srbiji nema dovoljno zaposlenih u onim službama koje se bave održavanjem infrastrukture i obavljanjem saobraćaja.

Da Vas podsetimo:  Ono što se događalo u proteklih 16 godina niko ne gleda, svi kandidati imaju iste startne pozicije

Umesto da se potrebna radna snaga sačuva a umesto onih radnika koji odu u penziju redovno zapošljavaju drugi to ipak nije slučaj. Takva politika je pogubna jer praksa već sada pokazuje da nema dovoljno ljudstva da se održavaju pruge a postoji velika opasnost da sutra ne bude ni dovoljno mašinovođa i otpravnika vozova. Takođe, ako ostane bez stručnih službi u tom segmentu železnica više neće biti u stanju da održava postojeće pruge u zemlji i za tu uslugu će plaćati basnoslovne sume stranim firmama.

Zato je pitanje za stručnjake iz vladajućih struktura ko će snositi troškove popravke pruge i njihovog (ne)znanja stečenog na privatnim fakultetima, sa čijim su diplomama došli na odgovorne funkcije u Nemanjinu 9. Hoće li se neko odgovarati zato što preskupo plaćena pruga Beograd – Novi Sad nije izdržala ni deset meseci upotrebe?

Najzad, ko je vršio nadzor i dao saglasnost za korišćenje pruge koja, sada je jasno, nije urađena kako je trebalo? Ovo su samo neka od pitanja na koja su dužni da građanima odgovore nadležni u Vladi i u Železnicama Srbije.

4 KOMENTARA

  1. Gospodine Pero -vi ste načelno u pravu. Ali ste u komentaru izgubili iz vida da su prugu gradila nova Vučićeva „braća“ -Kinezi (Bože dragi koliko ON to ima te novopečene braće -Arape, Turke, i,i,i…) a za njih ne važe ni srpska pravila, ni propisi, ni zakoni a još manje neko iz srpske vlasti sme da se pozove na naš Ustav. Prugu će preskupo plaćati srpski narod decenijama. Ona, slično autoputevima koje su po Srbiji gradila ili će graditi neka, danas još ne deklarisana „nova“ po plaćanju mita braća AV ( Amerikanci, Španci, Austrijanci, Azerbejdžanci i ko zna još koji drugi, jer eto Srbi ne znaju ni puteve da grade!!!) i kojima su već posle nekoliko meseci korišćenja potrebne popravke, sanacije isl. nije nikakav izuzetak! Kao kod čuvenih Vesićevih „kocki“ na Trgu Republike u BG, koje su morale da se najmanje tri puta popravljaju, PRUGA JE VEĆ U PLANIRANJU IGRADNJE „PRIJAVLJENA“ ZA POPRAVKE. Autoputevi će se, verovatno, popravljati još češće još više puta nego pruga, jer njima dnevno prođu hiljade automobila a ne samo desetak voza kao prugom!

      • Pero, nisu sve kocke samo DVA PUTA obrtane- koliko razumem srpski komentar govori o najmanje 3 puta POPRAVLJANJA. Naravno da sam kao očevidac jer često hodam trgom, video nekoliko ali sigurno više od 3 PARCIJALNE opravke na različitim mestima. Jednom sam pitao jednog od radnika -u smislu zašto opet popravke- a odgovor je bio da su jake kiše mestimično odnele pesak na koji su položene kocke pa zato opet „izravnjavanje“ površine kako žene ne bi lomile štikle i noge! I ja sam dugo izbegavao „rapave“ ali i prevrnute kocke na ravnu stranu iz istog razloga.

  2. Autor teksta izgleda da nije ,,poznavalac,, nacelnih ugovornih obaveza izvodjaca. UVEK u ugovornim obavezama ima clan ugovora koji se odnosi na skrivene manjkavosti……i ko takve manjkavosti uklanja.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime